فرش بامبو از آن دسته فرش های نرم و لطیف است که می توانید مهمان قدم های زیبایتان کنید. اما این روزها یکی از دغدغه های اصلی خریداران فرش بامبو، نگرانی درباره کیفیت فرش بامبو، طول عمر آن و نحوه شستشو فرش بامبو است.

ترفندهای طلایی برای جلوگیری از رنگ پریدگی فرش بامبو

فرش بامبو چیست و چه مشخصاتی دارد؟

فرش‌های بامبو دسته‌ای از فرش‌های ماشینی هستند که از الیاف گیاه بامبو بافته شده‌اند. در حقیقت دلیل نام‌گذاری آن‌ها نیز دقیقا به همین خاطر است.

فرش‌های بامبو نرمی و لطافت بسیار عالی دارند و برخی لطافت آن‌ها را با فرش‌های ابریشمی مقایسه می‌کنند. با توجه به این که فرش ابریشمی اصل قیمت بسیار بالایی را دارد و عملا امکان خرید آن برای بسیاری وجود ندارد، توصیه می‌شود در صورتی که به این نوع فرش‌ها علاقه دارید، از فرش بامبو به عنوان جایگزین استفاده کنید.

فرش بامبو

الیاف طبیعی بامبو به دلیل ساختار خود، رنگ‌پذیری بسیار عالی را دارند و همین عامل باعث می‌شود طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی در این دسته به چشم بخورد؛ در حقیقت دست کارخانه‌های تولید فرش برای استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون برای دسته بامبو کاملا باز است. از دیگر مزایای این فرش‌ها باید به خاصیت ضد میکروبی آن‌ها اشاره کنیم. علاوه بر این اگر نگران حساسیت‌های مربوط به فرش‌های ماشینی برای کودک یا اطرافیانتان که شرایط حساسی دارند هستید، فرش بامبو خیالتان را از این لحاظ کاملا راحت می‌کند.

فرش بامبو

دلیل پریدن و عوض شدن رنگ فرش بامبو چیست؟

در کنار مزایای بسیار خوبی که برای فرش‌های بامبو وجود دارد، اما معایبی نیز دیده می‌شوند که البته قابل‌جلوگیری بوده و در صورت رعایت نکات، به هیچ عنوان چنین مشکلی را تجربه نخواهید کرد. فرش‌های بامبو به دلیل ساختار و تشکیل شدن از الیاف گیاه بامبو، به طور کلی مقاومت کمتری نسبت به سایر انواع فرش ماشینی در برابر تغییر رنگ دارند. از مهم‌ترین دلایل پریدن رنگ این دسته از فرش‌ها، استفاده از مواد شوینده قوی، شستشوی نامناسب، قرار گرفتن زیر نور خورشید، قرار گرفتن مداوم در محیط مرطوب و... است.

فرش بامبو

بهترین روش برای جلوگیری از رنگ پریدگی فرش بامبو

فرش بامبو نسبت به سایر فرش‌های ماشینی، ثبات رنگ پایین‌تری دارد؛ اما این به معنای آن نیست که شما نباید به هیچ عنوان از این فرش استفاده کنید. چرا که مزایای بسیار خوب آن قابل چشم‌پوشی نبوده و آن را به فرشی خاص و جذاب تبدیل کرده‌اند. کافی است موارد و نکات مهمی را که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود رعایت کنید که هیچ موقع رنگ پریدگی فرشتان را تجربه نکنید.

فرش بامبو

فرش بامبو نیاز به شستشو صحیح دارد

یکی از مهم‌ترین نکات در جلوگیری از پریدن رنگ فرش بامبو، توجه به چگونگی شستشوی آن است. فرش بامبو از الیاف خاصی بافته شده و نمی‌توان مانند سایر الیاف با آن رفتار کرد. از نظر نحوه نگهداری و شستشو باید این مدل فرش را با فرش‌های دستبافت و ابریشمی مقایسه کرد. مواد شوینده خانگی ممکن است آسیب بسیار شدیدی را به رنگ و بافت فرش بامبو وارد کنند. 

از همین رو برای شستشوی اصولی، آن‌ها را به مراکز مخصوص بدهید؛ البته باید توجه کنید که بسیاری از قالیشویی‌ها هم از این موضوع بی‌خبر هستند و باعث آسیب به رنگ فرش می‌شوند. حتما در انتخاب قالیشویی هم دقت کافی را داشته باشید.

از تابش مستقیم خورشید جلوگیری کنید

فرش بامبو خود را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. زیرا تابش مستقیم آفتاب در طولانی مدت باعث تغییر رنگ فرش بامبو می شود. بنابراین، بهتر است فرش را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید یا از پرده‌ها و روکش‌های محافظ استفاده کنید.

عدم تمیز کردن فرش با مواد شیمیایی قوی 

برای تمیز کردن فرش بامبو و در عین حال ثبات رنگی آن، به هیچ عنوان  از مواد شوینده شیمیایی و آنزیم دار، سفید کننده و شامپو فرش استفاده نکنید. چرا که مواد شوینده شمیایی حاوی انزیم باعث تغییر رنگ فرش بامبو شما می شود. 

در تماس نبودن دائمی فرش با رطوبت

فرش بامبو به طور کلی ضد آب است، اما در صورت مداوم قرار گرفتن در معرض آب یا رطوبت بالا ممکن است خراب شود. در نتیجه آب و رطوبت زیاد باعث تغییر رنگ فرش می شود. بنابراین، توصیه می‌شود از قرار دادن فرش بامبو در محیط‌های با رطوبت بالا مثل حمام‌ها یا آشپزخانه‌ها خودداری کنید.

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز در مورد فرش بامبو 
روش پاک کردن و تمیز کردن لکه از فرش بامبو

 



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش