پوشش کف ساختمان، چه از نوع فرش باشد، چه موکت و چه پوشش های دیگر، تاثیر بسیاری در زیبایی فضا و دکوراسیون داخلی محیط خانه شما دارد. شاید شما اخیرا توجه تان به کف اتاق و آنچه زیر پایتان می گذرد جلب شده باشد. ببینید که موکت خانه شما از تک و تای قدیم افتاده و یا از مدل فرش اتاق خود خسته شده باشید و...

خلاقیت با موکت | +8 ترفند فوق العاده برای خلق خانه ایده آل با موکت

خلاقیت با موکت

تعجب نکنید چون کلید زیبایی خانه شما زیر پای شماست! پوشش کف ساختمان، چه از نوع فرش باشد، چه موکت و چه پوشش های دیگر، تاثیر بسیاری در زیبایی فضا و دکوراسیون داخلی محیط خانه شما دارد. شاید شما اخیرا توجه تان به کف اتاق و آنچه زیر پایتان می گذرد جلب شده باشد. ببینید که موکت خانه شما از تک و تای قدیم افتاده و یا از مدل فرش اتاق خود خسته شده باشید و پول کافی برای فرش جدید نداشته باشید.

یکی از بهترین گزینه ها برای شما خرید موکت است اما اینکه چه موکتی با چه کیفیت و چه وضعیتی بخرید حائز اهمیت است. بازار فروش موکت در ایران بسیار متنوع و گسترده است. شرکت های مختلف تولید کننده روزانه سطح گسترده ای از انواع موکت را زیر پای مشتریانشان فرش می کنند اما قبل از خرید شما لازم دارید تا مزیت موکت و کاربری مناسب موکت در فضا آگاه باشید. اگر شما متخصص طراحی داخلی و دکوراسیون هستید، فروش موکت به عنوان یک رویه مقرون به صرفه و زیبا یکی از پیشنهاد های جذاب شما برای مشتریانتان خواهد بود به شرط آنکه در انتخاب موکت مناسب به آنها به بهترین وجه کمک کنید.

در فضاهایی مثل هتل ها، استفاده از موکت هتلی کاربرد اصلی و مخصوص در پوشش کف ها دارد. طرح و نقش های مجلل با قیمت های مناسب برای چنین استفاده هایی ضروری است. در ادارات فضای کف اتاق لازم است اتمسفر رسمی و اداری را منتقل کند لذا موکت اداری مخصوص یا موکت تایل متناسب با فضا در عین زیبایی این مزیت را همراه خواهد داشت.

در این مقاله از فرش پامچال اطلاعاتی در خصوص روش های زیباسازی طراحی داخلی خانه، دفتر کار و هتل ها با موکت که کم هزینه باشد و مزیت موکت ها نسبت به سایر پوشش های کف، انواع موکت ( موکت هتلی، موکت اداری، موکت تجاری، موکت خانگی و …) دستورالعمل هایی برای خرید موکت مناسب و همچنین روش هایی برای فروش موکت و پیشنهاد بهترین موکت به خریداران توسط طراحان داخلی ساختمان و خلاقیت با موکت ارائه می شود.


کهنه های دل آزار را با موکت نو عوض کنید!

از قدیم گفته اند که با آمدن نو، کهنه دل آزار می شود. این ضرب المثل برای موکت ها و فرش ها نیز صادق است. پس اگر پوشش کف خانه، اداره یا هتل شما خاطرتان را آزرده کرده، اولین کاری که باید انجام دهید جمع کردن پوشش قدیمی است که باعث خلق خانه ایده آل با موکت می شود . شما میتوانید خلاقیت با موکت کهنه به خرج دهید و از موکت خانه خود که دیگر کهنه و قدیمی شده بهنوان مثال پادری تهیه کنید.

موکت ها با گذشت زمان کیفیت خود را از دست می دهند و یا اثر سوختگی و لکه های آلودگی زیبایی سابق را ندارد. گزینه اول شما برای ایجاد تغییر و برخورد با چنین پدیده ای جمع آوری پوشش های قدیمی است. بعد از جمع آوری به دقت به پوشش کف نگاه کنید. ببینید که پوشش بدون موکت کهنه زیباتر نیست؟

اگر پاسخ مثبت بود حتما به فکر خرید موکت نو برای کف اتاقتان باشید. گاهی وقت ها شما از پوشش هایی موقتی استفاده می کنید. در همایش ها و جشنواره ها فرش قرمز فضا با استفاده از موکت های همایشی یا موکت تایل، این پوشش موقتی را ایجاد می کند که در صورت آسیب دیدن و کهنه شدن تعویض با مدل های جدیدتر موکت بهترین راهکار است.

با فرش کردن موکت جدید به عرش زیبایی بروید!

یک راه حل ساده دیگر برای موقعیت هایی که امکان تعویض یا جابجایی پوشش کنونی روی اتاق نیست استفاده از موکت طرح دار جدید یا فرش های با تراکم پایین روی سطوح قدیمی است. موکت های قدیمی ممکن است با چسب به کف متصل باشند و کندن آنها زیر کار را زبر و بد شکل می نماید و یا ممکن است انباری و مکان مناسب برای نگهداری موکت ها را نداشته باشید در این صورت موکت های زیبایی با طرح و نقش های ظریف به اندازه فرش های فانتزی گرانقیمت در زیبایی خانه شما اثر گذار است زیرا توجه همه بینندگان به جای معطوف شدن به نقطه ضعف های موکت قدیمی، زیبایی موکت جدید را می بیند. این اتفاق حتمی است، به شرط اینکه در انتخاب موکت ذوق و سلیقه کافی به خرج دهید.

خلاقیت با موکت | +8 ترفند فوق العاده برای خلق خانه ایده آل با موکت

مبلمان را به بهترین نحو با موکت هماهنگ کنید!

یکی از نکاتی که در استفاده و خرید موکت برای طراحی داخلی حائز اهمیت است، سازگاری و همسان بودن دکوراسیون و عناصر سازنده آن است. تصور کنید قصد دارید داخل فضای دفتر کارتان تغییر اساسی ایجاد کنید. مطمعناً،  لوازم خانه و مبلمان اداری شما به راحتی قابل تغییر نیستند و خریدن پوششی مثل پارکت هم با شرایط اقتصادی شما جور در نمی آید؛ اما اضافه کردن یک موکت با طرح زیبا می تواندمشکل شما را حل کند. در خرید موکت اداری و یا موکت تجاری توجه کنید که مبلمان اداری شما از لحاظ رنگ، ساختار و با موکت جدید سازگار باشد. درباره موکت مسکونی بخوانید.


به عنوان مثال اگر مدیر یک دفتر فیلمسازی هستید، طرح هایی انتزاعی برای موکت مناسب است. اگر صاحب دفتر تجاری هستید، به دنبال موکت تجاری باشید که با رنگ های ملایم، حس اعتماد را برای مشتریان شما فراهم کند. سعی کنید مرکز موکت دقیقا با مرکز اتاق و همینطور میز پذیرایی مهمانان یکی باشد. همچنین حاشیه نزدیک دیوار اتاق را خالی از موکت جدید قراردهید. این کار باعث می شود فضای اتاق شما باز تر و زیباتر دیده شود.


اگر دیوار خانه را رنگ می کنید، به این نکات توجه کنید.

دیوار ها از نظر سطحی (قبل از پوشش فرش یا موکت کف) بیشترین فضا را  در دکوراسیون به خود اختصاص می دهند. توجه کنید رنگ یک خانه و اتاق اولین رکن طراحی داخلی یک خانه است. اگر به هر دلیلی نمی خواهید موکت یا فرش خود را تعویض کنید یا فرش دستبافی دارید که جز کلیدی مبلمان شماست، رنگ دیوار های خانه را با فرش یا موکت کف اتاق هماهنگ کنید. این کار باعث می شود به جای اینکه موکت کف و دیوار برای دیده شدن در چشم بیننده رقابت کنند، در یک هارمونی و هماهنگی به جلوه هم کمک کنند.


ایجاد دیوار نما در اتاق برای جلب نظر

گاهی اوقات در موقعیتی قرار می گیرید که امکان تغییر موکت ها را ندارید. در خانه های اجاره ای برخی صاحب خانه ها اجازه تغییر موکت به شما را نمی دهند. برخی در هتل ها به واسطه استفاده از موکت هتلی یکسان در کل فضا عوض کردن طرح کف زیبا به نظر نرسد و شما مجبور باشید از همان پوششش موجود استفاده کنید. در این شرایط استفاده از دیوار نما در خانه یک راه کار به نظر می رسد. برای این منظور می توانید دیوار روبروی در ورودی را با استفاده از عناصری مثل تابلو نقاشی بزرگ، پیشخوان های چوبی و چیدن کریستال روی آن توجه ها را به سمت این عناصر جلب کنید و با این ترفند نقص دکوراسیون خود را بپوشانید.

خلاقیت با موکت | +8 ترفند فوق العاده برای خلق خانه ایده آل با موکت

شما چقدر به طراحی کف ها در دکوراسیون اهمیت می دهید؟ آیا تا به حال به فکر انتخابی متفاوت بوده اید؟ موکت یکی از متنوع ترین محصولات دکوراسیون است که به واسطه نداشتن محدودیت در طرح و اندازه، بهترین گزینه برای یک انتخاب خاص است. توجه به کاربری تنوع در تولید باعث به وجود آمدن محصولاتی مثل موکت اداری، موکت هتلی و یا موکت های همایشی شده است. مزیت ‌موکت برای خریدار بسیار به انتخاب بستگی دارد. موکت در ساختمان دارای کاربری هایی مثل ایجاد عایق حرارتی و صوتی است که به مزیت های دکوراسیونی این محصول افزوده است.

در بازار موکت دانستن ویژگی ها و چگونگی استفاده از آن برای داشتن دکوراسیونی فوق العاده برای فروش موکت امری ضروری است. بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی با شناخت صحیح ویژگی های محصول و خواسته های مشتری برای خرید موکت بهترین نقش ها را در زیر پای مشتریانشان فرش می کنند.

از دیگر مزیت موکت باید به قیمت مقرون به صرفه تر آن نسبت به رقیب سنتی آن یعنی فرش اشاره کرد. بعلاوه اینکه تنوع در بافت و طرح و رنگ باعث شده بیشتر از پیش چشم مشتری را به خودشان جلب کنند. حتی در بعضی موارد هیچ رقیبی برای موکت پیدا نمی شود! مثلا در لابی و راهرو های هتل ها نیاز به وجود طرحی خاص و منحصر به فرد و سفارشی است که قطعاً  تنها گزینه استفاده از موکت هتلی است که می تواند جلوه و شکوه بسیاری به فضای هتل دهد. نمونه دیگری از این قابلیت انعطاف در جابجایی و طرح و نقش در مدل موکت همایشی دیده می شود و جالب است بدانید تصویر فرش قرمز بسیاری از جشنواره ها از این نوع است. موکت تایل نوعی خاص و مدرن است که ساختاری پازل مانند دارد و مثل پارکت کنار هم قرار میگیرد. ای محصول بهترین گزینه برای طرح های تکراری (Pattern ) در محل هایی است که الگوها کارکرد خاصی از دکوراسیون را ایجاد کنند.

با توجه به این همه تنوع کاربری، در این مطلب می خواهیم روش هایی را برای زیباتر کردن خانه، ویلا، دفتر کار و … با استفاده این محصول ارائه کنیم.

سقف روبروی کف؛ لوستر روبروی موکت!

یکی از پیشنهاد هایی که جلوه بخشیدن به خانه می تواند مورد استفاده قرار گیرد، استفاده از موکت طرح دار، متناسب با لوستر خانه است. این طرح در اتاق خواب ها ایده بسیار جالبی است که فضایی فانتزی و مدرن را به اتاق می دهد. نوع پرز بلند با طرح وکتور ( Vector) با طرح بسیاری از لوستر های موجود در بازار ایران سازگار است. اگر شما قصد دارید تغییر اساسی در مدل اتاق خوابتان ایجاد کنید می توانید طرح کف را با طرح لوستر اتاق ست کنید. این حرکت جلوه خاصی به هر دو المان معماری می دهد که منجر به خلق خانه ایده آل با موکت میگردد. البته علاوه بر سقف توجه به سایر عناصر معماری برای مقیاس بودن و متناسب بودن بسیار اهمیت دارد. زیبایی هر دکوراسیونی بستگی به تناسب اجزای آن دارد. اجزای یک دکوراسیون به سان نت های موسیقی می ماند که در کنار هم نوایی دلنشین را ایجاد می کنند و اگر هر جزئی از فضا بخواهد ساز خود را بری دیده شدن در چشم بیننده بزند، هیچ زیبایی در طرح ایجاد نمی شود.

 

خلاقیت با موکت | +8 ترفند فوق العاده برای خلق خانه ایده آل با موکت

از موکت تایل برای زیبایی کف خانه استفاده کنید.

موکت تایل ها نوعی از محصولات مدرن در دکوراسیون داخلی هستند که کاربرد بسیاری در فضاسازی های اداری دارند. این محصول مانند پازل در کنار یکدیگر قرار می گیرند. از نکات مثبت موکت تایل قابلیت تمیز کردن و نظافت فوری است به طوری که وقتی یک قسمت از این محصول دچار لکه های چای قهوه و امثال آن می شود، به راحتی با تعویض کردن چند تایلی که کثیف شده اند مشکل برطرف می شود. حسن دیگر تایل‌موکت جلوگیری از ماندگار شدن ذرات گرد و خاک در هواست. این ذرات گرد و خاک در حضور تایل، به آن میچسبند و فضای اتاق را تمیز تر و پاکتر می سازند.

خلاقیت با موکت | +8 ترفند فوق العاده برای خلق خانه ایده آل با موکت

این مدل برای طراحان داخلی بسیار کالای محبوبی است چون به راحتی می توانند نظر مشتریان خود را جلب کنند. استفاده از چندین مدل با طرح و رنگ مختلف از تایل‌موکت ها، این امکان را به معماران داخلی می دهد که ایده های خود را به راحتی روی کف پیاده کنند و رضایت مشتریان را همراه داشته باشند. نکته ای که در خرید موکت‌تایل مهم است، کیفیت تار و پود است. با توجه به استفاده این محصول در محیط های اداری و شرکتی، تردد زیادی در آن ها اتفاق می افتد که در صورت مناسب نبودن کیفیت باعث هدر رفتن سرمایه می شوند. موکت‌تایل نصب آسانی دارند به طوری که هم با چسب و هم بدون آن  روی سطح گسترده می شوند.

 خلاقیت را برای استفاده از موکت به کار گیرید

یکی از کارهای بسیار بسیار تاثیر گذار در ایجاد یک دکوراسیون خاص و فانتزی، آزاد گذاشتن قوه تخیل و اجازه دادن به آن برای فکر کردن بیرون از مرز هاست. وجود تنوع و طرح و نقش های متفاوت برای موکت ها، به طراحان کمک می کند زیباتر به خلق ایده ها بپردازند. به عنوان مثال، برای کف طراحی اتاق کودک، امکان استفاده از طرح های کارتونی مورد علاقه کودک وجود دارد. استفاده از این شیوه فضای اتاق کودک را دلچسب تر و زیباتر خواهد کرد.

برخی ابتکار ها پا را فراتر از این گذاشته اند و به با بخشیدن بعد سوم به موکت، طرح و روش تازه ای برای طراحی فضا ارائه کرده اند. در این روش از طرح به عنوان یک تکیه گاه استفاده شده است (استفاده از کارکرد معماری) و هم حس پرنده بودن سطح را برای بیننده ایجاد می کند. نوع دیگر استفاده های خاص و فانتزی از تنوع موکت ها، استفاده از طرح نقشه در فضاهای مناسب این کار است. در این نوع طراحی شخص خود را بر فراز بالونی روی جنگل های آمازون می بیند که حس جدیدی برای بیننده محسوب می شود.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش