فرش ماشینی به غیر از خانه در ادارات، مساجد، هتل ها و حتی برای استقبال از مهمانان در مسیر فرودگاه پهن می شود. استفاده از فرش قرمز تشریفاتی و هتل ها موجب شده این فرش به نام فرش هتلی معروف و شناخته شده است. فرش های هتلی و تشریفاتی دارای تنوع خاص و منحصر به فردی هستند

خصوصیات و ویژگی های فرش هتلی و تشریفات

همانطور که می دانید فرش ماشینی به غیر از خانه در ادارات، مساجد، هتل ها و حتی برای استقبال از مهمانان در مسیر فرودگاه پهن می شود. استفاده از فرش قرمز تشریفاتی و هتل ها موجب شده این فرش به نام فرش هتلی معروف و شناخته شده است. فرش های هتلی و تشریفاتی دارای تنوع خاص و منحصر به فردی هستند. نسبت به دیگر فرش های ماشینی دارای خصوصیات و ویژگی های خاص خود هستند. در این مقاله از فرش پامچال قصد داریم خصوصیات و ویژگی های فرش هتلی و تشریفات را بررسی کنیم، خالی از لطف نیست تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خصوصیات و ویژگی های فرش هتلی و تشریفات


فرش تشریفاتی و هتلی چیست؟

یکی از فرش های خاص و بی نظیر که به صورت اختصاصی برای هتل داران و خریدارن تولید می شود، فرش هتلی یا فرش تشریفاتی است. معمولا این فرش ها ساده و تک رنگ و در دو طرف به صورت نواری حاشیه دارند. این فرش ها معمولا در ورودی سالن های مجلل، سالن تشریفات، مجالس رسمی جهت احترام، خیر مقدم گویی و استقبال از مهمان ها پهن می شود. فرش تشریفات در بین مدیران هتل های بزرگ و بین المللی با استقبال زیادی مواجه شد و بیشتر در ابتدای ورودی و راهرو هتل ها استفاده می شود. یکی از علت های خرید فرش هتلی در متراژ بالا لوکس و خاص بودن این فرش می باشد.

معمولا بیشتر فرش های هتلی و تشریفاتی دارای زمینه قرمز و حاشیه کرم رنگ هستند، اما تعدادی از مشتریان طرفدار رنگ های متفاوت و متناسب با سبک و رنگ دکوراسیون هتل خود هستند.

ویژگی های فرش هتلی

فرش ماشینی هتلی در قسمت های مختلف هتل مانند، اتاق ضیافت، سوییت، تشریفات ورودی، راهرو و ... استفاده و موجب زیبایی و منحصر به فرد شدن دکوراسیون هتل می شود. به علت ترافیک و رفت و آمد زیاد در هتل، فرش های هتلی باید مقاومت و دوام بالایی داشته باشند، ضمنا فرش هتلی باید طرح جدید داشته باشند تا در نظر مهمان ها جلوه کنند. البته الیاف فرش هتلی باید مرغوب و مقاوم باشد و در برابر پاخوردگی و رفت و آمد تغییر حالت ندهد.

خصوصیات و ویژگی های فرش هتلی و تشریفات

 

معمولا طرح فرش های هتلی و تشریفاتی یکدست و یکپارچه بوده و دارای کیفیت بالایی برای فضاهای عمومی هستند. از مهمترین و اصلی ترین ارکان پذیرایی در مهمانی های رسمی در محل ورود هتل ها، تالارها، سمینارها، اسکله ها و حتی فرودگاه ها و محل های مهم از این نوع فرش ها استفاده می شود. این موضوع موجب شده تا در بیشتر کشورهای جهان از فرش قرمز برای تشریفات استفاده شود و جنبه رسمی به مراسم داده و حس مهم بودن را در بدو ورود به مهمان ها القاء می کند.

تراکم فرش های هتلی و تشریفاتی به علت داشتن طرح ساده دارای شانه کم و در قسمت طولی به علت پاخور و استحکام بالا دارای تراکم بالایی می باشد. جالب است بدانید قیمت فرش های هتلی و تشریفاتی به صورت متری محاسبه می شود.

فرش های هتلی و تشریفاتی از الیاف آکریلیک هیت ست شده تولید می شود. همانطور که می دانید الیاف هیت ست شده دارای مقاومت بالایی در برابر پاخوردگی، حرارت، آلودگی، کثیفی و شستشو را دارد. عدم پرزدهی و درخشش و براق بودن الیاف آکریلیک از خصوصیات خاص و منحصر به فرد این الیاف می باشد که بیشتر فرش های تشریفاتی با این الیاف تولید و به بازار عرضه می شود.

طول عمر فرش های هتلی آکریلیک نسبت به فرش هایی که با الیاف پلی استر و پلی پروپیلین بیشتر است. 
چون فرش های هتلی و تشریفاتی در مسیر های شلوغ و پر رفت و آمد استفاده می شود باید دارای کیفیت عالی و مرغوبی بوده و در برابر پاخور مقاومت بالایی داشته باشد. ضمنا فرش های تشریفاتی و هتلی باید شستشوی آسان و راحتی داشته باشند.

خصوصیات و ویژگی های فرش هتلی و تشریفات


نکات مهم در زمان خرید فرش هتلی و تشریفاتی

همانطور که گفته شد فرش های هتلی عملکرد کف پوش ندارند و به عنوان عایق صوتی در بین فضای طبقات و راهرو ها عمل می کنند و از ایجاد سرو صدای اضافی جلوگیری می کنند. به عبارتی فرش هتلی باید آکوستیک باشد و از ایجاد و انتقال سروصدا بین طبقات جلوگیری کند.

در زمان خرید فرش هتلی علاوه بر لوکس بودن فرش باید به زیبایی و خاص بودن طرح باید دقت زیادی داشته باشید. از مهمترین المان های پذیرایی در هتل ها استفاده از فرش ها و قالیچه های خاص در اتاق ها و فرش های کناره در راهرو و راه پله می باشد.

جدای از طرح و نقش فرش ها که باید متناسب با سبک و دکوراسیون هتل باشد، باید از دیگر المان ها و اکسسوری ها برای تزیین و زیباتر جلوه دادن فضای هتل ها استفاده کنید، تا برای مهمان ها فضایی آرامبخش و زیبا فراهم شود.
 در زمان خرید فرش هتلی باید به دوام و مقاومت فرش ها در برابر شلوغی و تردد زیاد و نظافت مکرر دقت داشته باشید. ضمنا طرح فرش های هتلی باید به روز و مدرن باشد تا نقص هایی که مهمان ها ممکن است متوجه آن شوند را از دیدها پنهان کند.

خصوصیات و ویژگی های فرش هتلی و تشریفات


الیاف فرش باید دارای مقاومت بالا و مرغوبیت باشد تا در برابر رفت و آمد زیاد تغییر حالت نداده و راحتی و نرمی را در زمان راه رفتن به مهمان ها القاء کند.
فرش های یکه در اتاق و سوییت های هتل برای اقامت های طولانی مدت استفاده می شود، باید به حدی نرم و راحت باشند که به مهمان ها حس راحتی و آسایش را القاء کند و در اقامت طولانی مدت حس خانه برایشان تداعی شود.
سوئیت های هتل ها برای موارد مختلفی استفاده می شود و می توان گفت تنها قسمت هتل که دارای کاربردهای متفاوتی است، قسمت سوئیت هتل می باشد. در زمان انتخاب فرش برای قسمت سوئیت باید فرش هایی استفاده شود که با هر نوع مناسبت و تمی هماهنگ و ست باشد.

در اتاق ها و سوئیت هتل ها فرش هتل باید با پادری و کناره ها ست و هماهنگ باشد تا زیبایی و جذابیت فضا را چند برابر جلوه دهد
حتما سبک و طرح فرش باید متناسب با سبک و دکوراسیون هتل و سوئیت باشد.

 

بیشتر بخوانید:

فرش مناسب برای دکوراسیون به سبک مینیمال چیست؟

چه معیارهایی در انتخاب یک فرش میتواند تاثیرگذار باشد؟

 



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش