فیلی نوعی رنگ طوسی روشن است که مقدار اندکی آبی در خود دارد. فرش فیلی با رنگ سرد و جذاب خود می‌تواند فضایی آرامش بخش و جلوه جذابی به دکوراسیون منزل شما بخشد. از آن‌ جایی که رنگ‌هایی چون فیلی، خاکستری و یا نقره‌ای جزو رنگ‌های خنثی در طیف رنگی محسوب می‌شوند با اکثر رنگ‌ها هماهنگ هستند

ایجاد یک فضای آرامش بخش در منزل با انتخاب فرش فیلی 

فیلی نوعی رنگ طوسی روشن است که مقدار اندکی آبی در خود دارد. فرش فیلی با رنگ سرد و جذاب خود می‌تواند فضایی آرامش بخش و جلوه جذابی به دکوراسیون منزل شما بخشد. از آن‌ جایی که رنگ‌هایی چون فیلی، خاکستری و یا نقره‌ای جزو رنگ‌های خنثی در طیف رنگی محسوب می‌شوند با اکثر رنگ‌ها هماهنگ هستند، به عبارتی ست و هماهنگ کردن آن‌ها با تمامی رنگ‌های دیگر به راحتی قابل اجرا است. همین امر باعث شده تا افراد با استفاده از فرش فیلی در دکوراسیون بتوانند تنوع انتخاب بیشتری برای انتخاب سایر اجزای دکوراسیون داشته باشند. 

فرش فیلی روشن

چه بخواهید به خانه‌ی خود ظاهری تازه و متفاوت ببخشید و چه بخواهید یک فرش بادوام برای خانه یا محل کار جدید خود داشته باشید، تهیه ی فرش یک انتخاب عالی است. فرش گرما و راحتی خاصی به هر فضایی می بخشد که واقعاً با سایر گزینه های کفپوش بی نظیر و متفاوت است. با وجود سبک و رنگ های بسیار متنوع، پیدا کردن فرش مناسب برای هر فضایی،  با تقریباً هر بودجه ای که دارید، آسان است.

 فرش رنگ فیلی رنگی بسیار زیبا و چشم نواز که با انواع دکوراسیون‌ها، چه مدرن و امروزی و چه کلاسیک و سنتی ترکیبی ایده‌آل است. فرش رنگ فیلی روشن، رنگی است شبیه به رنگ طوسی که جزء رنگ های خنثی به شمار می آید و همانطور که می دانید رنگ های خنثی را می توانید با اغلب رنگ های سرد و گرم ترکیب کنید. فرش رنگ فیلی روشن فضای خانه یا هر محیط دیگری را باز تر و بزرگ ‌تر از فرش رنگ فیلی تیره نشان می دهند و کمک می کند تا فضا دلبازتر نشان داده شود. این فرش به دلیل خنثی بودن رنگش، طرفدار زیادی دارد و همچنین مشتریان برای دکوراسیون های چه رنگ گرم و چه سرد تهیه می کنند تا دکوراسیون خود را کامل تر کنند.

فرش فیلی تیره

فرش رنگ فیلی تیره از تناژ رنگی خاکستری و طوسی برخوردار است و دارای مزیت های خاصی است که این نوع فرش را از سایر فرش‌های روشن متمایز کرده است. فرش رنگ فیلی تیره با ترکیب رنگ سیاه یا سفید برای دکوراسیون، ایده ای فوق العاده می شود. رنگ فیلی تیره باعث ایجاد آرامش و احساس خاصی در خانه می‌شود و درکل طیف رنگی طوسی یا فیلی حس و حال قشنگی در خانه راایجاد می کند.

از مزایای فرش فیلی تیره، چرک تاب بودن این فرش است و دیر تر کثیف می شود، حتی در صورت کثیف شدن، لکه ها کم تر روی آن نمایان می شود. بنابراین اگر در خانه ی خود کودک یا حیوانات خانگی دارید فرش فیلی تیره پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز می باشد. همچنین با توجه به این موارد، کاربرد فرش فیلی تیره در قسمت های پر رفت و امد خانه بسیار مناسب است.

فرش فیلی با چه رنگ هایی ست می شود؟

رنگ فرش فیلی و به طور کلی رنگ های گروه خاکستری و طوسی با بیشتر رنگ ها به خوبی ست می شوند و ترکیبات جالبی را پدید می آورند. فرش رنگ فیلی با رنگ های سفید، طوسی تیره یا روشن، آبی، کرم و مشکی به خوبی ست می شوند. این رنگ ها را می توان با مبلمان، پرده ها، رنگ دیوار ها، پوشش کف و اکسسوری ها ست نمود. فرش رنگ فیلی تقریبا روشن است و اگر در هنگام چیدمان وسایل، از رنگ های روشن دیگر هم استفاده شود، فضای خانه دلباز و پر نور دیده می شود.

بنابراین اگر متراژ خانه تان کوچک است و از بابت گرفته شدن فضای خانه و کوچک تر به نظر رسیدن آن نگران هستید، به راحتی می توانید از این رنگ در کنار رنگ هایی مانند سفید و یا کرم استفاده نمایید. به غیر از رنگ های گفته شده در بالا از رنگ های دیگری مانند صورتی، گلبهی، اخرایی روشن، لیمویی و رنگ هایی از این دست می توان در قالب لکه رنگ هایی در قسمت های مختلف خانه استفاده نمود. حتی خود­ فرش فیلی هم می تواند دارای طرح هایی با این رنگ ها باشد.

فرش فیلی و مبلمان سفید

مبل های راحتی سفید که بر روی یک فرش فیلی قرار داده شده اند، هماهنگی فوق العاده ای را با یکدیگر ایجاد می کنند. رنگ فرش فیلی می تواند با کوسن هایی که بر روی مبل های سفید گذاشته شده اند، ست شود و چرخش رنگ به درستی برقرار گردد. فرش فیلی که در آن از طرح های سفید استفاده شده باشد بیشترین تناسب و همنشینی را با مبل های سفید برقرار می کند و این موضوع برای داشتن یک دکوراسیون حرفه ای و جذاب لازم است. فرش رنگ فیلی با والان پرده نیز باید ست شود و اگر این والان از رنگ فیلی نزدیک به رنگ فرش انتخاب شود، بسیار عالی و بی نظیر خواهد بود.

فرش فیلی و مبلمان کرم

چنانچه رنگ سفید برای تان بی روح و خسته کننده به نظر می رسد و دوست دارید از مبل کمی رنگی تری استفاده کنید، باید بدانید که فرش فیلی با مبل کرم به خوبی ست می شود. سرمای رنگ فرش فیلی و گرمای رنگ کرم مبل ها با هم تضاد نزدیکی داشته و موجب ایجاد تعادلی عالی در فضا می شوند. بر روی مبل های کرم کوسن هایی به رنگ های فیلی، سفید و کرم تیره تر قرار دهید تا همه چیز به خوبی با هم ست شوند. برای والان پرده ها نیز نصب والان هایی با پارچه فیلی رنگ ساده یا طرح دار انتخاب های مناسبی هستند.

فرش فیلی و مبلمان طوسی

مبل های طوسی روشن یا تیره تر با فرش فیلی به خوبی ست می شوند و هماهنگی خوب و درستی ایجاد می کنند. اگر از مبل طوسی روشن استفاده کنید، کنتراست تیرگی و روشنی کمتر شده و در نهایت هارمونی بالاتر می رود. به این ترتیب فضای خانه آرامش بخش تر و ملایم تر می گردد. اما طوسی های تیره تر که در مبل ها به کار می رود در کنار رنگ فیلی فرش منجر به ایجاد کنتراست تیره و روشن شده و فضا را پر انرژی تر می کند. خوبی این موضوع آن است که چشم ها از دیدن این تیرگی و روشنی دچار خستگی نمی شوند و به نوعی تنوع بصری در محیط ایجاد می گردد.

فرش فیلی و مبلمان آبی

در این مورد نیز هم می توان از آبی های روشن و هم تیره برای مبل ها استفاده کرد. فرش فیلی و مبلمان آبی روشن درست همانند مبل طوسی روشن فضایی یکنواخت تر را پدید می آورد. رنگ فیلی به دلیل دارا بودن مقدار کمی آبی در خود با مبل های آبی هماهنگی جالبی داشته و از این دو رنگ در کنار هم استفاده می شود. آبی های تیره هم با رنگ فیلی فرش بسیار منطبق و ست هستند و ترکیبات بی نظیری را در کنار یکدیگر به نمایش می گذارند. قرار دادن کوسن هایی به رنگ فرش فیلی بر روی مبل های آبی تیره مانند سرمه ای یا کاربنی جهت افزایش هماهنگی و بهتر شدن چیدمان پیشنهاد می شود.

فرش فیلی و مبلمان بنفش سیر

رنگ بنفش سیر یا بنفش پخته کمی تیره و یا روشن است و با فرش رنگ فیلی یک ست جذاب و زیبا را پدید می آورد. این دو رنگ در کنار همدیگر فضا را به سمت آرامش بیشتر و تعادلی بی نظیر پیش برده و یک چیدمان جذاب را به وجود می آورند. اگر رنگ بنفش سیر (که ترکیبی از آبی و قرمز است) دارای میزان آبی بیشتری باشد، با رنگ فیلی فرش هماهنگی بیشتری هم خواهد داشت. برای رنگ والان پرده ها نیز هم می توان از رنگ فیلی و هم از بنفش استفاده نمود. حتی به کارگیری پارچه های طرح دار برای والان پرده ها و کوسن ها پیشنهاد های خوبی در این زمینه به شمار می روند.

فرش فیلی و رنگ های گرم

همانطور که قبلا هم گفته شد از رنگ های گرم و روشن در کنار فرش فیلی می توان استفاده کرد. برای این کار از مبلمانی به رنگ های صورتی یا اخرایی روشن در کنار فرش فیلی استفاده می شود. برای ایجاد هماهنگی بیشتر قرار دادن کوسن هایی به رنگ فیلی و یا صورتی و اخرایی به رنگ تیره تر بر روی مبل ها پیشنهاد های خوبی به نظر می رسند. استفاده از اکسسوری ها و لوازم دکوری و تزیینی به رنگ های گفته شد در کنار رنگ فیلی فرش تصویری جذاب و ژورنالی را پدید می آورد. اما باید در میزان استفاده از این رنگ ها دقت زیادی به عمل آورید تا رنگ فیلی فرش تحت تاثیر قرار نگیرد.

فرش فیلی جدید

در گذشته از رنگ فیلی در فرش های دست بافت یا ماشینی با طرح و نقشه سنتی ایرانی استفاده می شد. این فرش ها بیشتر دارای زمینه فیلی رنگ بودند و طرح ها و گل ها و تزیینات با رنگ های دیگر بر روی زمینه رنگ فیلی فرش نقش می بستند. اما انواع مدل های فرش فیلی جدید که به شکل ساده و یا با طرح های مدرن و ساده تزیین شده اند، فضایی کاملا متفاوت از آنچه در ذهن دارید، به شما هدیه می دهند. در یک فرش فیلی جدید سادگی مد نظر قرار داده شده و علاوه بر طرح به بافت های مختلف این فرش ها نیز توجه ویژه شده است. برای مثال فرش های پرز بلند، فرش های پشمالو یا خز دار، و یا فرش هایی با بافت گونی مانند و دیگر مدل ها با رنگ فیلی ساخته و در بازار موجود هستند. افراد می توانند با توجه به نوع چیدمان خانه خود یکی از آنها را انتخاب کنند.

 

بیشتر بخوانید:

      ایده های جذاب برای دکوراسیون منزل با فرش مشکی

     راهنمای استفاده از فرش های صورتی در دکوراسیون داخلی 



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش