رییس اتحادیه فرش فروشان اهواز از افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها فرش نسبت به سال گذشته خبر داد.

رییس اتحادیه فرش فروشان اهواز عنوان کرد
بازار فرش، از افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ تا تعطیلی برخی واحدها

رییس اتحادیه فرش فروشان اهواز از افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها فرش نسبت به سال گذشته خبر داد.

عبدالرحیم محلوجی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت بازار فرش ماشینی در بازار اهواز، اظهار کرد: قیمت فرش به تراکم، بافت، شانه، رنگ و نخی که در آن به کار رفته است، بستگی دارد. مثلا فرشی که به صورت نقد به قیمت ۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد ممکن است در جایی دیگر با همان قیمت اما با کیفیت کمتری به فروش برسد که بیشتر در شرایط عرضه اقساطی فرش این اتفاق را شاهد هستیم.

وی افزود: با توجه به نوسانات دلار و موادی که از خارج کشور تامین می‌شود، قیمت فرش هیچ وقت کاهش نمی‌یابد و همیشه در حال افزایش است. قیمت فرش نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. مثلا فرشی که شش میلیون تومان بوده است، در حال حاضر با قیمت بیش از ۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه فرش فروشان اهواز با اشاره به اینکه در سال آینده مالیات فرش افزایش می‌یابد و ارزش مالیات قابل اخذ را از طریق کارتخوان‌های واحدهای صنفی بررسی می‌کنند، گفت: به علت همه‌گیری کرونا در سال گذشته و مشکلات ناشی از آن، رکود بازار و تعطیلی واحدها اتفاق افتاد و با این وجود ما شاهد افزایش مالیات فرش هم بودیم و تلاش ما این است که این مالیات کاهش یابد.

محلوجی با اشاره به اینکه تعداد ۱۰۰ واحد مجاز صنفی در سطح اهواز در زمینه فرش ماشینی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ۲۰ واحد از فروشگاه‌های فرش به علت مشکلاتی شامل رکود بازار، هزینه‌های بالا، کرایه‌های بالا، عدم تامین آب و برق و افزایش حقوق پرسنل تعطیل شده اند.

وی با اشاره به وجود ۶ واحد غیرمجاز فرش ماشینی در اهواز اظهار کرد: در مجموع تخلفات واحدهای صنفی توسط اتحادیه فرش پیگیری می‌شوند و برای متخلفان پرونده تشکیل می‌شود و اگر موارد مورد نظر را رعایت نکنند، توسط تعزیرات حکومتی جریمه خواهند شد.

رییس اتحادیه فرش فروشان اهواز بیان کرد: وضعیت و رونق بازار بستگی به تحویل به موقع فرش توسط کارخانجات تولیدی دارد اما وضعیت بازار در حال حاضر نسبت به سال گذشته بهتر و خرید مردم نیز بیشتر شده است.

محلوجی افزود: درصد سود فروشندگان فرش بر روی هر تخته فرش ۱۰ درصد است که با احتساب هزینه حمل این رقم به ۱۲ درصد می‌رسد. مثلا فرشی که در سال گذشته ۶ میلیون تومان بوده است، سود آن ۶۰۰ هزار تومان می‌شود اما در حال حاضر سود فرش ۸ میلیون تومانی، ۸۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه فرش همیشه با تاخیر به مشتریان عرضه می‌شود، اظهار کرد: قبلا تولید فرش زیاد و تنوع کم بوده‏ اما در حال حاضر تنوع فرش بیشتر شده است و با وجود اینکه فروشگاه‌های زیادی در ایران وجود دارد، همچنان فرش با تاخیر به مشتری عرضه می‌شود و فروشگاه توان تحویل به موقع فرش به مشتری را ندارد.

رییس اتحادیه فرش فروشان اهواز با اشاره به قیمت متوسط فرش در بازار اهواز افزود: قیمت فرش ۶ متری حدود یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان، فرش ۹ متری ۲ میلیون تومان، فرش ۱۲ متری ۳۲۰ شانه، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۲متری هزار شانه با تراکم ۳۰۰۰، حدود ۹ میلیون تومان است.

 

منبع:ایسنا



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش