رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: به طور قطع رئیس جمهور، معاون اول و معاونان اقتصادی دولت سیزدهم توجه و اهتمام جدی به تولید فرش دستباف و بخش خصوصی در کشور دارند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران:
دولت سیزدهم از صنعت فرش حمایت خواهد کرد

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: به طور قطع رئیس جمهور، معاون اول و معاونان اقتصادی دولت سیزدهم توجه و اهتمام جدی به تولید فرش دستباف و بخش خصوصی در کشور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرحناز رافع عصر چهارشنبه در جلسه کمیته فرش دستباف استان اصفهان اظهار داشت: لازم است تعهد ارزی برای فرش دستباف حذف و قوانین دست و پاگیر دیگر از جمله عبور موقت و فرش‌های مرزی، حل شود تا بسیاری از مهاجرت‌ها کاهش پیدا کند و بتوانیم به اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی افزود: کار کارشناسی بسیاری در زمینه فرش دستباف انجام شده است و در صورتیکه تعهد ارزی در این زمینه برداشته شود صادرات این کالا همانند گذشته خواهد شد که باید پیگیری‌های لازم در زمینه حذف تعهد ارزی و کاهش نرخ تعرفه ابریشم از استان‌های فرشی همچون اصفهان انجام شود، هنرمندان قالیباف در صورتیکه بستر لازم برای آنها فراهم شود و مورد حمایت دولت قرار گیرند، جز افراد متمول جامعه خواهند شد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: به طور قطع رئیس جمهور، معاون اول و معاونان اقتصادی دولت سیزدهم توجه و اهتمام جدی به تولید فرش دستباف و بخش خصوصی در کشور دارند و قشر ضعیف را مورد حمایت قرار می‌دهند، همچنین آمادگی برای ارائه تسهیلات مشاغل خانگی تا سقف ۲ میلیارد تومان با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، نگاه مثبت دولت در زمینه بیمه فعالان فرش وجود دارد و در این زمینه لایحه خوبی ارائه شدهاست که البته نواقصی دارد و باید از طریق نمایندگان مجلس پیگیری شود.

وی با اشاره به نقش مهم اصفهان در صنعت فرش ادامه داد: نامگذاری روز فرش در تقویم از این استان ارائه شد البته همیشه بحث‌هایی در مورد این روز وجود داشته است و زمان آن را مناسب نمی‌دانیم، همچنین نمایشگاه صنعت فرش هرسال در اصفهان برگزار می‌شد که این نمایشگاه در ۲ سال گذشته بدلیل شیوع کرونا برگزار نشده است.

رافع با بیان اینکه بودجه و سرانه مرکز ملی فرش ایران پایین و قوانین و مقررات وضع شده در این زمینه بسیار کم است، خاطر نشان کرد: در سال ۸۲ قرار بود یک سازمان و واحد سازمانی در این زمینه شکل بگیرد و مقرر نبود که مرکز ملی فرش تشکیل شود، همه تلاشمان این است که مرکز ملی فرش به یک سازمان تبدیل شود و بعنوان زیر مجموعه نساجی یا وزارت میراث فرهنگی قرار گیرد.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش