عضو هیئت مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران گفت: فرش ماشینی که محصول استراتژیک و مهمی در صنعت نساجی است از آمار ماهیانه کالا‌های منتخب وزارت صمت حذف شده‌، ولی الیاف اکریلیک که تولید قابل توجهی ندارد، در آمار موجود است.

حذف فرش ماشینی از آمار کالا‌های منتخب وزارت صمت/ وضعیت تولید فرش ماشینی مجهول است

عضو هیئت مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران گفت: فرش ماشینی که محصول استراتژیک و مهمی در صنعت نساجی است از آمار ماهیانه کالا‌های منتخب وزارت صمت حذف شده‌، ولی الیاف اکریلیک که تولید قابل توجهی ندارد، در آمار موجود است.

علیرضا حائری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به آمارماهیانه کالاهای منتخب وزارت صمت، گفت: در آمار محصولات نساجی طی ۷ ماه نخست امسال، یک ردیف از کالا‌های مربوط به تولیدات صنعت نساجی وجود ندارد و از آمار منتخب وزارتخانه حذف شده است.

طبق آمار سال ۹۵ فرش ماشینی در آمار ماهیانه کالاهای منتخب وزارت صمت موجود است.

وی در ادامه گفت: متأسفانه طی ۳ سال اخیر کالایی که از آمار صنعت نساجی حذف شده فرش ماشینی است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان کرد: در سال ۹۵ آمار ماهیانه و سالیانه تولید فرش ماشینی در آمار منتخب وزارتخانه موجود بود، ولی طی ۳ سال اخیر از آمار حذف شده و دیگر جز آمار منتخب نیست. حتی اطلاعی از وضعیت تولید فرش ماشینی که یکی از تولیدات ممتاز کشور است نداریم؛ پیگیری‌هایی نسبت به حذف این کالا از آمار منتخب صورت گرفت، ولی پاسخی کسب نکردیم.

طبق آمار سال ۹۹ فرش ماشینی از آمار ماهیانه کالاهای منتخب وزارت صمت حذف شده است

 
حائری اظهار کرد: در حال حاضر از محصولات صنایع نساجی فقط ۳ کالا در آمار و اطلاعات کالا‌های منتخب باقی مانده که شامل الیاف اکریلیک، الیاف پلی استر و نخ در سیستم پنبه‌ای و الیاف کوتاه هست نکته قابل توجه این است که نخ‌های فیلامنت پلی استرنیز مانند فرش ماشینی از آمار ماهیانه کالا‌های منتخب وزارت صمت حذف شده‌ بود که خوشبختانه طی دو روز پیش به آمار کالاهای منتخب وزارت صمت افزوده شد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران تأکید کرد: الیاف اکریلیک تولید قابل توجهی ندارد و در آمار موجود است، ولی فرش ماشینی که سالی ۹۵ میلیون متر مربع تولید دارد  از آمار حذف کرده اند.

وی در ادامه گفت: فرش ماشینی که محصول استراتژیک و مهمی در صنعت نساجی است از آمارماهیانه کالاهای منتخب وزارت صمت حذف شده‌اند.
  

طبق آمار هفت ماهه اول سال ۱۴۰۰ فرش ماشینی از آمار ماهیانه کالاهای منتخب وزارت صمت حذف شده است.

حائری اظهار کرد: وزارت صمت به جای افزودن بیشتر تولیدات صنعت نساجی در لیست کالا‌های منتخب وزارت صمت ، هرساله کالایی را حذف می‌کند و اگر این امر ادامه پیدا کند تا چند سال دیگر اثری از تولیدات نساجی در آمار وزارتخانه باقی نمی‌ماند.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش