شاید هنگامی که دکوراسیون یک منزل را می چینید این سوال برای شما هم پیش آمده که چه فرشی انتخاب کنم که با وسایل منزلم هماهنگ باشد؟ یکی از مهمترین المان های تعیین کننده طرح فرش و رنگ آن در نظر گرفتن سبک مبلمان و رنگ پارچه آن می باشد.

شاید هنگامی که دکوراسیون یک منزل را می چینید این سوال برای شما هم پیش آمده که چه فرشی انتخاب کنم که با وسایل منزلم هماهنگ باشد؟ یکی از مهمترین المان های تعیین کننده طرح فرش و رنگ آن در نظر گرفتن سبک مبلمان و رنگ پارچه آن می باشد. همانطور که می دانیم فرش های ماشینی در مقایسه با فرش های دستباف تنوع بیشتری دارند. از طرفی قیمت فرش ماشینی نسبت به فرش های دستباف نیز کمتر است. لذا امروزه انتخاب فرش ماشینی برای ست کردن با مبلمان کار آسانتری است. به عنوان مثال فرش مدرن و فانتزی را فقط در انواع فرش ماشینی می توانیم پیدا کنیم. 
در این مقاله به طور مفصل برای شما خواهیم گفت که چگونه با توجه به مبلتان، فرش مناسب انتخاب کنید.

سبک مبلمان

عامل تعیین کننده سبک مبلمان سبک دکوراسیون است. اگر سبک دکوراسیون منزلتان کلاسیک و مجلل است. لزوما مبل های شما نیز باید استیل و کلاسیک است. لذا فرشی که برای منزلتان درنظرمی گیرید. لزوما باید دارای طرح اصیل و کلاسیک باشد. مبلمان استیل و مجلل معمولا برای قسمت پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا این سبک مبل ها فقط زیبا و لوکس هستند. و برای راحتی درنظر گرفته نشده اند.

اکثر مردم با طرح های اصیل در فرش آشنایی دارند.  فرش هایی با نقوش لچک و ترنج مثل فرش کاشان و اصفهان و نایین و فرش های خشتی و ریزماهی و افشان های سلطنتی از این دسته می باشند.اما هستند فرش های جدیدی که تلفیقی از نقوش مدرن و اصیل هم هستند. چنین فرش هایی بهتر است برای مبلمانی که سبک مدرن – کلاسیک دارند استفاده شود. مبل ها در سبک کلاسیک مدرن معمولا استیل درنظرگرفته نمی شوند. این سبک مبل ها حدفاصل مبل های راحتی و استیل هستند. میزان تجمل و تراش چوب در این مبل ها کم هست. اما نسبت به مبل های استیل راحت تر هستند. فرش طرح افشان یکی از نقوشی ست که برای این نوع سبک ها بسیار مناسب است.

اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن و فانتزی است. لزوما مبلمان شما از نوع مدرن خواهد بود. این مبل ها به مبل های راحتی معروفند. و همانطور که از اسمشان پیداست. معمولا ساده و راحت هستند. این نوع مبل ها لزوما فرش های خاص خود را می طلبد. خوشبختانه فرش های ماشینی دارای انواع مختلفی از فرش های مدرن و فانتزی هستند. لذا انتخاب فرش مدرن با توجه به نوع مبلمان و سلیقه فردی بسیار آسانتر خواهد بود. البته در بعضی از دکوراسیون های مدرن استفاده از طرح های سنتی ایجاد تضادی می کند. که ظاهر جذابی به دکوراسیون می دهد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که طرح فرش به سبک مبلمان بستگی دارد. وسبک مبلمان تاثیر چندانی در رنگ فرش ندارد. اما به طور کلی می توان گفت در سبک کلاسیک بکار گیری انواع رنگ ها بی مانع است اما در سبک های مدرن بهتر است از رنگ های روشن برای جذابیت دکوراسیونتان استفاده کنید.

رنگ مبلمان

بدون شک یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار درانتخاب رنگ فرش ، رنگ مبلمان می باشد. می توانید رنگ فرشتان را طیفی از رنگ مبل هایتان در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای مبل های آبی می توانید از فرش های زمینه آبی روشن یا آبی فیروزه ای یا آبی کاربنی استفاده کنید. در این موارد سعی کنید از تکرار رنگ موردنظر در سایر وسایل اجتناب کنید.

می توانید از رنگ های متضاد با رنگ مبلتان برای رنگ فرش استفاده کنید. به عنوان مثال اگر رنگ مبل هایتان سبز است می توانید فرش زمینه قرمز که رنگ متضاد با سبز است را برای فرشتان انتخاب کنید. اگر رنگ مبلتان تیره است می توانید برای ایجاد تضاد از یک رنگ روشن استفاده کنید.

انتخاب رنگ های خنثی برای فرش بهترین پیشنهاد هستند. رنگ های خنثی با اکثر رنگ ها هماهنگ می شوند. یکی از این رنگ های زیبا و پرکاربرد فرش زمینه کرم است. فرش کرم، بادامی، بژ، طوسی و نقره ای جزو رنگ های خنثی و پرطرفدار هستند.

نکته کلی

اگر پارچه مبلمانتان طرحدار است. بهتر است از فرش هایی که طرح های ساده ای دارند استفاده کنید. و بلعکس اگر فرش شما نقشه شلوغ دارد. پارچه مبلمان بهتر است ساده درنظرگرفته شود.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش