رنگ سفید همیشه در بین افراد به عنوان یک رنگ محبوب و دوست داشتنی بوده و هست. رنگی که همه چیز رو درون خود جای داده؛ پاکی و پاکیزگی، روشنی و آرامش. استفاده از این رنگ برای هر فضایی، ایده‌آل و مناسب خواهد بود اما به شرطی که در کنار رنگ های دیگر قرار بگیرد و ترکیبی زیبا رو بسازد.

استفاده از فرش های سفید در دکوراسیون داخلی

قدیمی ها تصور می کردند فرش حتما باید به رنگ قرمز لاکی و با طرح گل افشان باشد اما امروزه اینطور نیست. امروزه خیلی ها هستند که رنگ سفید را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب می کنند و از پاکی و آرامش این رنگ در خانه ی خود بهره می گیرند. فرش سفید هم در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و تقریبا همه کسانی که فرش سفید را انتخاب می کنند جوان هایی هستند که عاشق دکوراسیون مدرن و امروزی اند. فرش سفید هم به صورت ساده و هم در کنار رنگ های دیگر به صورت دستبافت و ماشینی بافته می شوند.

فرش سفید با چه دکوراسیونی زیباتر می شود؟

با داشتن فرش سفید محدودیت خاصی برای انتخاب دیگر وسایل نخواهید داشت، زیرا این رنگ با همه ی رنگ ها ترکیبات خوبی را ایجاد می کند. فرش سفید برای خانه هایی با متراژ کم مناسب است زیرا از گرفتگی فضای خانه جلوگیری میکند؛ این فرش ها برای خانه هایی با پنجره های پر نور هم عالی اند و این موضوع به دلیل آن است که نور زیاد در طول روز روشنی و سفیدی و پاکی فرش سفید را بهتر نشان می دهد و خانه دلبازتر به نظر می رسد.

بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه با فرش سفید، رنگ های روشن مانند کرم، طوسی، صورتی روشن و .. است. مبلمانی به رنگ های پاستیلی در کنار فرش سفید، آرامش بخش بودن و روشنی را هر چه تمام تر به نمایش می گذارد.اما اگر این رنگ ها را برای چیدمان خانه انتخاب کردید باید به خوبی حواس تان را جمع کنید تا خانه تان بیش از حد بی روح و کسل کننده نشود.

رنگ سفید اگر به تنهایی به کار برده شود چشم را خسته می کند، پس باید با تمهیداتی از این اتفاق جلوگیری کنید. اگر فرش سفید دارید و مبلمان تان هم به رنگ سفید است حتما کوسن هایی با رنگ های مختلف مثلا رنگ های گرم بر روی مبل قرار دهید. نصب کردن تابلوهایی با رنگ های ملایم بر روی دیوار را فراموش نکنید و حتما از گلدان های گل طبیعی در محیط خانه استفاده کنید. ترکیب رنگ های گرم به علاوه سبزی و طراوت گیاه های طبیعی با سفید انرژی فوق العاده ای را در خانه به جریان می اندازد. برای کف خانه از پارکت و لمینیت هایی با رنگ چوب روشن استفاده کنید تا سفیدی و تمیزی فرش سفید تان خیلی خوب به چشم بیاید.

فرش سفید طوسی 

وقتی از فرش سفید صحبت می کنیم، به این معنی نیست که همیشه یک فرش تماما سفید و ساده مدنظر ماست. در خیلی از فرش های سفید از رنگ های ملایمی مانند طوسی هم استفاده می شود. فرش سفید با طرح ها و خطوط طوسی برای خانه هایی مناسب است که مبلمانی به رنگ طوسی یا خاکستری دارند. این مبلمان می تواند طوسی روشن و یا حدی تیره و دودی باشند. اگر رنگ دودی و رنگ های اینچنینی را برای مبلمان تان انتخاب کردید، یک فرش طوسی سفید روشن به باز تر شدن فضا کمک می کند و از تیرگی و تاریکی بیش از حد خانه تان جلوگیری می نماید. اگر به دکوراسیونی با رنگ های سرد علاقه مند هستید و فرش طوسی سفید و مبلمان طوسی هم در خانه دارید، می توانید از کوسن هایی به رنگ آبی و آبی تیره استفاده کنید. مبلمان صورتی تیره و روشن هم مکمل خوبی برای فرش طوسی سفید هستند.

 فرش سفید طوسی

فرش سفید مشکی

فرش سفید مشکی برای دکوراسیونی با همین رنگ انتخاب می شود؛ دکوراسیون های خاکستری هم میزبان خوبی برای فرش سفید مشکی هستند. این فرش ها فضای خانه را سرد می کنند که البته برای کسانی که علاقه مند به این فضاها هستند به هیچ وجه آزار دهنده نیست. باید گفت فرش سفید مشکی بسیار خاص است و انتخاب آن کار هر کسی نیست. فرش های سفید و مشکی با طرح های مختلف و فانتزی، برای تزیین خانه هایی توصیه می شوند که نور کافی دارند، اگر به ترکیب رنگی مشکی سفید علاقه دارید سعی کنید جتما رنگ چوب را هم به نحوی در دکوراسیون خود بگنجانید.

 فرش سفید مشکی

فرش سفید طلایی

یکی از بهترین همنشینان برای رنگ سفید، طلایی است. سفید و طلایی در کنار یکدیگر ترکیبی اشرافی و درخشان ایجاد می کنند. برای کسانی که عاشق دکوراسیون سفید هستند و از طرفی نمی خواهند از رنگ های معمولی و تکراری برای گرم کردن فضای خانه استفاده کنند، فرش سفید طلایی بهترین گزینه است.

فرش سفید طلایی در خانه ای با مبلمان شیری رنگ و پرده هایی به رنگ کرم بی نهایت دلربا خواهد شد. برای زیباتر شدن خانه یک پیشنهاد استفاده از والان پرده به رنگ کرم و با طرح های طلایی است. در بازار پارچه های زربافت برای والان پرده وجود دارد که با انتخاب یکی از آنها که زمینه ای کرم رنگ دارد، می توانید هماهنگی فوق العاده ای را بین فرش سفید طلایی و پرده خود ایجاد کنید. همچنین قرار دادن آباژورهایی با پایه طلایی و یا کریستالی در کنار مبل، گذاشتن چند گلدان یا ظرف چینی سفید که طرح های طلایی بر روی آنها کشیده شده بر روی یک میز جلو مبلی شیشه ای، تابلوهای نقاشی با تم رنگی طلایی و دیگر اکسسوری هایی که ترکیبی از سفید و طلایی در خود دارند، چیدمان شما را شیک و بی بدیل می کند. فرش سفید طلایی بر روی پوشش سرامیک و لمینیت رنگ چوب و روشن بسیار زیبا خواهد شد.

فرش سفید طلایی
 

فرش سفید صورتی

ترکیب سفید و صورتی ایجاد کننده یک فضای فانتزی، خودمانی و دوست داشتنی است. با اضافه کردن رنگ صورتی به زمینه سفید فرش علاوه بر ایجاد یک ترکیب رنگی برای جلوگیری از یکنواختی، این امکان هم برای شما فراهم می شود که چیدمان هایی متناسب با این فرش سفید صورتی ایجاد کنید. مبلمانی به رنگ صورتی چرک به همراه کوسن هایی با رنگ ها و طرح های سفید و صورتی (تیره یا روشن)، گلدان های شیشه ای در طیف رنگی صورتی و قرمز و بنفش و گل های طبیعی به همین رنگ ها یک خانه رویایی برای شما می سازد.

در کنار فرش سفید صورتی مبلی به رنگ صورتی، گلبهی، طوسی و سفید بهترین گزینه است. فرش سفید صورتی برای اتاق خواب هم پیشنهاد خوبی است. اگر رو تختی و تم رنگی اتاق به همین رنگ باشد ترکیب آرامش بخش و مناسبی برای اتاق خواب پدید می آورد. اتاق خواب کودک هم می تواند با این فرش تزیین شود. البته فرش سفید صورتی با طرح های مخصوص اتاق کودک هم در بازار موجود هستند.

 فرش سفید صورتی

مزایا و معایب انتخاب فرش سفید

اگر برای خانه تان قصد خرید فرش ماشینی با زمینه سفید را دارید این را بدانید که فرش های سفید زود کثیف و چرک می شوند و نیاز به شستشو دارند. پس فرش ماشینی تهیه کنید که از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا با هر بار شستشو زیبایی و دوام خود را از دست ندهد. در صورتی که دارای فرزند کوچک در خانه هستید فرش سفید برای تان گزینه خوبی به حساب نمی آید زیرا هر لکه ای مانند غذا یا خوراکی یا هر چیز دیگر به خوبی بر روی آن نمایان است. اما درباره مزایای فرش سفید همانطور که گفته شد روشنی و سفیدی آن به بزرگ تر و باز تر نشان داده شدن خانه تان کمک می کند. همچنین هماهنگ کردن دیگر وسایل با آن کار راحت تری است.

 

بیشتر بخوانید:

       استفاده از فرش های طوسی در دکوراسیون داخلی

      چه معیارهایی در انتخاب یک فرش میتواند تاثیرگذار باشد؟

 

برگرفته از مجله دکوراسیون چیدوپلاس



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش