رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: ۱۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالای غیرنفتی از ابتدای سال جاری تاکنون از این شهرستان به کشورهای دیگر صادر شده است.

۱۸۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی از آران و بیدگل صادر شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: ۱۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالای غیرنفتی از ابتدای سال جاری تاکنون از این شهرستان به کشورهای دیگر صادر شده است.

امیر عباس شاکری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزن این کالاها نزدیک به ۳۴۹ هزار تن و شامل ۷۵ درصد میلگرد، ۲۴ درصد فرش و صنایع وابسته و یک درصد سایر کالاها بوده است.

وی با بیان اینکه آران و بیدگل با تولید سالانه نزدیک به ۶۰ میلیون متر مربع فرش ماشینی قطب نخست تولید فرش ایران و قطب دوم جهان است، ادامه داد: اصلی‌ترین مقصد صادراتی فرش ماشینی این شهرستان کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان است و میلگرد هم بیشتر به چین و کشورهای شرق آسیا صادر می‌شود.

شاکری با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت از صنعت فرش ماشینی در حوزه‌های تامین ارز، واردات مواد اولیه و صادرات محصول تصریح کرد: برای گذر از اقتصاد تک محصولی در آران و بیدگل، توسعه گردشگری، راه‌اندازی و ایجاد طرح‌های زودبازده اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ضروری است.

اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل نهم آذر امسال به ایرنا گفته بود: حدود ۹۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی با وزن تقریبی حدود ۸۰۰ میلیون کیلوگرم از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به سایر کشورها صادر شده است که از جایگاه ویژه این شهرستان در اقتصاد کشور حکایت دارد.

افزون بر ۸۰۰ واحد تولیدی در شهرستان آران و بیدگل فعال است که بیشتر آنها در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته فعالیت می‌کنند.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۷ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش