رسول کوهستانی پزوه مدیر کل گمرکات استان اصفهان اظهار کرد: ۲۸ درصد از سهم ارزش و ۲۴ درصد از سهم وزن صادرات گمرکات استان مربوط به گمرک کاشان بوده است.

۲۸ درصد سهم ارزش صادرات استان مربوط به کاشان بوده است

مدیر کل گمرکات استان اصفهان گفت:۲۸ درصد از سهم ارزش و ۲۴ درصد از سهم وزن صادرات گمرکات استان مربوط به گمرک کاشان بوده است.

رسول کوهستانی پزوه مدیر کل گمرکات استان اصفهان اظهار کرد: ۲۸ درصد از سهم ارزش و ۲۴ درصد از سهم وزن صادرات گمرکات استان مربوط به گمرک کاشان بوده است.

او در مورد عمده محصولات صادراتی گمرک کاشان گفت: آهن و فولاد با ۱۸۵ میلیون دلار و ۴۳۷ هزارتن، فرش ماشینی با ۷۷ میلیون دلار و ۱۴ هزارتن، مصنوعات آهن و چدن با ۱۳ میلیون دلار و ۱۹ هزار تن، محصولات لبنی با ۹ میلیون دلار و پنج هزار تن و روغن‌های اسانسی و گلاب با چهار میلیون دلار و سه هزار تن عمده محصولات صادراتی گمرک کاشان بوده است.

مدیر کل گمرکات استان اصفهان با تحلیل آمار صادرات گمرک کاشان در سال ۹۸، افزود: مهمترین دلیل رشد صادرات گمرک کاشان به‌ویژه از لحاظ وزنی صادرات محصولات فولادی بوده به طوری‌که میزان صادرات آهن و فولاد از لحاظ وزنی ۳۱۳ درصد و از حیث ارزشی ۱۹۴ درصد رشد نسبت به سال ۹۷ را تجربه کرده است.

کوهستانی پزوه با بیان اینکه تشریفات صادرات شرکت‌های تولیدی شهرستان‌های اطراف کاشان و حتی گلپایگان با ارزیابی در محل یا حمل یکسره توسط کارکنان گمرک کاشان انجام می‌شود، گفت: صادرات محصولات لبنی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از نظر وزنی ۳۴۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۱۱ درصد افزایش داشته است.

او کشور‌های عمده مقصد صادراتی گمرک کاشان را عراق با ۱۱۹ میلیون دلار، افغانستان با ۴۵ میلیون دلار، پاکستان با ۱۴ میلیون دلار، عمان با ۱۴ میلیون دلار و میانمار با ۱۳ میلیون دلار اعلام کرد.

مدیر کل گمرکات استان اصفهان رشد صادرات گمرک کاشان به کشور‌های عمان و میانمار در سال ۹۸ قابل توجه عنوان کرد و گفت: صادرات به عمان از لحاظ وزنی حدود هفت برابر سال ۹۷ و صادرات به میانمار برای اولین بار اتفاق افتاده است.

منبع:yjc.ir



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش