هنگامی که در طراحی دکوراسیون داخلی نوبت به انتخاب رنگ و ست کردن مبل با فرش و اجزای مختلف دکوراسیون می شود، با انتخاب های گوناگونی روبرو خواهیم شد که ممکن است گمراه کننده باشد .اما اگر با اصول هماهنگ سازی مبلمان و وسایل، آشنایی داشته باشید، می توانید یک ست زیبا با هماهنگی کامل ایجاد نمایید.

در دکوراسیون داخلی فرش آبی را با چه مبلی ست کنیم؟

یکی از ملاک هایی که برای زیبا بودن منزلتان می توانید از آن بهره بگیرید استفاده از رنگ ها می باشد. انتخاب رنگ می تواند به شما کمک کند تا دکوراسیون زیبا و چشم نوازی را برای منزل خود انتخاب کرده و چیدمان وسایل را به بهترین شکل انجام دهید. در اینجا می خواهیم اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم که چگونه می شود برای یک فرش آبی رنگ، یک مبل خوش رنگ و مناسب انتخاب کرد تا بتوانید به ترکیب رنگ مورد علاقه خود در دکوراسیون منزل برسید.

انتخاب رنگ ها و ترکیب درست این رنگ ها با یکدیگر می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. زمانی که شما با شناخت رنگ ها و داشتن اطلاعات کافی در زمینه ترکیب رنگ و سِت کردن آن با هم اقدام به چیدمان دکوراسیون منزل خود می کنید، نتیجه ای که به دست می آید بسیار ارزشمند بوده و باعث می شود که محیطی دلچسب برای شما به وجود بیاید. ممکن است شما فرش آبی رنگ را برای منزل خود انتخاب کرده باشید، در این صورت باید حتما بدانید که مبل انتخابی شما باید چه رنگ هایی را داشته باشد که هارمونی مناسبی با فرش آبی منزل شما را داشته باشد و زیبایی منزل را چند برابر کند.

از آنجایی که مبمان منزل به 3 دسته مبل راحتی، مبل کلاسیک و مبل استیل تقسیم می شود فرش پامچال در ادامه این مطلب با ارائه چندین نمونه از بهترین ترکیب رنگی این 3 نوع مبل با فرش آبی رنگ می پردازیم تا شما بتوانید بهترین ایده را برای خرید یک مبل خوش رنگ برای فرش آبی منزلتان برسید.

 

 

مبل استیل با فرش آبی فیروزه ای

 
استفاده از رنگ های متضاد در مبلمان منزل برای اینکه فرش آبی بهتر خودش را نشان بدهد.

زمانی که شما فرش آبی رنگی را تهیه کرده اید می توانید برای برجسته بودن فرش آبی و اینکه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، از رنگ های متضاد آن در چرخه رنگ ها برای مبل خود رنگ مناسب را انتخاب کنید. برای چیدمان منزل خود می توانید از رنگ مناسب که در تضاد با رنگ آبی باشد استفاده کنید. مبل با رنگ بنفش یا سرخابی و یا مبل به رنگ سفید با کوسن های قرمز می تواند انتخاب مناسبی برای مبل شما باشد.

 

 

مبل سرخابی با فرش آبی
 

رنگ قهوه ای شاید جز رنگهای متضاد نباشد ولی یکی از رنگ‌هایی است که به طرز فوق‌العاده‌ای در کنار رنگ آبی قرار می‌گیرد و هارمونی بسیار زیبایی خلق می‌کند. قهوه‌ای در دستۀ رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد و حس اعتمادبه‌نفس و آرامش را در افراد بالا می‌برد. ترکیب رنگ آبی و قهوه‌ای همانند یک ریتم جذاب از موسیقی عمل می‌کند و تأثیرات مثبتی بر روحیۀ فرد می‌گذارد. در دکوراسیون خانه فضایی گرم و صمیمی درعین‌حال شیک ایجاد می‌کند و برای سِت مبلمان و فرش اتاق نشیمن و فضای غذاخوری ترکیب مناسبی خواهد بود. 

 

 

مبل راحتی قهوه ای با فرش آبی
 

 یکی دیگر از راه حل هایی که می تواند به شما کمک کند تا یک رنگ مناسب برای مبل خود در نظر بگیرید که با فرش آبی منزل شما نیز ست باشد، تقسیم کردن رنگ هایی است که در چرخه رنگ ها مکمل هم می باشد. برای مثال برای ست شدن مبل خانه با فرش آبی رنگ می توانید از ترکیب رنگ هایی مثل رنگ آبی و سبز و قرمز استفاده کنید. فرش خریداری شده به رنگ آبی و مبل و دیگر وسایل ترکیبی از رنگ های سبز و قرمز باشد.

استفاده از رنگهای مشابه در فرش و مبل

برای این که رنگ هایی را انتخاب کنید تا دکوراسیون شما کمی متفاوت تر از مدل های پیشنهادی دیگر بشود می توانید از ترکیب رنگ هایی که مشابه هم هستند استفاده کنید. برای مثال استفاده از رنگ های آبی و سبز و آبی فیروزه ای که در چرخه رنگ ها در کنار هم قرار داده شده است می تواند زیبایی منحصر به فردی به دکوراسیون شیک و کلاسیک منزل شما ببخشد. مانند تصویر زیر که از رنگ آبی فیروزه ای بصورت کاملا مشابه در فرش و کوسن های مبل کلاسیک استفاده شده است و باعث ایجاد ترکیب رنگی زیبایی شده است.

 

 

مبل کلاسیک با فرش آبی فیروزه ای
 

این نمونه نیز می تواند جذاب و جالب باشد استفاده از رنگ آبی درباری در مبلمان کلاسیک منزل بر روی فرشهایی به رنگ آبی فیروزه ای. البته استفاده از رنگ بنفش در پوستر دیواری و رنگ روشن در پرده و آشپزخانه باعث ایجاد تعادل در رنگ آبی شده و آنرا گیراتر کرده است.

 

 

مبل کلاسیک آبی 
 

 اگر راه حل های پیشنهادی هنوز نتوانسته است شما را راضی کند، می توانید تنها از یک رنگ خاص برای دکوراسیون خود بهره ببرید. روش کار به این صورت می باشد که  شما ابتدا رنگ مورد نظر خود را انتخاب می کنید و آن رنگ را به صورت کم رنگ و پر رنگ استفاده می کنید. به طور مثال بعد از خرید فرش آبی برای منزل خود، می توانید مبل را به رنگ آبی پر رنگ با آبی آسمانی انتخاب کنید و تمامی وسایل و دکوراسیون خود را با همین رنگ ها چیدمان کنید.

 

 

ست کردن مبل راحتی با فرش
 

بکارگیری مبلهای با رنگ خنثی برای خانه هایی که از فرش آبی برای کف استفاده کرده اند.


روشی دیگر برای انتخاب رنگ که کمک کند تا فرش آبی و مبل شما از نظر ترکیب رنگی بسیار برازنده و زیبا به چشم بیننده بیاید استفاده از رنگ هایی است که عمدتا به رنگ های خنثی معروف هستند. این رنگها که استفاده از آنها در خانه های مدرن امروزی بسیار مُد شده است بخوبی می توانند خود را با هر رنگی سِت کنند. رنگهای خاکستری، طوسی، سفید و مشکی جز اصلی ترین رنگهای خنثی هستند که در کنار رنگهای سرد مانند آبی یا رنگهای گرم مانند قرمز و زرد می توانند بخوبی جا خوش کنند و ترکیب رنگی خوب و قابل قبولی را پدید آورند که در ادامه به ترکیب هر کدام از آنها با رنگ آب می پردازیم.

ترکیب رنگ طوسی و آبی : به کارگیری رنگ طوسی در زمینۀ اصلی چیدمان، دکور منزل و مبلمان علاوه براینکه دست شما را برای استفاده از سایر رنگ‌ها باز می‌گذارد، انرژی‌ها و احساسات مختلفی را در محیط به جریان خواهد انداخت. تصویر زیر بخوبی بازگو کننده همنشینی این دو رنگ در کنار هم است و همانطور که گفته شد دست شما برای استفاده از دیگر رنگها را در اطراف این چیدمان باز می گذارد.

 

 

مبل طوسی با فرش آبی
 

ترکیب رنگ خاکستری و آبی : رنگ خاکستری جز طیف رنگی طوسی است با همان خصوصیات. در ادامه یک نمونه خوب اجرا شده در دکوراسیون داخلی منزل را با ترکیب رنگ خاکستری یا طوسی تیره با فرش بابی می توانید مشاهده کنید. اگر می پسندید شما هم می توانید از این ترکیب استفاده کنید.

 

ترکیب رنگ خاکستری و آبی
 

ترکیب سفید و آبی : اگر می خواهید فضای اتاق نشیمن را روشن و پرنورتر کنید، استفاده از رنگ سفید در مبلمان، در کنار فرش به رنگ آبی می تواند نمایی جذاب و دوست داشتنی برایتان بسازد. این نمونه که در زیر آمده است مبل کلاسیک با پارچه سفید استخوانی را در کنار فرش آبی نشان می دهد. استفاده از رنگ سوم شکلاتی در چوب مبلمان و حاشیه فرش توانسته یک ترکیب رنگی جذاب را در پذیرایی این خانه رقم بزند.

 

مبل کلاسیک سفید با فرش آبی

ترکیب مشکی و آبی : آبی و مشکی رنگ جذابی از کار در میاد. در هال و پذیرایی که از این دو رنگ استفاده شده است باید رنگ سومی هم بکار برد. رنگ سفید یا رنگ یاسی می تواند بعنوان رنگ سوم ترکیب رویایی را برای دکور منزل شما خلق کنند.

 

مبل راحتی مشکی
 

 شاید به محیط های پرانرژی تر علاقه داشته باشید و در عین حال دوست نداشته باشید که از آرامش طیف رنگی آبی به سادگی عبور کنید. در این صورت می توانید در کنار استفاده از رنگ های آبی و خاکستری میانه، از طرح های پرنقش و نگار برای اجزای دکوراسیون اتاق نشیمن بهره ببرید. به عنوان مثال سعی کنید بخشی از مبلمان خود را با پارچه های منقش به رنگ آبی تیره و روشن انتخاب کنید. 

 

 

ترکیب رنگی آبی در مبل راحتی
 

یکی از سخت ترین و دشوارترین راه ها برای انتخاب رنگ ها استفاده از چهار رنگ به صورت هم زمان می باشد. شما می توانید یکی از این چهار رنگ را به عنوان رنگ اصلی و زمینه انتخاب کرده و رنگ های دیگر را با آن ست کنید. برای مثال اگر فرش آبی رنگ را انتخاب کردید بهتر است در طراحی خود شصت درصد از وسایل را با همین رنگ آبی کار کنید و رنگ های دیگر مانند زرد و نارنجی کم رنگ  را به عنوان رنگ های مکمل و رنگ سفید را بعنوان رنگ چهارم و خنثی استفاده کنید. مبل شما می تواند یکی از سه رنگ دیگر را داشته باشد. بهتر است سی درصد از وسایل را نیز با یک رنگ تکمیل کنید تا این رنگ به عنوان رنگ ثانویه قابل تشخیص باشد و رنگ باقی مانده را به عنوان رنگ زینتی در باقی اسباب و اثاثیه به کار بگیرید.

  

ترکیب رنگی مبلمان با فرش
 

ست کردن فرش آبی با وسایل رنگ روشن یا رنگ تیره؟

در زمان خرید جهیزیه و یا چیدمان دکوراسیون داخلی منزل، شما می توانید از رنگ ها بهره ببرید تا دکوراسیونی زیبا را طراحی و اجرا نمایید. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که به فرش آبی رنگ علاقه زیادی دارند باید حتما به این نکته توجه کنید که لازمه خرید فرش آبی رنگ این است که شما ترکیب کردن رنگ ها را بدانید و تا در زمان خرید مبل مناسب برای منزل از مبل با رنگ های خاص خریداری کنید تا با فرش آبی شما هماهنگی و هارمونی درستی داشته باشد.

اگر بعنوان یک تازه عروس فرش آبی روشن را برای منزل خود خریداری کردید و به دنبال یک رنگ زیبا برای مبل و دیگر وسایل هستید، بهتر است که از رنگ طوسی با کوسن و شال مبل یاسی استفاده کنید. رنگ یاسی که یکی از تُنالیته های رنگ بنفش است می تواند زیبایی خاصی به منزل شما ببخشد و همچنین کمک کند تا شما با تماشای این ترکیب زیبا از محیطی که طراحی کرده اید لذت ببرید. ترکیب فرش آبی با مبل طوسی-یاسی می تواند انتخابی زیبا برای چیدمان شما باشد که مدت ها از آن بهره ببرید و شمانتان از دیدن این همه زیبایی در شگفت باشد.

 

ترکیب آبی و یاسی در دکوراسیون خانه عروس
 

همیشه انتخاب طرح و رنگ وسیله های خانه می تواند جزو سخت ترین انتخاب ها باشد و زمانی شما می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید که رنگ ها را به خوبی بشناسید و بتوانید ترکیب زیبایی با رنگ ها بسازید. اگر انتخاب شما یک فرش آبی رنگ است بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید. در کل رنگ های روشن می توانند انتخاب زیبایی برای خرید مبلمان شما باشند. خرید لوازم با رنگ روشن این مزیت را نیز دارند که محیط خانه را بزرگ تر نشان می دهند و باعث می شوند که این احساس را داشته باشید که منزل شما بزرگ تر از حد معمول است. اما این موضوع دلیل نمی شود که شما برای ست کردن وسایل منزل با فرش آبی خود ملزم به انتخاب رنگ های روشن باشید. شما می توانید از رنگ های تیره نیز استفاده کنید. انتخاب رنگ های تیره برای ست کردن با فرش آبی برای کسانی مناسب است که ترجیح می دهند محیط گرم و صمیمی تر ایجاد کنند و به رنگ های تیره علاقه دارند.

 

 

مبل تیره رنگ با فرش آبی
 

اگر شما اسباب و دکوراسیون منزلتان را با رنگ آبی خریداری کرده اید و همچنین فرش آبی را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کرده اید، می توانید تعدادی از وسایل را به رنگ نارنجی خریداری کنید. انتخاب رنگ نارنجی می تواند انرژی را به خانه شما تزریق کرده و روح تازه ای به محیط خانه ببخشد. ترکیب رنگ نارنجی و آبی بسیار جذاب است و شما می توانید فرش آبی مورد نظر خود را خریداری کرده و مبلمان و دیگر وسایل را نیز به رنگ آبی تهیه کنید و برای جلوه دادن به آنها رنگ نارنجی را در پرده ها به کار ببرید. برای مثال می توانید لوازم جانبی مثل تک مبل یا کوسن را با رنگ نارنجی انتخاب کنید و در چیدمان خود از آن بهره ببرید.

  

 

سِت مبل و فرش

  

پیشنهاد ویژه پامچال: اگر قصد خرید مبل استیل  برای خانه خود دارید و بدنبال رنگی برای سِت کردن آن با فرش آبی فیروزه ای خود هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ ورق طلا در چوب ان و رنگ آبی فیروزه ای همرنگ با فرش برای پارچه آن است. این ترکیب رنگی می تواند خانۀ شما را به یک خانه درباری تبدیل کند و جلال و جبروت خاصی به آن ببخشد.

 

 

مبل استیل آبی فیروزه ای
 

از دیگر روش هایی که می توانید برای دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید ترکیبی از رنگ آبی و صورتی و چوب می باشد. شما می توانید فرش آبی خریداری کنید و مبلمان را با رنگ های صورتی کمرنگ تهیه کنید و از لوازم چوبی استفاده کنید. لوازم چوبی مانند کمد، میز، بوفه و تمام وسایل چوبی که به رنگ خود چوب باشد می تواند زیبایی خاصی به دکور شما ببخشد. ترکیب جذاب رنگ چوب و رنگ آبی می تواند به شما کمک کند تا خانه ای را طراحی کنید که بسیار آرامش بخش است و احساس خوبی را به چشم های شما می بخشد.

 

 

مبل آبی صورتی
 

و در پایان اینکه شما تصمیم گیرنده نهایی هستید به ذوق و سلیقه خود اعتماد کنید و به آن احترام بگذارید. بهترین انتخاب برای رنگ مبل که با فرش آبی سِت شود را شما انتخاب خواهید کرد تمام موارد بالا پیشنهاداتی بود برای اینکه ببینید سلیقۀ شما با این مدلها همخوانی دارد اگر نه به سراغ رنگ دلخواه خود بروید و با جسارت آنرا انتخاب و از بکارگیری آن در مبلمان و یا هر جای دیگر منزل خود لذت ببرید.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش