"نانو فرش پامچال" جدیدترین نوآوری این شرکت است که با هدف حفظ سلامتی مصرف کنندگان عزیز تولید شده است. مهم ترین ویژگی نانوفرش خاصیت "آنتی باکتریال" و "ضد بو" بودن آن است.

فرش های ماشینی آنتی باکتریال با استفاده از فناوری نانو

نانوتکنولوژی به زبان انگلیسی Nanotechnology رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری میباشد که بحث‌های گسترده ای را پوشش میدهد. این رشته کمک گسترده‌ای به بشر کرده است. استفاده از ذرات نانو در همه علوم کاربرد داشته و حتی محققان، در تولید الیاف فرش از آن بی نصیب نمانده اند. امروزه فرش‌های جدیدی به بازار عرضه شده است که مواد نانو به کار برده در الیاف آن، باعث برتری نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی شده است.

هوای داخل خانه‌ها معمولا در حال گردش است و گرد و غباری که از چشم‌های ما پنهان می‌ماند، درون خانه در جریان است. فرش‌ها، به دلیل ریختن فلس‌های پوست انسان، حیوانات، قرار گرفتن در مسیر رفت و آمد و در زیر پا پهن شدن، منبع آلودگی و میکروب هستند.

فرش های دست بافت که با مواد طبیعی رنگ می‌شوند و از نخ پشم و ابریشم بافته می‌شوند، آلرژی و میکروب کمتری نسبت به فرش های ماشینی دارند اما در فرش های ماشینی از ترکیباتی استفاده می‌شود که از جدا شدن نخ‌ها از ساختار فرش، جلوگیری به عمل می‌آید، این کار باعث رشد باکتری و آلودگی می‌شود. همچنین در این فرش‌ها از نخ و الیاف‌های مصنوعی مانند پلی استر و نخ اکریلیک استفاده می‌شود، که این الیاف برای کودکان و افراد مستعد آلرژی، خطرناک میباشد.

 فرش های ماشینی آنتی باکتریال با استفاده از فناوری نانو

 

 بیشتر بخوانید:

      ضدآب و ضد لکه کردن فرش و مبلمان

      فرش ایرانی؛ عاری از باکتری و عوامل بیماری‌زا

  

ویژگی استفاده از نانو ذرات در الیاف فرش

1- ضد حساسیت، ضد لک، ضد بو
این ویژگی برای افرادی که دارای آلرژی هستند،کودکان و افراد سالخورده بسیار مناسب است و باعث می‌شود سطح سلامت خانواده به طرز چشمگیری ارتقا پیدا کند.

2- خاصیت دفع مایعات

چنانچه آب یا هر لکه دیگری روی فرش بریزد، ابتدا باید عامل ایجاد لکه را از روی فرش پاک کنیم و سپس با قرار دادن فرش جلوی نور خورشید باعث محو لکه می‌شویم. البته ذکر این نکته ضروری می‌باشد که، نور معمولی در خانه نیز می‌تواند باعث محو لکه شود ولی این زمان نسب به نور خورشید کندتر است.

3- ضد آلودگی، ضدقارچ

استفاده از ذرات نانو در الیاف فرش، از رشد باکتری و آلودگی جلوگیری می‌کند.

4- دوستدار محیط زیست
فرش آنتی باکتریال به دلیل استفاده از ذرات نانو به راحتی قابل بازیافت در طبیعت است و با داشتن ویژگی‌های فوق توانسته یدوستدار محیط زیست باشد.

بازار فرش ایران از فرش ‌های دستبافت و ماشینی اشباع شده است و ما باید محصول جدیدی را برای عرضه به بازارهای داخلی و خارجی داشته باشیم. میتوان با فرش‌های آنتی باکتریال نانو ذرات، در بازار فرش رونق ایجاد کرد. کشورهای حاشیه خلیج فارس علاقمند به خرید این محصول هستند، زیرا رطوبت بالا در این کشورها باعث به وجودآمدن رشد باکتری در فرش می‌شوند.

شرکت فرش پامچال توانسته، با تکیه بر دانش و تجربه کارکنان و کارشناسان خود، با آزمودن فناوری نانو در تولید فرش ماشینی آکریلیک یک فرش نانویی را به تولید برساند.

فرش نانویی پامچال (فرش آنتی باکتریال) تولیده شده در ایران امسال در نمایشگاه فرش تهران رونمایی شد.

 



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش