ست کردن رنگ پرده و فرش در دکوراسیون منزل
فرش پامچال در این مقاله راهکارهایی در مورد ست فرش با پرده در اختیار شما می گذارد که با استفاده از آنها بتوانید بدون هزینه ی اضافی، دکوراسیون بهتری داشته باشید.

ست کردن رنگ پرده و فرش در دکوراسیون منزل

فرش پامچال در این مقاله راهکارهایی در مورد ست فرش با پرده در اختیار شما می گذارد که با استفاده از آنها بتوانید بدون هزینه ی اضافی، دکوراسیون بهتری داشته باشید،با ما همراه باشید.

 تک رنگ
فرش و پرده لزوما نباید باهم همخوانی داشته باشند بلکه باید باهم تلفيق خوبی بسازند. به اعتقاد فرش پامچال اگر فرش شما رنگ سبز ملیحی دارد، از پرده هایی به رنگ لیمویی یا سبز مله ای استفاده کنید. تا زمانی که این تلفیق رنگ از یک خانواده باشد، هیچوقت اشتباهی در تطبیق رنگ های دکوراسیون شما رخ نمی دهد.

رنگ های خنثی
رنگ های خنثی بهترین راه حل برای صرفه جویی در وقت و هزینه ای است که می توان برای دکوراسیون انجام داد. شک نکنید که با استفاده از رنگ های مشکی، قهوه ای، بژ و سفید خیالتان برای چیدمان راحت خواهد بود. رنگ های خنثی مانند این رنگ ها آرامش بخش نیز هستند و در هر اتاقی جذابیت خود را دارند.

طرح های یکسان 
بسیاری از فرش ها در طرح های مختلف ارائه می شوند که به راحتی با پرده ها هماهنگ شوند. اما ست کردن طرح ها باهم ، شما را در خرید یک رنگ خاص محدود می کند و یا ممکن است مجبور شويد كل دکوراسیون را تغییر دهید. بنابراین اگر دنبال طرح های یکسانی از فرش باشید خیلی راحتتر می توانید آن را با دکوراسیون خود ست کنید.

بافت
بافت نیز راهی مناسب برای مطابقت با سایه رنگ ها و فرش شما ست بدون آنکه نیاز باشد مجددا کل اتاق را تغییر دکوراسیون بدهید. مثلا فرش های فانتزی را با پرده های فانتزی ست کنید.

رنگ های مکمل
 به یاد داشته باشید ، همیشه یک ست کامل به معنای دو رنگ یکسان نیست. کافیست مثلا یک ترکیب عالی از یک فرش سبزرنگ و پرده های بنفش کنار فراهم کنید. و اگر به دنبال طیف رنگی خنثی تری هستید ، پرده های زرد رنگ را به اتاقی با فرش آبی اضافه کنید.

 

نقطه ی کانونی
اگر اصلا نمی خواهید فرش و پرده ها را باهم ست کنید، یک نقطه کانونی به فضای خود اضافه کنید. یک تابلوی عکس یا نقاشی با اثری از صنایع دستی که قبلا خریداری کرده اید تهیه کنید. با این کار به راحتی تمرکز و حواس را از روی فرش و پرده ها دور می کنید باعث می شوید تا خود و میهمانان از رنگ ها و طرح های مختلفی که در فضای خود دارید گیج نشوند و احساس نکنند فضایی پریشان را تماشا کرده اند.

 

توصیه ی آخر این است که گاهی اصلا نیازی نیست تغییری ایجاد کنید،جستجویی در انواع دکوراسیون موجود در سایت های طراحی داخلی داشته باشید، بی تردید خواهید دید که بسیاری از آن ها همان طرح ها و رنگ هایی است که در خانه ی خودتان نیز وجود دارد و هیچ نیازی نیست که رنگ های دیگری به دکوراسیون خود اضافه کنید یا نگران عدم تطابق آنها با هم باشید.

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای چیدمان دکوراسیون با فرش قرمز

چیدمان دکوراسیون با فرش های طرح هندسی



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش