اضافه کردن یک فرش قهوه‌ای رنگ به دکوراسیون، روشی سریع و مطمئن است تا بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانید رنگ‌های دیگر را آزادانه انتخاب کنید. به عبارت دیگر فرش قهوه ای به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا رنگ سایر المان‌ها را راحت‌تر انتخاب کنید و دچار سردرگمی نشوید.

فرش قهوه ای با چه رنگ مبلی ست می شود؟

اضافه کردن یک فرش قهوه‌ای رنگ به دکوراسیون، روشی سریع و مطمئن است تا بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانید رنگ‌های دیگر را آزادانه انتخاب کنید. به عبارت دیگر فرش قهوه ای به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا رنگ سایر المان‌ها را راحت‌تر انتخاب کنید و دچار سردرگمی نشوید. البته آزادی عمل به این معنا نیست که با بی‌نظمی می‌توانید انواع رنگ‌های متضاد را به دکوراسیون داخلی دعوت کنید و خانه‌ای شبیه به بازار شام بسازید. اما رنگ قهوه‌ای به دلیل برخورداری از تنوع بالا، انتخاب سایر رنگ‌ها را هم راحت‌تر می‌کند.

حالا که تصمیم گرفتید رنگ دکوراسیون خانه را با المان‌هایی مانند فرش و مبلمان به سمت رنگ قهوه‌ای متمایل کنید، بهتر است با اصول ترکیب این رنگ‌ها آشنا باشید. در ادامه قصد داریم برخی از نکات مهم در ست کردن فرش ماشینی و مبلمان قهوه‌ای و یا فرش قهوه‌ای و مبلمان را بررسی کنم.

نکات مهم ست کردن فرش قهوه ای با مبلمان

خوشبختانه رنگ قهوه ای به دلیل تنوع بالا و سایه‌های مختلفی که دارد، یکی از رنگ‌های محبوب به شما می‌آید و مکمل خوبی در کنار مبلمان و سایر المان‌ها در دکوراسیون است. در عین حال با کمی صبر و حوصله و انتخاب درست در رنگ سایر وسایل مانند پرده، بوفه، میز ناهار خوری و مبلمان، می‌توانید یک دکوراسیون به سبک ویکتوریایی در خانه ایجاد کنید.

به‌صورت کلی رنگ قهوه ای در دسته رنگ‌های سنگین و گرم قرار دارد؛ اما با تغییر تناژ، ترکیب آن با سیار رنگ‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر می‌شود. در عین حال رنگ قهوه ای ارتباط بیشتری با رنگ طبیعت و چوب دارد و زمانی که فرش ماشینی قهوه ای در خانه پهن می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید سایر وسایل را با آن ترکیب کنید.

خب برای شروع بیایید از فرش ماشینی قهوه ای در دکوراسیون کلاسیک حرف بزنیم.

در کنار فرش قهوه ای به دنبال مبلمانی بزرگ با طراحی کلاسیک بروید که سنگین و پرحجم هستند. در عین حال برای ترکیب بهتر رنگ قهوه‌ای در فضا به دنبال رنگ‌های روشن نروید. برای این فضا رنگ‌های زرد، آبی، سبز و آبی گزینه‌های بهتری هستند.

مراقب باشید که از تمام این رنگ‌ها در کنار هم با فرش ماشینی قهوه ای استفاده نکنید؛ در غیر این صورت خانه‌ای بی‌نظم و شلوغ خواهید داشت. پیشنهاد طراحان داخلی این است که فضای خانه با طراحی کلاسیک بیشتر از دو یا سه رنگ ترکیب نشود. البته می‌توانید در تناژ و سایه‌های رنگی دست ببرید و آن را تغییر دهید؛ اما استفاده همزمان از چند رنگ مختلف در کنار هم اصلا این فضا را زیبا نمی‌کند.

فرش قهوه ای به‌خوبی در فضا می‌نشیند و کار شما را در انتخاب سایر المان‌ها راحت می‌کند؛ اما در عین حال باید به نورپردازی در اتاق هم دقت داشته باشید؛ در غیر این صورت با فضایی سنگین، دل‌گرفته و تاریک روبرو خواهید شد. بنابراین در کنار نور مناسب سعی کنید که مبلمان و سایر منسوجات پارچه‌ای از پارچه‌هایی با طرح و رنگ‌های روشن تهیه شده باشند تا نور بیشتری را برای فضای خانه به ارمغان بیاورد. همچنین پرده‌ای با رنگ روشن انتخاب کنید و یا کوسن و بالش‌ها از ترکیب رنگی نارنجی، سبز یا زرد باشد.

فرش قهوه ای با چه رنگ مبلی ست می شود؟

 

فرش ماشینی قهوه ای به‌تنهایی تاثیری در دکوراسیون ندارد؛ اما ترکیب آن با سایر المان‌ها باعث می‌شود که فرش تبدیل به نقطه کانونی در خانه شود. در عین حال رنگ‌های ترکیب شده با فرش تعیین می‌کنند که دکور خانه شما جسورانه، کلاسیک و یا آرام‌بخش باشد. به‌طور مثال اگر در کنار فرش ماشینی قهوه ای مبلمانی با تناژ کرمی قرار دهید، رنگ کوسن و بالش‌ها هم بسیار مهم است. برای دکوراسیون جسورانه می‌توانید به سراغ زرد و نارنجی بروید. اما برای یک دکور آرام می‌توانید از رنگ خاکستری یا آبی کمک بگیرید.

اگر دکوراسیونی مدرن برای فضای خانه انتخاب کردید، فرش ماشینی قهوه ای با طراحی مدرن پهن کنید و در کنار آن مبلمانی با رنگ های خنثی مانند کرمی، طوسی یا سفید قرار دهید. همچنین سایر المان‌های پارچه‌ای مانند بالش و کوسن‌ها را از رنگ‌های خنثی انتخاب کنید تا باهم هماهنگ باشند. البته این موضوع به سلیقه و علاقه‌های شما بستگی دارد. بنابراین اگر دکوری جسورانه و شاد دوست دارید، می‌توانید رنگ های گرم و شاد مانند زرد، قرمز و نارنجی را به این ترکیب اضافه کنید.

چه رنگ فرش ماشینی با مبلمان قهوه ای ست می‌شود؟

ممکن است شما به جای فرش کلاسیک به رنگ قهوه ای، مبلمانی با رنگ قهوه ای خریده باشید و به دنبال فرشی با رنگ مناسب در کنار آن باشید. در این صورت هم انتخاب‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد تا بدون دغدغه بتوانید دکور خانه را زیباتر کنید. خوشبختانه مبلمان قهوه ای به‌خوبی در کنار سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود و برای این کار نیازی به پیشنهادات یک طراح دکوراسیون ندارید. فقط کافی است که کمی هوشمندانه انتخاب کنید. در ادامه برخی از روش‌های ست کردن مبلمان قهوه ای در کنار فرش ماشینی و سایر المان‌ها را بررسی می‌کنم.

اگر می‌خواهید چیدمانی مدرن در خانه داشته باشید، در کنار مبلمان قهوه‌ای با طراحی و ظاهر مدرن، به سراغ فرش ماشینی طوسی بروید و سایر المان‌ها هم بهتر است رنگ خنثی مانند سفید، کرم و طوسی داشته باشند. همچنین رنگ آبی روشن هم می‌تواند در کنار فرش ماشینی طوسی استفاده شود.

فرش قهوه ای با چه رنگ مبلی ست می شود؟

فرش‌هایی با رنگ روشن و طراحی مدرن انتخاب خوبی در کنار کاناپه و راحتی قهوه ای رنگ هستند. اما بهتر است از ترکیب رنگهای گرم مانند قرمز باشد. همچنین در کنار آن رنگهای خنثی و روشن به میزان بیشتری به کار رفته باشد تا تعادل رنگی در فضا حاکم شود.

در صورتی که دکوراسیونی مدرن دارید، اما می‌خواهید جسارت، شادابی و طراوت را در این فضا به نمایش بگذارید، دست شما برای این کار باز است. به‌طور مثال مبلمان قهوه ای در کنار فرش ماشینی سبز و سایر المان‌هایی با رنگ سبز، قرمز، زرد و نارنجی زیبا و جذاب است. همچنین این ترکیب باعث می‌شود که به یک تم تابستانه و شاد دست پیدا کنید.

پهن کردن یک فرش قهوه ای در کنار مبلمان قهوه ای هم روش خوبی برای رسیدن به یک دکور آرام و لوکس است. برای این کار دقت داشته باشید که فرش یا مبلمان در رنگ قهوه ای با سایه روشن‌تر انتخاب شده باشدف در غیر این صورت فضای خانه سنگین و تاریک به نظر خواهد رسید.

برای چیدمان دکوراسیون کلاسیک می‌توانید در کنار مبلمان قهوه ای با طراحی سنتی و منبت‌کاری‌های پرحجم از یک فرش ماشینی قهوه ای با طرح افشان کمک بگیرید. در عین حال برای ایجاد فضایی لوکس می‌توانید رنگ طلایی را در سایر المان‌ها به نمایش بگذارید. به‌طور مثال جلو مبلی با پایه‌های طلایی رنگ، اکسسوری و لوازم تزئینی با رنگ طلایی و یا تابلوهایی با این رنگ بهترین انتخاب هستند. البته توجه داشته باشید که در استفاده از رنگ طلایی زیاده‌روی نکنید. فقط کافی است برخی از لوازم تزئینی این رنگ را به نمایش بگذارند تا دکور خانه به سمت نمایی لوکس و اشرافی حرکت کند.

در صورتی که می‌خواهید خانه نمایی کاملا گرم داشته باشد، مبلمان قهوه‌ای در کنار فرش ماشینی قرمز واقعا زیبا است. برای این کار بهتر است فرشی با طرح‌های سنتی مانند طرح لچک ترنج پهن کنید و یا طرح‌های بلوچی برای این فضا انتخاب کنید. همچنین سایر المان‌ها هم باید رنگی کاملا گرم و شاد داشته باشند. بنابراین می‌توانید از رنگ سبز، قرمز، زرد و نارنجی کمک بگیرید. توجه داشته باشید که بیش از حد رنگ قرمز به کار نبرید؛ زیرا در کنار گرم کردن تناژ دکوراسیون، حس آرامش را از آن می‌گیرد.

درنهایت اینکه تفاوتی نمی‌کند دکور خانه شما مردن و یا کلاسیک باشد و یا اینکه بخواهید آرامش و نمایی خنثی از آن دیده شود و یا اینکه چیدمانی کاملا جسورانه و شاد داشته باشد. در هر صورت حتما گیاهان طبیعی را به دکور خانه دعوت کنید تا از تاثیر منحصر به فرد آن در خانه بهره ببرید. گیاهان طبیعی به‌سرعت می‌توانند تعادل را در چیدمان ایجاد کنند و سنگینی یا نمای خنثی در دکوراسیون را برطرف کنند.

رنگ سفید در هر فضایی و برای هر نوع دکوراسیونی کاربرد دارد. بنابراین اگر مبلمانی قهوه ای رنگ برای اتاق پذیرایی انتخاب کردید، دلیلی برای خرید المان‌هایی با تنوع رنگی زیاد ندارید. رنگ سفید به‌راحتی می‌تواند همه چیز را در کنار هم متعادل کند.

تاثیر ست کردن ابعاد فرش ماشینی با مبلمان قهوه ای

علاوه بر توجه به رنگ‌ها در چیدمان دکوراسیون داخلی باید به ابعاد فرش ماشینی هم دقت داشته باشید که به‌خوبی با مبلمان قهوه ای هماهنگ باشد؛ در غیر این صورت ممکن است جلوه‌ای بی‌نظم و نامرتب به نمایش بگذارد.

به عبارت دیگر درصورتی که فرش ابعاد بسیار کوچک‌تری نسبت به فضا داشته باشد، نمایی شلوغ و نامنظم نشان می‌دهد و اگر ابعاد آن به‌طور کامل تمام فضا را بگیرد، خانه کوچک‌تر از حالت اصلی دیده می‌شود. بنابراین حتما در خرید فرش ماشینی با ابعاد مناسب دقت داشته باشید.

فرش قهوه ای با چه رنگ مبلی ست می شود؟

به‌صورت کلی بهتر است ابعاد فرش حدود ۵۰ سانتیمتر از اطراف دیوار فاصله داشته باشد. همچنین در هنگامی‌که فرش ماشینی را در فضای پذیرایی پهن می‌کنید، حتما ابعاد فرش طوری باشد که از دیوار فاصله داشته باشد، اما پایه مبلمان روی فرش قرار بگیرد.

در نظر داشته باشید که پهن کردن فرشی به اندازه فضای اتاق به‌طوری که کف اتاق را کاملا بپوشاند، باعث نشان دادن نمایی شلوغ و کوچک از نمای خانه خواهد بود. در عین حال فرش ماشینی یکی از نقاط کانونی قوی در خانه محسوب می‌شود و انتخاب آن در ابعاد نامناسب باعث می‌شود که بقیه المان‌ها هم به‌خوبی دیده نشوند. درنتیجه تمام تلاش شما برای خرید المان‌های گران‌قیمت و چیدمان و تغییر دکوراسیون بی‌نتیجه خواهد ماند. بنابراین به انتخاب فرش ماشینی با ابعاد مناسب دقت داشته باشید.




    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش