تميز كردن فرش با سرکه از سری موارد پرکاربرد خصوصا در هنگام استفاده از مواد طبیعی در لکه بری فرش است. از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین و سرکه در پاک کردن سریع برخی لکه‌های فرش بسیار رایج است.

راهنمای شستشوی فرش با سرکه سفید

تميز كردن فرش با سرکه از سری موارد پرکاربرد خصوصا در هنگام استفاده از مواد طبیعی در لکه بری فرش است. از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین و سرکه در پاک کردن سریع برخی لکه‌های فرش بسیار رایج است.

تميز كردن فرش با سرکه و برق انداختن فرش پس از از بین بردن لکه‌ها از روی فرش با اصولی خاصی همراه بوده و باید به مواردی مثل از بین بردن بوی سرکه از روی فرش و پاک کردن لکه در هنگام استفاده از آن توجه داشت.

نحوه تميز كردن فرش با سرکه 

سرکه را در بیشتر مواقع بهترین لکه بر فرش دانسته و از آن برای از بین بردن انواع لکه‌ها به همراه دیگر پاک کننده‌های خانگی استفاده می‌کنند. شستشوی فرش با سرکه سفید باعث درخشان شدن فرش و تمیزی بیشتر آن می شود. 

خوب است بدانید پاك كردن لاك از روي فرش و لکه‌های مشابه آن با سرکه سفید امکان پذیر نبوده و نیاز به حلال‌های قوی و سازگارتری با لکه دارند. اما از این ماده پاک کننده می‌توان در تهیه  شامپو فرش خانگی و استفاده از آن برای از بین بردن برخی لکه‌ها در هنگام تمیز کردن فرش بهره برد. 

 از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین و سرکه

سرکه سفید شامل اسید استیک و آب است. و PH حدودی ۲٫۴  که آن را به یک ماده تمیز کننده، طبیعی با قدرت پاک کنندگی بالا تبدیل کرده است. سرکه سفید برای کشتن میکروبها ایده آل است. سرکه سفید را با تقطیر سرکه مالت تهیه می‌کنند. البته می‌توان آن را تنها با مخلوط نمودن اسید استیک با آب هم تهیه نمود. سرکه برای از بین بردن بوی بد بدن نیز استفاده می‌شود.

نکاتی درباره شستشوی فرش با سرکه سفید

یکی از مراحل شستن فرش در خانه از بین بردن لکه‌های مشاهده شده در روی آن با پاک کننده‌های طبیعی مثل سرکه سفید است.قدرت پاک کننده‌گی سرکه به اندازه ای بوده که از آن بعنوان جایگزینی برای  شستن فرش با وایتکس در شرایط حساس استفاده می‌شود. 

مواد مورد نیاز برای شستشوی فرش با سرکه سفید عبارتند از سرکه سفید، آب، برس قالیشویی نرم، جوش شیرین و شامپو فرش در صورت نیاز می باشد. مراحل شستن فرش با سرکه در نکات شستشوی فرش با سرکه سفید به شرح ذیل ارائه شده است. 

برای شستشوی فرش نیازی نیست تمام فرش را خیس کنید مقداری مساوی از آب و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید. و درون بطری اسپری بریزید. و روی فرش اسپری کنید و با استفاده از برس قالیشویی نرم روی فرش بکشید.

تمام قسمتهای فرش را به همین ترتیب با محلول آب و سرکه سفید کاملا بشویید. در ابتدا ممکن است بوی سرکه شما را اذیت کند. اما این کار موجب درخشان شدن فرش شما می شود.

اگر مایلید فرش را به طور کامل بشویید بهتر است. به محلول فوق کمی شامپو فرش اضافه کنید و البته میزان آب را نیز افزایش دهید.
 
تميز كردن فرش با سرکه

اگر فرش را زیاد خیس نکرده باشید نیازی به خشک کردن فرش در محیط باز ندارید. می توانید در منزل و با پنجره ها و در های باز فرش را خشک کنید. همچنین می توانید از پنکه نیز برای خشک کردن فرش بهره بگیرید.

اما در صورتیکه فرش را کاملا خیس کرده اید یا در حیاط و بالکن شسته اید بهتر است اجازه دهید. در محیط باز و در سایه فرش را خشک کنید. بهتر است فرش در سایه خشک شود. زیرا نور مستقیم خورشید می تواند موجب رنگ رفتگی و کهنه شدن فرش شود.

اگر بوی سرکه شما را اذیت می کند، بهتر است مقداری جوش شیرین روی تمام سطح فرش بپاشید و اجازه دهید برای حداقل یک ساعت روی فرش باقی بماند. سپس تمام سطح فرش را جاروبرقی بکشید. و تمام جوش شیرین ها را از روی سطح فرش پاک کنید.

در جواب سوال چگونه ریشه فرش را سفید کنیم نیز می‌توان محلول‌های تهیه شده از سرکه سفید را یک پاک کننده کاربردی معرفی کرد. 

 

بیشتر بخوانید:

      حساسیت به فرش ماشینی

      فرشتان را مثل روز اول نو کنید!

      استفاده از جاروبرقی و افزایش طول عمر فرش ماشینی

   

 


    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش