رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فرش دستباف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی مرکز نوآوری حوزه«فرش» خبر داد.

مرکز نوآوری فرش راه اندازی می شود

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فرش دستباف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی مرکز نوآوری حوزه«فرش» خبر داد.

مهدی کاتب گفت: فعالیت عمده کانون فرش دستباف، با دغدغه‌ها و مشکلات جامعه فرش و زنجیره عرضه این محصول ارتباط دارد و از مرحله تامین، تولید عملیات، عملیات تکمیلی، فروش، بازرگانی و خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد.

بیات خاطر نشان کرد: این کانون برای هماهنگی بیشتر در میان فعالان این حوزه و با نگاه نوآوری و کارآفرینی پدید آمده است. هیچ تاکیدی بر روی انجام کارهای تکراری نیست. مثلا هرساله نمایشگاه فرش‌های دستباف به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش جهان، برگزار می‌شود و استقبال فعالان این حوزه، از این رویداد، بسیار خوب است. بنابراین دلیلی ندارد که کانون بخواهد یک نمایشگاه دیگر راه بیاندازد. اما می‌آید و روی این موضوع کار می‌کند که مثلا در این نمایشگاه، چند غرفه برای شرکت‌های خلاق که کار و طرح جدیدی دارند، اختصاص داده شده است.

وی افزود: کانون به برجسته‌سازی دغدغه هایی از این جنس ورود می‌کند و با توجه به منابع مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نسبت به معرفی این طرح‌ها برای حمایت‌های بیشتر، اقدام می‌شود.

بیات ادامه داد: درواقع این کانون پلی است میان مسئولان، فعالان فرش دستباف، دانشگاهیان کارآفرین و حتی متخصصان و فعالان این حوزه که در خارج از کشور حضور دارند. این هماهنگی سبب می‌شود تا نوآوری‌های بیشتری به بازار وارد شده و درنتیجه حجم بیشتری از فرش ایران صادر شود.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فرش دستباف معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: کانون همچنین محلی امن برای مشاوره، تسهیلات و امکانات است، به همین دلیل، نقش متولی بسیار مهم است که تا چه اندازه در پروسه تامین این منابع، کانون را یاری داده تا به دست کارآفرینان فعال برسد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم کانون که با رویکردی جدی در حال انجام است، ایجاد یک مرکز نوآوری است. این مرکز، محل امنی است برای کسانی که امکانات نداشته و تنها، فکر و ایده دارند. آنها در این مرکز قادر خواهند بود تا از حالت ایده به نوآوری و بازار برسند که این مهم، خود به تولید ثروت برای فرد و صنعت فرش منجر خواهد شد.

جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به کانون

بیات افزود: در حال حاضر سالانه بیش از ۴ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در حوزه های مرتبط با فرش در کشور وجود دارد که حجم عمده این افراد، درگیر صنوف مرتبط با فرش نشده‌اند بنابراین کانون درصدد عضوگیری از این افراد است تا بار عملکردهای کانون روی دوش این افراد تقسیم شود.

به گفته وی، شروع کار کانون از سال ۹۸ بوده که کار ثبت آن و موضوع کد اقتصادی سبب شد تا انجام این امور و سازماندهی زیرساخت های تشکیلات، تا پایان سال ۹۹ به طول بیانجامد. بنابراین فعالیت اجرایی کانون از امسال به شکلی رسمی آغاز شده است. در همین مدت، ۱۶ نشست به شکل مجازی برگزار شده و با استقبال خوبی از سوی اعضاء همراه بوده است.

منبع: سیناپرس




    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش