فرش ها آنقدر رنگ ها و طرح های مختلفی را در خود جای داده اند که نمی توان به راحتی گفت کدامشان رايج تر و پرطرفدار تر است. بنابراين چگونه می توانيد با استفاده از طرح رنگ داخلی منزل خود، رنگ فرش خود را به خوبی با آن تطابق دهيد؟

بهترين رنگ فرش برای ديوار سفيد کدام است؟!
 
فرش ها آنقدر رنگ ها و طرح های مختلفی را در خود جای داده اند که نمی توان به راحتی گفت کدامشان رايج تر و پرطرفدار تر است. بنابراين چگونه می توانيد با استفاده از طرح رنگ داخلی منزل خود، رنگ فرش خود را به خوبی با آن تطابق دهيد؟

 چند نکته وجود دارد که بايد بدانيد:

ترکيب رنگ های فرش و ديوار بسته به نوع دکوراسيون متفاوت است، در اينجا اولين چيزی  که بايد در نظر بگيريد اين است که:

طرح های رنگی دارای يک اثر روانشناختی مستند و ثابت شده هستند. برخی از رنگ ها به خلق و خوی خاصی گرايش دارند، در حالی که برخی ديگر به برقراری احساس آرامش کمک می کنند.

برخی از رنگها مهيج هستند و برخی ديگر تأثير متضاد دارند. اگر رنگ خاصی را برای پوشش کف ساختمان خود انتخاب می کنيد، هرچند اندک اما اين وضعيت می تواند بر ذهن شما تأثير بگذارد.

توصيه فرش پامچال اين است که از اين موضوع به نفع خود استفاده کنيد! به شرايطی مانند جايی که در آن زندگی می کنيد، آب و هوا، هدف و کاربری هر اتاق و اينکه در کل دوست داريد چه حس و حالی ايجاد کنيد.

اگر فردی پر انرژی هستيد، شايد يک رنگ روشن و درخشان برای فرش شما ايده آل باشد. اما اگر دوست داريد احساس راحتی و آرامش بيشتری ايجاد کنيد ، شايد به دنبال رنگ کمی خنثی تر برويد.

رنگهای خنثی يا روشن ؟ کدام فرش را بايد برای ديوارهای سفيد انتخاب کنيد؟

توناژهای خنثی باعث می شود ظرافت و زيبايی کمتر نمايان شود. با اين حال، اگر می خواهيد وسايل را جالب و مهيج جلوه دهيد، استفاده از رنگهای روشن می تواند فوق العاده باشد. توصيه می کنيم برای اطمينان از اينکه طرح و رنگ يا دکوراسيون شما به درستی چيدمان شده، از نظرات يک کارشناس کمک بگيريد.

يک فرش قهوه ای مايل به زرد برای اتاق مورد نظرتان مناسب تر از يک رنگ روشن است. نکته ديگری که بايد در نظر بگيريد ميزان نور موجود در اتاق است. به عنوان مثال، اگر چندين پنجره وجود دارد که اجازه می دهد نور خورشيد در اتاق خواب شما باشد فرش کرم رنگ روشن تر به نظر می رسد.

اما اگر فقط يک پنجره داريد، فرش کرمی ممکن است بيشتر شبيه خاکی به چشم بيايد. می توانيد يک فرش با رنگ روشن را در يک اتاق تاريک انتخاب کنيد تا دلباز و بزرگتر جلوه کند. اما بخاطر داشته باشيد که رنگهای تيره، تمايل به جذب نور دارند و باعث می شوند اتاق کوچکتر به نظر برسد.

درنهايت، به ياد داشته باشيد که هر فرشی چرک تاب نيست و بر اين اساس، رنگ فرش را انتخاب کنيد!

هدف فرش خود را فراموش نکنيد! اين غيرممکن است که فرش لکه ها و کثيفی ها را کاملا پنهان نمی کند. اما خوشبختانه، برای کاهش تأثيرآن ها راهی وجود دارد.

فرشهايی با رنگ های تيره و خنثی برای مقاومت در برابر لکه ها بهترين هستند. آنها لکه های روشن را به وضوح نشان نمی دهند. اما در صورت تمايل به رنگ های روشن، انواع مختلف فرش مقاوم در برابر لکه را انتخاب کنيد.

 

بیشتر بخوانید:

      نحوه انتخاب فرش در سبک زندگی

      علم روانشناسی و اصول انتخاب رنگ فرش برای دکوراسیون منزل



  • کلمات کلیدی

    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش