فرش‌های چهل تکه فرش‌هایی هستند که از تکه‌های کوچک فرش‌های مختلف ساخته می‌شوند. این تکه می‌توانند از فرش‌های بافته شده به دست هنرمندان تبریزی، کاشانی، کرمانی و غیره گردآوری شده و در کنار هم قرار گیرند. در نهایت با دوخته شدن این تکه‌ها که به هم و آستر کردن آن‌ها با استفاده از چرم طبیعی، یک فرش زیبا تحت عنوان فرش چهل تکه به دست می‌آید که ارزشی دو چندان یافته و می‌تواند زینت بخش خانه‌های ایرانی شما باشد.

همه چیز درباره فرش چهل‌تکه

منظور از فرش چهل تکه چیست؟

نامی که برای این فرش‌ها انتخاب شده تا حدودی گویای ماهیت و چیستی آن‌ها است. فرش‌های چهل تکه فرش‌هایی هستند که از تکه‌های کوچک فرش‌های مختلف ساخته می‌شوند. این تکه می‌توانند از فرش‌های بافته شده به دست هنرمندان تبریزی، کاشانی، کرمانی و غیره گردآوری شده و در کنار هم قرار گیرند. در نهایت با دوخته شدن این تکه‌ها که به هم و آستر کردن آن‌ها با استفاده از چرم طبیعی، یک فرش زیبا تحت عنوان فرش چهل تکه به دست می‌آید که ارزشی دو چندان یافته و می‌تواند زینت بخش خانه‌های ایرانی شما باشد.

فرش‌های چهل تکه، نه تنها فرش‌های سنتی، کهن و قدیمی را برای بار دیگر قابل استفاده می‌کنند، بلکه به شدت نیز زیبا هستند و توانسته‌اند توجه عموم مردم جهان را به خود جلب کنند.

فرش چهل تکه، به سبب استفاده از آستر چرم طبیعی خود دارای مقاومت، استحکام و عمر مفید بالا است و در عین حال، در صورت استفاده از این فرش روی سرامیک‌ها و پارکت‌های منزل‌تان، شاهد عدم سر خوردن آن نیز خواهید بود. فرش‌هایی که یادآور نقش و نگار فرش ایرانی از هر گوشه از این آب و خاک هستند و می‌توانند به اندازه تک‌تک انواع فرش‌های ایرانی و حتی بیشتر از آن‌ها، ارزش داشته باشند.

 

اگر می‌خواهید دکوراسیونی مدرن و تک داشته باشید و در عین حال روح  فضای ایرانی دکوراسیون خانه خود را حفظ کنید، انتخابی بهتر از فرش چهل تکه براش شما وجود نخواهد داشت. هر قطعه‌ای که یک فرش چهل تکه را تشکیل داده است داستانی را در دل خود داشته، طرح و نقشه‌ای متفاوت داشته و در نهایت به طور یکپارچه در کنار دیگر برش‌ها با نهایت سلیقه کار گذاشته شده است.

 

 همه چیز درباره فرش چهل‌تکه

فرش های چهل تکه دستباف

فرش‌های چهل تکه دستباف از الیاف طبیعی ساخته شده اند، از مواد شیمیایی در ساخت آن‌ها استفاده نشده و تماما مزایای دیگر فرش های دستباف را دارند. این فرش ها پرز کمی می دهند و با خرید و استفاده از آن‌ها روز به روز بر ارزش فرش افزوده می شود. فرش چهل تکه درجه یک از ترکیب فرش‌های دستباف کرمان، کاشان، تبریز و قم ساخته می‌شود. این فرش ها، یکی از کالاهای محبوب اروپاییان هستند. اشخاص اروپایی معمولا در برخورد با این گونه فرش ها ارزش و بهایی فوق العاده به آن می‌بخشند و مانند کالایی مقدس از آن نگه داری می‌کنند.

فرش های چهل تکه ماشینی

همانطور که در سال‌های اخیر بافندگان فرش های ماشینی پیشرفت روزافزونی در بافت انواع نقوش با تراکم متفاوت و با کیفیت را داشته اند؛‌ به دلیل محبوبیت فرش چهل تکه ، اقدام به بافت این سبک فرش را نیز کرده‌اند و فرش‌هایی با طرح و رنگ مدرن و امروزی فوق العاده جذابی را روانه بازار کرده اند.

در فرش‌های مدرن ماشینی با الهام از سبک چهل تکه، فرش های مدرن با رنگبندی جذاب و تماشایی بافته شده است که مناسب اتاق خواب، اتاق کودک و نمونه‌هایی با رنگ بندی کلاسیک‌تر مناسب فضای پذیرایی در منازل است.

 همه چیز درباره فرش چهل‌تکه

جنس فرش های چهل تکه ماشینی

فرش چهل تکه ماشینی از جنس نخ مرغوب اکرلیک بافته شده و با بهترین دستگاه ها ساخته و پرداخته می‌شوند تا در حد امکان میزان پرز دهی کم و همچنین رنگ های ثابت و با دوامی داشته باشند.

در بافت فرش ماشینی چهل تکه طراحان حرفه‌ای نقوش مختلف فرش را جداگانه منتاژ‌ می کنند و در نهایت با سلیقه خاصی آن‌ها را در کنار هم برای بافته شدن می چینند. فرش های چهل تکه ماشینی از نظر قیمت با دیگر فرش های ماشینی تفاوتی ندارند و صرفا تفاوت قیمت بستگی به اندازه فرش و میزان تراکم آن دارد.

 

بیشتر بخوانید:

      همه چیز در مورد فرش بامبو

      همه چیز در مورد فرش گل برجسته



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش