رییس اتحادیه فروشندگان وبافندگان فرش آران وبیدگل گفت: با افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی قیمت مواداولیه نسبت به ابتدای امسال، تولیدکنندگان فرش ماشینی با توجه به شرایط اقتصادی و قدرت خرید مردم نتوانستند قیمت محصولات خودرا افزایش دهند و به همین دلیل با کاهش تولید ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولیدفرش ماشینی دراین شهرستان مواجه هستیم.

کاهش تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل

تولیدفرش ماشینی در آران و بیدگل ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافت.

رییس اتحادیه فروشندگان و بافندگان فرش آران وبیدگل گفت: با افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه نسبت به ابتدای امسال، تولیدکنندگان فرش ماشینی با توجه به شرایط اقتصادی و قدرت خرید مردم نتوانستند قیمت محصولات خود را افزایش دهند و به همین دلیل با کاهش تولید ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید فرش ماشینی دراین شهرستان مواجه هستیم.

ابراهیم خنامانی با اشاره به اینکه آران و بیدگل قطب تولید فرش ماشینی کشور است، افزود: ازجمله دلایل دیگر کاهش تولید این محصول، قوانین دست و پا گیر و مشکلات صادراتی واحد‌های تولیدی و مهمترین آن رفع تعهد ارزی است.

وی گفت: در شهرستان آران وبیدگل با ۸۰۰ واحد صنعتی و بیش از ۱۷ هزار نیروی شاغل سالانه بیش از ۴۵ میلیون مترمربع فرش ماشینی تولیدمی شود که با ادامه این روند به ۳۰ میلیون مترمربع کاهش می‌یابد.

منبع:iribnews



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش