رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد: این مرکز تحقیقاتی با راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و اخذ مجوز همکار استاندارد در حال ارائه خدمات به تعداد زیادی از کارخانجات فرش ماشینی است.

آزمایشگاه تخصصی فرش ماشینی در قالب همکار استاندارد در خدمت صنایع قرار گرفته است

رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد: این مرکز تحقیقاتی با راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و اخذ مجوز همکار استاندارد در حال ارائه خدمات به تعداد زیادی از کارخانجات فرش ماشینی است.

مراکز تحقیقاتی به‌عنوان بازوی پژوهش‌های کاربردی و صنعتی در بطن دانشگاه‌ها به‌منظور ایجاد بستری برای گزینش، شکوفایی و ماندگاری فرهیختگان علمی به منظور تحقق اهداف کلان دانشگاهی ایجاد شده‌اند. تمرکز پژوهش در حوزه‌هاى پیشتاز علمى، ارتقا و تقویت کیفیت تحقیقات دوره‌های تحصیلات تکمیلی با همکاری واحدهای پژوهشی دانشگاه، جهت‌دهی پژوهش در راستای تامین نیازهای ملی و منطقه‌ای، تدوین و واگذاری دانش فنی و تجاری‌سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی، تمدید و گسترش روابط تحقیقاتی موجود، ترویج روابط جدید با مراکز علمی پیشرفته داخلی و خارجی، شرکای صنعتی، تجاری و شرکت‌های بزرگ از دیگر اهداف مراکز تحقیقاتی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به‌شمار می‌رود.

دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌مندی از 190 مرکز تحقیقاتی در گروه‌های پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم پیشرفته در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور از ظرفیت تحقیقاتی عظیمی برخوردار است. ظرفیت‌هایی که می‌تواند در واگذاری و انتقال دانش فنی و تخصصی به مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری ایفای نقش کند و سهم اقتصاد دانش‌بنیان را در سبد درآمدهای دانشگاهی افزایش بدهد.

علی جهانگیر رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان درباره آخرین دستاوردهای تحقیقاتی این مرکز اظهار کرد: مرکز تحقیقات فرش ماشینی با مشارکت اعضای هیات علمی گروه نساجی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در قطب فرش ماشینی ایران فعالیت خود را شروع کرد.

وی افزود: اهداف این مرکز در راستای انجام تحقیقات کاربردی ، پروژه‌های تخصصی و آموزش‌های حرفه‌ای در حوزه فرش ماشینی و صنایع وابسته برای کمک به رفع معضلات این صنعت با رویکردی علمی بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بیان کرد: ارتقای سطح علمی و تخصصی نیروی انسانی شاغل در این صنعت ، ارتباط با ارگان‌ها، تشکل‌ها و نهادهای داخلی و خارجی جهت انجام تحقیقات مشترک، تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، برگزاری همایش‌های ملی صنعت فرش ماشینی، برپایی نمایشگاه‌های بین المللی صنایع وابسته به فرش ماشینی و مشاوره تخصصی به نهادهای تصمیم گیرنده در این صنعت از دیگر فعالیت های این مرکز تحقیقاتی به‌شمار می‌رود.

جهانگیر تاکید کرد: برگزاری پنج همایش ملی صنعت فرش ماشینی عمدتاً با رویکرد توسعه صادرات به طور سالانه و همین‌طور سه نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته به فرش ماشینی در کارنامه چند سال اخیر این مرکز دیده می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای توانمندی‌های نیروی انسانی شاغل در این صنعت تا کنون بیش از پانزده دوره آموزش طراحی فرش (که اغلب این هنرجویان جذب دفاتر طراحی و کارخانجات فرش ماشینی شده‌اند) و چهار دوره آشنایی با مکانیزم های ماشین های بافندگی فرش ماشینی (شونحر و وندویل ) در این مرکز برگزار شده است.

رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز تحقیقات راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه تخصصی فرش ماشینی با اخذ مجوز همکار استاندارد بوده که هم اکنون در حال سرویس دهی به تعداد زیادی از کارخانجات فرش ماشینی است.

جهانگیر تصریح کرد: سامانه ستان (سامانه تشخیص اصالت نقشه) که کار تشخیص اصالت نقشه فرش و ثبت آن را انجام می دهد نیز توسط مرکز تحقیقات فرش ماشینی راه اندازی شده است. امید است در آینده ای نه چندان دور این سامانه به عنوان رفرنس شناسایی اصالت نقشه فرش مورد استفاده صنعت گران در این حوزه قرار گیرد تا از کپی کردن نقشه‌های طراحان شریف توسط سودجویان جلوگیری کند.

وی درباره حمایت‌های این مرکز از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد گفت: همه این پتانسیل‌های مرکز تحقیقات فرش ماشینی در خدمت دانشجویانی است که پروژه پایانی خود را در ارتباط با فرش ماشینی انتخاب کرده و به آنها کمک می شود تا نتایج کاربردی‌تری به دست آورند.

رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بیان کرد: سراهای نوآوری از ایده‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی است که با توجه به عملکرد مثبت مرکز تحقیقات فرش ماشینی مجوز تاسیس سرای نوآوری فرش ماشینی نیز در واحد کاشان صادر شد. در سرای نوآوری فرش ماشینی به نیازهای بخش صنعت با راه حل‌های علمی توسط شرکت‌ها و هسته‌های هدف محور پرداخته می شود.

جهانگیر خاطرنشان کرد: سرای نوآوری فرش ماشینی نقش سیاست گذاری و حمایت های مادی و تشکیلاتی از واحدهای نوپا را به عهده دارد. با بررسی های انجام شده در خصوص نیازمندی های صنعت فرش ماشینی و اولویت بندی آنها در دو زمینه ساخت قطعات و تامین مواد اولیه صنعت فرش ماشینی کارگروه هایی تشکیل و فعال شده است که به زودی شاهد نتایج مثبتی در این زمینه ها خواهیم بود.

منبع:iscanews



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش