صادرات ۱۱۵ میلیون دلار فرش ماشینی از آران و بیدگل به سرتاسر دنیا
فرماندار آران و بیدگل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱۵ میلیون دلار فرش ماشینی از این شهرستان به نقاط مختلف دنیا صادر شده است.

صادرات ۱۱۵ میلیون دلار فرش ماشینی از آران و بیدگل به سرتاسر دنیا

آران و بیدگل - فرماندار آران و بیدگل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱۵ میلیون دلار فرش ماشینی از این شهرستان به نقاط مختلف دنیا صادر شده است.

اسماعیل بایبوردی پیش از ظهر چهارشنبه در شورای اداری آران و بیدگل اظهار داشت:  از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱۵ میلیون دلار فرش ماشینی از این شهرستان صادر شده است که این صادرات بیشتر به کشور های حاشیه خلیج فارس و برخی از کشور های اروپایی و آسیای میانه صادر شده است.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ واحد صنعتی در آران و بیدگل اظهار داشت: از این تعداد واحد صنعتی، ۵۰۰ واحد مربوط به شرکت های تولیدی فرش ماشینی است که در شرایط سخت تحریمی این میزان صادرات وجود داشته است.

بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی یکی از دغدغه های ماست.

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه  بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی یکی از دغدغه های ماست، ابراز داشت: استقرار صنایع نوین برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و هدایت به سوی رشته های الکترونیک، نانو، بایو و گردشگری پاک مبتنی بر ارزش های ایرانی اسلامی با ایجاد اشتغال می تواند مردم را در قطار انقلاب سوار شده نگهدارد.

وی  با تاکید بر اینکه امروز آمریکایی ها به دنبال اختلاف اندازی میان مردم و مسئولان هستند، بیان داشت: مدیران دستگاه ها در این میان وظیفه سنگینی بر دوش دارند و باید به فکر کارآفرینی باشند و سرمایه گذاری را فرصت بدانند.

بایبوردی با اشاره به اینکه برخی مدیران در گذشته مانده و متوجه نیستند که شرایط تغییر کرده است، گفت: اشتغال، تولید پایدار و مولد موضوع محوری مسئولان ارشد نظام در چند سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد:  اکنون میان  بلوغ زیستی و اقتصادی فاصله افتاده و بخشی از آسیب های اجتماعی ناشی از این امر است، بر این اساس باید به کارآفرینی و اشتغال با دید مثبت نگریسته و قوانین در راستای تسهیل شرایط برای این مهم مصوب شود.

بایبوردی تصریح کرد: شاید مردم از ما انتظار چندانی نداشته باشند اما ما مسئول هستیم و هم در این دنیا و هم در آخرت باید پاسخگو باشیم که در این راستا رعایت نظم و انضباط اداری، اشراف اطلاعاتی و محیطی و جمعیتی، سرعت عمل، تصمیم گیری درست و بهنگام، مردم مداری، عدالتخواهی و تلاش برای رفع تبعیض، توجه به حقوق شهروندی و حفظ بیت المال در دستور کار باید باشد.

وی همچنین امنیت همه جانبه را از جمله نیازهای اساسی جوامع دانست و  ابراز داشت: انسان  در کنار نیازهای اولیه مانند تغذیه،  نیازمند امنیت نیز هست چراکه از مهمترین شرایط بقای جامعه سالم که در توسعه نیز  تاثیرگذار است همین امنیتی است که شاید از اهمیت آن در وهله نخست غافل باشیم.
منبع:مهر



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش