تشخیص کیفیت فرش ماشینی
فرش هایی که در بازار به فروش میرسند تفاوت های زیادی دارند و دلیل این تفاوت تنها در نقشه و طرح نیست بلکه در نوع دستگاه بافت و الیاف به کار رفته در این محصول است.

تشخیص کیفیت فرش ماشینی

فرش هایی که در بازار به فروش میرسند تفاوت های زیادی دارند و دلیل این تفاوت تنها در نقشه و طرح نیست بلکه در نوع دستگاه بافت و الیاف به کار رفته در این محصول است. که هر کدام کیفیت قالی را تایین میکنند. در هنگام خرید قالی شاید با این سوال مواجه شده اید که کدام یک از آن ها از نظر کیفیت بهتر هستند در این مقاله میخواهیم راه تشخیص کیفیت فرش ماشینی را به شما آموزش بدهیم .

1- چگونه فرش با کیفیت بخریم
همان طور که در مطلب قبل نیز اشاره شد کیفیت قالی ماشینی بستگی به نوع دستگاه و الیاف به کار رفته در آن دارد . در ادامه میخواهیم توضیحاتی در مورد دستگاه بافت و تشخیص کیفیت فرش ماشینی به شما ارائه میدهیم . دستگاه های بافت فرش ماشینی برای بافت قالی از دستگاه های هوشمند که هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارند استفاده میشود . امروزه بیشتر از دستگاه های 700 ، 1000 و 1200 شانه استفاده میشود .

 1-1- ماشین بافندگی 700
برای بافت قالی 700 شانه از این دستگاه استفاده میشود که در مقایسه با دیگر رقبای خود در سطح پایین تری قرار دارد اما تفاوت این محصول با انواع دیگر در تراکم ، شانه و عمق قالی است . تراکم و شانه به خاطر طراحی قدیمی دستگاه از دیگر رقبای خود عقب تر است و تنها برتری آن در عمق قالی است چرا که عمق بیشتری نسبت به دیگر طراح ها دارد و برای استراحت کردن و نشستن بسیار مناسب است مشکل بزرگی که در خرید فرش 700 با آن روبه رو خواهید شد دو نوع بودن این محصول است که به نوع دیگر آن طرح 700 میگویند تفاوت اصلی محصول این دو دستگاه در شانه است ماشین بافندگی طرح 700 در واقع همان دستگاه 500 شانه ای است که تنها در تعداد رنگ و تراکم تغییر کرده است .

اما شما میتوانید این دو قالی را به راحتی شناسایی کنید اما ابتدا باید تعریف مختصری از شانه بدانید به تعداد گره هایی که در یک متر از طول فرش بافته میشوند گفته میشود . اگر شما تعداد گره هایی که در ده سانت از قالی وجود دارد را بشمارید میتوانید با یک محاسبه ی کوچک شانه ی فرش را به دست بیاورید و به راحتی تفاوت این دو محصول را متوجه بشوید برای خرید انواع فرش ماشینی 700 شانه بر روی لینک کلیک کنید.

 1-2- ماشین بافندگی 1000
تفاوت محصول این دستگاه با دیگر محصولات در تراکم و شانه ی آن است خرابی های این محصول به خاطر ماشین بافت هوشمند و مدرن آن بسیار پایین تر از ماشین بافندگی 700 است . این محصول برای دکوراسیون منزل بسیار مناسب بوده و رنگ بندی بسیار زیبا و مناسبی دارد و آن را میتوانید به راحتی از تعداد گره های آن تشخیص بدهید و همینطور عمق پایین تری که نسبت به فرش 700 شانه دارد برای خرید محصولات انواع فرش 1000 شانه روی لینک کیلیک کنید .

 1-3- ماشین بافندگی 1200
 این ماشین قالی را با کمترین خرابی تولید میکند تراکم بالای محصولات این دستگاه باعث ایجاد طرح های زنده در فرش شده است از نظر شانه قالی نیز 1200 گره در یک متر باعث فشردگی و مقاومت بسیار بالا در این قالی شده است عمق آن نسبت به دیگر فرش ها بسیار پایین بوده و برای استراحت و نشستن مناسب نیست اماشما میتوانید به راحتتی با نگاه به تراکم بالا و همینطور رنگ بندی بسیار زیبا این محصول آن را تشخیص بدهید .

 

 1-4- ماشین بافندگی 1500

با پیشرفته شدن تکنولوژی و دستگاه های بافندگی جدیدا فرش هایی به نام 1500 شانه وارد بازار شده است که درحال رغابت با فرش های 1200 شانه هستند . تعداد اندکی از کارخانه ها دستگاه  1500 شانه با تراکم 4500 را وارد کرده اند و مشغول فعالیت هستند که از نظر شانه و تراکم بالاتر از 1200 شانه با تراکم 3600 است. 

همینطور که میدانید با بالاتر رفتن تعداد شانه و تراکم ضخامت فرش کمتر و بافت اون توپرتر میشود و طرح و نقش آن ریزبافت تر و زیبایی آن چندین برابر میشود . 

فرش های 1500 شانه با تراکم 4500 که اخیرا وارد بازار رقابت شده اند از نظر ضخامت کمتر از 1200 شانه هستند و در بافت آن از نخ ترک درجه یک استفاده شده است .
این فرش ها به عنوان فرش لوکس و اعیانی شهرت دارند . قیمت فرش های 1500 شانه تراکم 4500 بیشتر از مابقی فرش ها هستند.

 

اما ساده ترین راه برای تشخیص کیفیت فرش ماشینی از یک دیگر مشاهده ی پشت قالی و برچسب مشخصات محصول است که ویژگی ها و مشخصات محصول را توضیح میدهد مانند ، تعداد رنگ ، تراکم ، شانه ، نام نقشه و دیگر ویژگی های محصول که برای مشتری مهم است .



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش