فرماندار ویژه کاشان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان، اندیشیدن تدابیر و تمهیداتی در راستای تسهیل واردات کالا به این منطقه را خواستار شد.

فرماندار کاشان: واردات کالا از گمرک کاشان تسهیل شود

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان، اندیشیدن تدابیر و تمهیداتی در راستای تسهیل واردات کالا به این منطقه را خواستار شد.

علی‌اکبر مرتضایی قهرودی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: برخی مواد اولیه که از خارج به کشور وارد می‌شود، خیلی دیر در اختیار صاحبان صنایع قرار می‌گیرد و گمرک باید برای برطرف این مشکل، چاره‌اندیشی کند.

وی یادآور شد: گمرک کاشان در حال حاضر فعال است اما تنها کار صادرات کالا از این منطقه را انجام می‌دهد.

فرماندار ویژه کاشان همچنین بر لزوم سرعت‌بخشی به طرح ساختمان گمرک اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی شهرستان آماده هر گونه همکاری در این زمینه هستند.

پیش‌تر زمینی ۱۰ هزار مترمربعی برای ساخت گمرک کاشان اختصاص یافته اما تمهیدات مورد نیاز منجمله برای فعال‌سازی بخش واردات در آن هنوز فراهم نشده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان نیز در این دیدار اظهارداشت: ۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون دلار در سه ماهه نخست امسال از شهرستان کاشان به خارج از کشور صادر شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۶۷ درصد و به لحاظ ارزش ۱۱ درصد رشد منفی داشت.

رسول کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه صادرات شهرستان کاشان از ۱۵ استان بیشتر است، بیان کرد: علت اصلی کاهش صادرات در این مدت آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و به ویژه بستن شدن مرزها بوده است.

وی همچنین علت تاخیر در واردات برخی کالاها به کشور را نیز مشکلات مربوط به فقدان دریافت اسناد و تخصیص ارز عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان به تاخیر در اجرای طرح ساختمان گمرک کاشان اشاره و تصریح کرد: هنوز راه‌های دسترسی به آن مشخص نشده است.

به گفته وی، افزون بر ۹۲۱ هزار تن کالا در مجموع با ارزش تقریبی ۲۹۴ میلیون دلار در سه ماهه نخست سال‌جاری از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش ۵۰ درصد و از نظر وزنی ۴۴ درصد رشد منفی داشته است.

اصفهان با برخورداری از افزون‌بر ۱۰ هزار واحد تولیدی و معدنی، یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌آید و در این میان کاشان نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد دارد که در زمینه تولید محصولات گوناگونی از فرش ماشینی، مواد شوینده و میلگرد گرفته تا گلاب، لنت و آرکوپال فعالیت می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع:ایرنا



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش