تاکنون از خود پرسیده اید که فرش ها را در سال چند بار باید بشوییم؟ از آنجایی که قالیبافی هنر اصیل ایران میباشد، از دیرباز قالی یا فرش به خانه های تمام ایرانیان، هویت بخشیده است. شستشوی قالی و فرش ها در ایران، یک سنت دیرینه است. امروزه با توجه به قیمت بالای فرشها، نگهداری از فرش و با کیفیت ماندن و سلامت آنها بسیار به صرفه تر از خرید یک فرش جدید می باشد.

فرش ها را در سال چند بار باید بشوییم؟

آیا می دانید فرش ها را در سال چند بار باید بشوییم؟

تاکنون از خود پرسیده اید که فرش ها را در سال چند بار باید بشوییم؟ از آنجایی که قالیبافی هنر اصیل ایران میباشد، از دیرباز قالی یا فرش به خانه های تمام ایرانیان، هویت بخشیده است. شستشوی قالی و فرش ها در ایران، یک سنت دیرینه است. امروزه با توجه به قیمت بالای فرشها، نگهداری از فرش و با کیفیت ماندن و سلامت آنها بسیار به صرفه تر از خرید یک فرش جدید می باشد. برای حفظ سلامت و کیفیت فرش روش های متعددی وجود دارد. بهترین راه برای افزایش طول عمر فرش، نظافت و شستشوی اصولی و تخصصی فرش شما توسط قالیشویی های معتبر می باشد. اما شاید برای شما هم سوال باشد که فرش ها را در سال چند بار باید بشوییم؟

قبل از پاسخ به این سوال که در ادامه به آن میپردازیم باید نکاتی را بررسی کرد:

چرا فرش ها را باید بشوییم؟

به غیر از ارزش های معنوی و هنری قالی، یکی از عوامل بسیار مهم در امر حفظ و نگهداری هر فرشی، تمیز نگه داشتن آن می باشد. چراکه آلودگی و کثیفی فرش نه تنها سبب کاهش جلوه و زیبایی آن میشود بلکه ممکن است باعث بروز آسیب ها و خساراتی شود که از ارزش فرش شما نیز بکاهد. این هنوز پایان داستان نیست، به دلیل ارتباط مستقیم فرش با پوست بدن و دست در صورت آلوده بودن آن باعث بیماری میشود و سلامت شما از سلامت فرشتان هم واجب تر است.

 

پس فرش هایمان را در سال چند بار باید بشوییم؟

 

 اگر شما کودک خردسال دارید یا رفت آمد در منزل شما زیاد است، فرشهای شما بیشتر در معرض کثیف شدن می باشند. کودکان خردسال نسبت به نظافت محل خود توجهی ندارند و این موضوع باعث می شود انواع لکه های آبمیوه، شیر و یا جوهر و … را روی فرش شما به جا بگذارند. با توجه به نوع و حجم آلودگی در فرش، می توانید در سال دوبار فرشهای خود را به قالیشویی بسپارید. سپردن فرشها را به صورت 6 ماه در سال انجام دهید.

 

اگر شما یکی از خانواده هایی هستید که زیاد سفر می کنید، مطمئن باشید که فرش شما در معرض آلودگی است. با یک بررسی سطحی توسط خودتان، می توانید متوجه شوید که فرش خود را باید بشویید. پیشنهاد میکنیم که فرش های خود را دو بار در سال بشویید، به طوری که فاصله بین هر شستشوی فرش کمتر از 6 ماه شود.

 

اگر فرش شما کمتر در معرض آلودگی قرار دارد، و به صورت متوالی آن را با جارو برقی نظافت میکنید، و لکه هایی مانند چای، نوشابه، خون و… که ماندگار خواهد شد را بلافاصله نظافت میکنید، در صورت آلودگی های سطحی به صورت میانگین هر 10 ماه یک بار در سال فرش را باید بشویید تا طول عمر فرش شما افزایش و سلامت شما و فرش شما تضمین شود.

 

 بیشتر بخوانید:

      شستشوی فرش های ماشینی با وایتکس

      فرش های ماشینی گل برجسته و نحوه شستشوی آن

      

منبع: naeineasl



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش