فرش یکی از عناصر اصلی خانه‌های ایرانی است اما انتخاب فرش مناسب شگردها و اصولی دارد که در صورت رعایت کردن آن‌ها می‌توانیم دکوراسیون زیباتری برای خانه خود طراحی کنیم اما اگر در انتخاب برای خرید فرش به مشکل برخورد کرده اید ممکن است شما درگیر چالش هایی باشید که در ادامه فرش پامچال به معرفی آنها میپردازد، با ما همراه باشید.

۵ مشکل اصلی برای انتخاب فرش در دکوراسیون !

فرش یکی از عناصر اصلی خانه‌های ایرانی است اما انتخاب فرش مناسب شگردها و اصولی دارد که در صورت رعایت کردن آن‌ها می‌توانیم دکوراسیون زیباتری برای خانه خود طراحی کنیم اما اگر در انتخاب برای خرید فرش به مشکل برخورد کرده اید ممکن است شما درگیر چالش هایی باشید که در ادامه فرش پامچال به معرفی آنها میپردازد، با ما همراه باشید.

۱- به جای اتاق بر روی فرش تمرکز کرده اید!

وقتی تنها به فرش نگاه کنید ، نمی توانید پیش بینی کنید که این فرش چگونه واقعاً در یک فضا نقش ایفا خواهد کرد در واقع  باید بدانید که فرش فقط یک بازیکن در بازی است ، بنابراین فشار کمتری برای پیدا کردن فرش  احساس میکنید زیرا این حس در شما ایجاد می شود که مهم نیست که فرش آنقدر همه کاره و شگفت انگیز باشد ، چون به هر حال نمی تواند راهکاری برای دکوراسیون همه اتاق ها باشد ،دید واقع بینانه از خرید  و انتظاری معقول انتخاب را آسانتر خواهد کرد  درست است ، ما اغلب مجبوریم سالها با چیزهایی که دوستشان نداریم زندگی کنیم ، اما این بدان معنا نیست که کل دکوراسیون را با انتخابی اشتباه خراب میکنیم. ما فقط باید در هنگام انتخاب فرش بدون احساسات غیرمنطقی و آگاهانه جلو رویم!

۲- می خواهید یک لکسوس با قیمت ارزان داشته باشید!

یکی از دلایلی که ناامید می شوید این است که شما در جست و جوی فرشی بسیار خاص با کیفیت و ویژگی های منحصر به فرد اما در بودجه محدودی هستید بهتر است با خود صادق باشید!  بیشتر فرشهای رویایی ما هزینه دارند بنابراین یا انتظارات خود را تغییر دهید ، یا بودجه خود را افزایش دهید.

۳- مطمئن نیستید که به چه نوع فرشی نیاز دارید!

به معنای واقعی کلمه ، میلیون ها انتخاب در مورد فرش وجود دارد ، و وقتی سرنخی ندارید که چه چیزی را جستجو کنید ، می تواند این انتخاب ها بسیار زیاد و گیج کننده باشد. گاهی اوقات مرز گذاری برای آنچه که باید جستجو کنید نیمی از نبرد است. بدیهی است که فرش در هر مکانی باعث نرمی می شود وعملکرد و جایگاه بصری یک منطقه را بهتر تعریف می کند. اما در طرح کلی طراحی یک اتاق ، باید از یک  هدف زیبایی شناختی خاص نیز استفاده کرد . اگر نمی دانید چه نوع فرشی را جستجو کنید ، این سؤال را از خود بپرسید …

ویژگی های زیبایی شناسی اصلی که من برای رسیدن به دکوراسیون دلخواهم به این فرش نیاز دارم چه هستند؟

 ۵ مشکل اصلی برای انتخاب فرش در دکوراسیون !

رنگ؟ الگو؟ بافت؟

یکی از خصوصیات فوق را انتخاب کنید و از آنجا شروع کنید!  اگر گفتید “همه موارد فوق” ، باید بدانید جستجو بسیار سخت تر خواهد بود با محدود کردن، شما تمرکز واضح تری برای انتخاب دارید!

به رنگ خاصی نیاز دارید؟ اگر تصمیم می گیرید که رنگ مهمترین عامل است ، پس فرشهایی را که دوست دارید اما این هدف خاص را برآورده نمی کنند حذف کنید . اگر یک فرش با رنگ عالی پیدا کردید اما الگوی آن چیزی نیست که شما می خواهید ، اشکالی ندارد زیرا در محدوده رنگی انتخابی شما قرار دارد !

الگوی خاصی نیاز دارید؟ اگر تعداد زیادی پترن ریز در اتاق دارید ، احتمالاً یک فرش با الگوی جسورانه تر می خواهید تا تمرکز بصری را افزایش دهد. رنگ در این شرایط ثانویه است. چند انتخاب رنگی را در نظر بگیرید که الگویی را که انتخاب کرده اید  داشته باشند و سپس بر اساس نیاز اتاق از روند انتخابی خود حذف کنید.

 ۵ مشکل اصلی برای انتخاب فرش در دکوراسیون !

۴- نمی دانید از کجا خرید کنید!

 بهتر است با جست و جویی ساده مراکز خرید فرش و یا مراکز آنلاین را  پیدا کنید تا از جست و جوی پراکنده و خسته کننده بپرهیزید بهتر است نه تنها برای خرید فرش بلکه برای هر خریدی مرکز خرید را براساس بودجه و سبک مورد نظر خود پیدا کنید!  برای خرید فرش ماشینی لزومی به دیدن فرش های دستباف ندارید پس از انتخاب ها و سایر چیزهایی که شما را آشفته می سازد دوری کنید!

۵- می ترسید که مرتکب اشتباهی شوید.

می دانم قالیچه ها گران قیمت هستندو به خصوص برای افرادی که دیر به دیر خرید میکنند یا برای اولین بار خرید میکنند احساس چنین تعهد بزرگی فشار زیادی وارد می کند اما نترسید این بزرگترین تصمیم زندگی شما نیست انتخاب یا خرید خانه نیست …تنها فرش است.

 بیشتر بخوانید:

       قدرت فرش های وینتیج در دکوراسیون

       قالیچه ها در دکوراسیون منزل، کجاها استفاده کنیم؟

 

منبع:decoboom.ir



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش