فرش شگی از خاص ترین و پر طرف دارترین نوع فرش ماشینی به ویژه در خانه های با دکوراسیون مدرن امروزی است. به طوری که شما هر مدل دکوراسیون و چیدمانی داشته باشید، می توانید از فرش شگی یا پرزبلند استفاده کنید. در نتیجه این فرش انتخاب بسیار مناسبی برای عروس و دامادها و یا کسانی است که مدام در حال تعویض و جا به جایی منزل هستند.

فرش شگی فرشی خاص در دنیای فرش ماشینی

فرش شگی از خاص ترین و پر طرف دارترین نوع فرش ماشینی به ویژه در خانه های با دکوراسیون مدرن امروزی است. به طوری که شما هر مدل دکوراسیون و چیدمانی داشته باشید، می توانید از فرش شگی یا پرزبلند استفاده کنید. در نتیجه این فرش انتخاب بسیار مناسبی برای عروس و دامادها و یا کسانی است که مدام در حال تعویض و جا به جایی منزل هستند.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که فرش های شگی نخستین بار در کشور ترکیه تولید شد یعنی ایده اولیه تولید و اجرای آن در ترکیه کلید خورد و پس از آن به ایران ورود پیدا کرد. درست پس از این موضوع فرش شگی با متقاضیان زیادی مواجه شد و در نتیجه این نوع فرش جذاب و زیبا به تولید داخلی رسید به گونه ای که از سال ۱۳۸۹ تا به الان شاهد تولید انواع آن توسط شرکت های فرش هستیم. درنتیجه به دنبال تولید این مدل فرش توسط قطب فرش ماشینی ایران روز به روز شاهد افزایش تعداد کسانی که شیفته ظاهر منحصر به فرد این فرش می شوند، هستیم.

فرش شگی 

 

فرش شگی چه نوع فرشی است؟

شگی از جمله فرش های ماشینی است که به علت های مختلفی مورد توجه افراد قرار می گیرد. به عنوان مثال از آنجایی که این فرش ها دارای پرزهای بلندی است، به همین خاطر نشستن بر روی آن حس خوبی به افراد منتقل می کند. جدا از آن به سبب ظاهر متفاوتی که دارد، تمایل افراد را برای استفاده از آن جلب می کند که در ادامه به برخی از ویژگی های خوب و بد فرش شگی اشاره می کنیم تا بهتر با آن آشنا شوید.

ست شدن فرش های شگی با هر دکوراسیونی!

از جمله ویژگی های مثبتی که فرش شگی دارا می باشد، این است که شما می توانید آن را با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ کنید. چون ظاهر و رنگ بندی این نوع فرش بسیار ساده بوده و از همین رو قابلیت هماهنگ شدن با سایر وسایل موجود در یک محیط را دارد پس دیگر لازم نیست که نگران ست نشدن وسایلتان باشید چرا که از این پس به لطف فرش شگی دیگر چنین مشکلاتی نخواهید داشت.

ویژگی ظاهری فرش های شگی

لازم است بدانید که فرش های شگی دارای ابعاد و اندازه های کوچکی بوده و شما بزرگ ترین ابعادی که از آن می توانید بیابید، چیزی حدود ۶ متر خواهد بود پس تصور اینکه این نوع فرش را برای فضاهای بزرگ خریداری کنید را از سرتان بیرون بیندازید! در نتیجه تنها قادر خواهید بود که آن را برای محیط های کوچک، به عنوان پادری و… در اشکال مختلف فانتزی تهیه نمایید.

در رابطه با انتخاب مدل های فرش شگی باید بدانید که تا حدودی دستتان در مورد آن باز است. به بیان واضح تر می توانید مطابق با سلیقه ای که دارید، مدل ایده آل خود را انتخاب کرده و جهت خرید آن اقدام نمایید، چرا که فرش های شگی در سه دسته ظاهری خلاصه می شوند.

 - شگی ساده و یکدست یا به عبارتی سراسر یک رنگ

 - شگی معمولی با اشکال ساده و رایج

 - شگی با طرح های برجسته

به طور کلی نیز به یاد داشته باشید که فرش های شگی هر ظاهری که داشته باشند، در نهایت ساده و به دور از هرگونه نقش و نگارهای شلوغ بوده و همچنین در آنها از تعدادی رنگ محدود روشن و زنده استفاده می شود.

  فرش شگی

 

 بیشتر بخوانید:

     قبل از خرید فرش پرز بلند شگی بخوانید

     فرش ایرانی و کاربرد آن در دکوراسیون مدرن

 

معایب فرش شگی

فرش های شگی فارق از مدل و ابعادی که دارند، دارای یک مشکل بزرگ هستند. آن هم چیزی نیست جز مشکل تمیز کردن آنها! دلیلش کاملا واضح است زیرا همانطور که گفته شد، فرش های شگی دارای پرزهای بلندی هستند از این رو لا به لای پرزهای آنها محل بسیار مناسبی برای گیر کردن انواع گرد و غبار، آشغال های ریز و… خواهد بود.

احتمالا با خودتان می گویید که خب اینکه مشکلی نبوده و تنها با یک جاروبرقی ساده برطرف خواهد شد. اما باید بدانید که مشکل دقیقا همینجا است! چرا که پرزهای بلند فرش مانع از آسان جارو کردن آن خواهد بود و در نهایت ممکن است که به طور کامل تمیز نشود. از همین رو بهتر است که فرش های شگی را در نقاط کم تردد خانه پهن کنید تا کمتر در معرض انواع کثیفی ها و آلودگی ها قرار بگیرند.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش