رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران‌وبیدگل با اشاره به آمار کالاهای صادراتی این شهرستان در سال ۹۸، از کاهش سهم فرش ماشینی و صنایع وابسته نسبت به تولیداتی مانند میلگرد خبر داد.

سهم فرش ماشینی از سبد صادرات آران‌وبیدگل کاهش یافت

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران‌وبیدگل با اشاره به آمار کالاهای صادراتی این شهرستان در سال ۹۸، از کاهش سهم فرش ماشینی و صنایع وابسته نسبت به تولیداتی مانند میلگرد خبر داد.

مجتبی محلوجی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بیش از ۲۰۵ میلیون دلار کالا سال گذشته از این شهرستان به مقصد کشورهای خارجی صادر شد که ۷۰ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: ۷۵ درصد صادرات سال گذشته از این شهرستان میلگرد و ۲۵ درصد فرش ماشینی و صنایع وابسته به فرش بود، به طوری که نزدیک به ۱۵۳ میلیون دلار صادرات از شهرستان آران‌وبیدگل را میلگرد و ۵۲ میلیون دلار را فرش و صنایع وابسته به آن شامل شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران‌وبیدگل اضافه کرد: این میزان صادرات رشد نزدیک به ۷۰ درصدی نسبت به سال پیش از آن داشت، چنان که در سال ۹۷ رقم صادرات کالا از این شهرستان به ۱۲۵ میلیون دلار رسید.

وی تشریح کرد: وزن کالاهای صادراتی امسال نزدیک به ۴۱۴ هزار تن بوده است که با توجه به افزایش قابل توجه صادرات میلگرد نسبت فرش ماشینی، شاهد این افزایش در وزن کالاهای صادراتی نیز بودیم.

محلوجی اضافه کرد: بیشترین محصولات فولادی و فرش ماشینی این شهرستان به مقصد کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان، امارات متحده، عراق، قطر و گرجستان صادر شد.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ کارخانه فرش ماشینی دارای مجوز بهره‌برداری در آران‌وبیدگل یادآور شد: پیش‌تر بیش از ۵۰ درصد فرش ماشینی کشور در این شهرستان تولید می‌شد که منطقه را به قطب تولید این کالا در ایران و حتی جهان تبدیل کرده بود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران‌وبیدگل همچنین تصریح کرد: این شهرستان با وجود تحریم‌های ظالمانه، کمترین میزان تعطیلی واحدهای صنعتی در کشور را داشت و نرخ بیکاری در آن نزدیک به پنج درصد بود.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با برخورداری از ظرفیت افزون‌بر ۸۰۰ واحد صنعتی فعال در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع:ایرنا



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش