همه مادر و پدرها دوست دارند تا پیش از به دنیا امدن فرزندانشان اتاقی را برایش مهیا کنند. اتاقی زیبا و چشم نواز که هر چیزی به درستی در جای مناسبش قرار گرفته است. به طور کلی اتاق کودک از اجزا و المان‌های زیادی تشکیل شده است و باید در آن وسایل موردنیاز متنوعی جایگذاری شود. این تنوع المان‌های موردنیاز موجب شده است تا گاهی از اوقات، برخی از والدین به بزرگترین و مهم‌ترین وسایل اتاق کودک بی توجه باشند.

نحوه ست کردن فرش اتاق کودک با سیسمونی

 همه مادر و پدرها دوست دارند تا پیش از به دنیا امدن فرزندانشان اتاقی را برایش مهیا کنند. اتاقی زیبا و چشم نواز که هر چیزی به درستی در جای مناسبش قرار گرفته است. به طور کلی اتاق کودک از اجزا و المان‌های زیادی تشکیل شده است و باید در آن وسایل موردنیاز متنوعی جایگذاری شود. این تنوع المان‌های موردنیاز موجب شده است تا گاهی از اوقات، برخی از والدین به بزرگترین و مهم‌ترین وسایل اتاق کودک بی توجه باشند.

فرش یکی از همان المان‌های بسیار مهم به حساب می آید که در برخی از مواقع اهمیت آن نادیده گرفته می شود.

همچنین  انتخاب رنگ برای اتاق کودکان ، انتخابی است که اکثر والدین ها در هنگام انتخاب آن سردر گم می شوند . اگر شما نیز جزء این دسته از والدین ها می باشید باید بدانید که برای این کار قوانینی وجود دارد که باعث می شود به شما کمک زیادی در این زمینه کند . برای مثال بهتر است که برای اتاق نوزادان از رنگ های ملایم استفاده شود و برای اتاق خردسالان و نوجوانان از رنگ های شاد استفاده شود .

آنچه که در طراحی دکوراسیون سیسمونی و اتاق کودک باید در نظر گرفته شود علاوه بر رنگ های انتخابی ، مقایسه سطوح اشغالی و مقدار بکارگیری آن ها رنگ ها می باشد . اتاق های نوزادان ، خردسالان و نوجوانان بر خلاف سابر اتاق ها دارای کاربرد های مختلفی می باشد و علاوه بر اتاق استراحت و خواب محلی برای انجام تکالیف و بازی آن ها نیز می باشد و به صورت کلی ، قلمرویی برای زندگی آن ها است .

همان طور که بیان کردیم استفاده از رنگ های ملایم در اتاق کودک باعث ایجاد فضای آرامش بخش می شود و استفاده از رنگ های تند باعث ایجاد فضای هیجان انگیز می گردد . بهتر است که اتاق کودکان را با وسایل زیاد شلوغ نکنید.  وسایلی که در اتاق کودک مورد استفاده قرار می گیرد بهتر است که با رنگ دیوار های آن ها همخوانی داشته و بهتر است که با دیوار ها همرنگ نباشد به طور کلی بهتر است از ترکیب رنگ های استفاده شود که هارمونیک باشد .

کودکان در آن دوران سنی به رنگ ها بسیار توجه دارند . بنابراین بهتر است از وسایل رنگی در اتاقشان استفاده کنید . یکی از مهم ترین این وسایل ، فرش کودک می باشد . فرش پامچال در ادامه این مقاله درباره ست کردن فرش اتاق کودک با سیسمونی مطالبی را بیان می نماید.

 

انواع مدل های فرش اتاق کودک

برای اتاق کودکان ، فرش با مدل های مختلفی وجود دارد و انتخاب هر کدام از آن ها به عواملی از قبیل سن آن ها وابسته می باشد . برای مثال مدل فرش برای اتاق نوجوان با مدل فرش برای اتاق نوزادان بسیار متفاوت می باشد و یا مدل فرش برای اتاق پسر با مدل فرش برای اتاق دختر نیز متفاوت است . زیرا انتخاب فرش برای اتاق کودکان به صورت معمول به جنسیت آن کودک نیز مربوط می شود پس جنسیت را نیز در هنگام انتخاب فرش برای اتاق کودک باید در نظر گرفت .

اگر کودکان شما دارای سنی است که می تواند شما را در زمان خرید فرش برای اتاقش همراهی کند بهتر است که سیلقه ی او را نیز در هنگام انتخاب فرش مد نظر قرار دهید .

فرش کودکانه ، دارای مدل و تنوع رنگی متنوعی می باشند و شما در هنگام خرید آن ها ، باید دکوراسیون اتاق کودک را در نظر داشته باشید و متناسب با آن فرش خود را خریداری کنید .

فرش های فانتزی کودک دارای تنوع بسیار بالایی می باشند ما در ادامه سعی می کنیم که درباره برخی از این مدل ها توضیحات اجمالی را بیان نماییم تا شما با مطالعه آن و آشنایی با آن ها بتوانید فرش اتاق کودک خود را به درستی با سیسمونی آن ست نمایید .

فرش های فانتزی کودک که دارای پرزهای بلندی است ، برای کودکانی که چهار دست و پا راه می روند بسیار مناسب می باشد و باعث می شد که از زخمی شدن زانوهای آن ها جلو گیری شود.

 

 بیشتر بخوانید:

      پنج دلیل برای خرید فرش فانتزی

      
       فرش اتاق کودک باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

 

مدل فرش کودک دخترانه

همان گونه که بیان کردیم جنسیت در انتخاب فرش کودک دارای اهمیت فراوانی می باشد و این که فرشی که می خواهید برای سیسمونی انتخاب نمایید برای اتاق پسر باشد و یا دختر . زیرا برای اتاق دختر ها فرش با طرح های دخترانه و عروسکی و رنگ های گرم مناسب می باشد . رنگ های که در اتاق کودک دختر مناسب می باشد رنگ های قرمز ، بنفش ، صورتی ، نارنجی و غیره می باشد . و باید رنگ های دیوار ها ، رو تختی و مدل پرده ها را در زمان اتخاب فرش  در نظر بگیرید .

مدل فرش کودک دخترانه 

 

مدل فرش کودک پسرانه

مدل های که برای اتاق کودک پسر مناسب می باشد عبارتند از طرح های ماشین و شخصیت های کارتونی پسرانه . رنگ های که برای پسر مناسب می باشد نیز عبارتند از رنگ های قهوه ای ، زرشکی ، آبی ، فیلی ، خاکستری ، سرمه ای و به صورت کلی رنگ های سرد .

 مدل فرش کودک پسرانه

 

برای این که اتاق کودکتان جذاب تر شود بهتر است که فرش هایی را انتخاب نماید که در آن ها از طرح های هندسی استفاده شده باشد مانند دایره ، مستطیل ، مربع . اما بهتر است که از شکل مثلث در آن ها استفاده نشده باشد زیرا از نظر روانی این شکل برای کودک مناسب نمی باشد اما شکل مربع باعث کمک به کودک در نظم دهی به کارهایش می شود و شکل دایره ای به دلیل انحنایی که دارا می باشد باعث حس آرامش در کودک می شود . 

فرش ها با مدل های دیگری نیز در بازار وجود دارند که دارای طرح های خلاقانه مانند بازی های مار و پله و لی لی می باشند این نوع از طرح ها برای کودکان با رد سنی 4 سال به بالا مناسب می باشد این گونه از طرح ها باعث می شود که خلاقیت کودکان پرورش یابد .



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش