راه اندازی شهرک صنایع نوین در آران و بیدگل ضرورت دارد
فرماندار آران و بیدگل گفت:با توجه به تک محصولی بودن صنایع در آران و بیدگل (تولید فرش ماشینی) راه اندازی شهرک صنایع نوین در راستای پویایی اقتصادی این شهرستان ضروری است.

فرماندار آران و بیدگل:
راه اندازی شهرک صنایع نوین در آران و بیدگل ضرورت دارد

فرماندار آران و بیدگل گفت:با توجه به تک محصولی بودن صنایع در آران و بیدگل (تولید فرش ماشینی) راه اندازی شهرک صنایع نوین در راستای پویایی اقتصادی این شهرستان ضروری است.
به گزارش خبرنگار مهر اسماعیل بایبوردی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با صاحبان صنایع آران و بیدگل اظهار داشت: تولید سالانه ۴۵ میلیون مترمربع فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای این منطقه در اشتغال، تولید و کسب و کار است.
وی با بیان اینکه صاحبان صنایع این شهرستان در شرایط سخت جامعه و تحریم های اقتصادی، چرخه تولید و صنعت را می گردانند، گفت: تلاش تولید کنندگان فرش ماشینی در تثبیت اشتغال ستودنی است.
فرماندار آران و بیدگل به سفر ماه اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: در این سفر مشکلات عمده از سوی نمایندگان صنعتگران دو شهرک صنعتی سلیمان صباحی و هلال مطرح شد و بر این اساس تلاش دولت، رفع مشکلات مهمی چون تامین مواد اولیه، تهیه ارز و صادرات فرش صاحبان صنعت فرش ماشینی ضروری است.
وی مشکلات مالیات بر ارزش افزوده، اسناد مالکیت اراضی، بیمه کارگران و تامین آب و برق در نقاطی از این دو شهرک را از دیگر مشکلاتی برشمرد که در کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید فرمانداری بررسی می شود.
بایبوردی فعالیت ۱۸ هزار نفر کارگر در صنعت شهرستان آران و بیدگل را در توسعه و اشتغال پایدار این شهرستان مهم خواند و افزود: فضای این منطقه صنعتی، نیازمند بازسازی محیطی برای حضور شهروندان در محوطه های نمایشگاهی فرش ماشینی و تحرک اجتماعی بیشتر و فضای تفریحی است.
فرماندار شهرستان آران و بیدگل بیان داشت: تک محصولی بودن صنعت این شهرستان مشکلی اقتصادی است که باید رفع شود و نیازمند راه انداری صنایع نوینی در حوزه های نانو، بایو، فناوری اطلاعات و الکترونیک و مباحثی از این قبیل است.
وی ساماندهی فضاهای فروشگاهی در شهرک های صنعتی سلیمان صباحی و هلال را خواستار شد و گفت: می توان راه‌اندازی بازار و نمایشگاه فروش فرش به صورت علمی و هوشمند را در این شهرستان عملیاتی کرد.
بایبوردی راه اندازی و تشکیل اتاق فکر صاحبان صنعت فرش ماشینی شهرستان در محل فرمانداری را ضروری دانست و گفت: صنعتگران می توانند در این اتاق فکر، ضمن ارائه طرح ها و ایده های خود در  راستای توسعه هرچه بیشتر صنایع این شهرستان، مشکلات حوزه تولید و اشتغال خود را مطرح و پیگیری کنند.
منبع:مهر



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش