آرشیو مقالات آرشیو اخبار
از ۱۴۰۲ فقط خاطره تلخ بر جای مانده است! از ۱۴۰۲ فقط خاطره تلخ بر جای مانده است!

سید علی دیانت، رئیس اتاق بازرگانی کاشان: اتفاقات همه تلخ و سخت بوده ولی اینکه بخواهیم سختترین را بگوییم شرکتهایی که یک روزی در کاشان فعال بودند و تعداد زیادی کارگر و نان خور داشتند و بخاطر این مشکلات اقتصادی پایشان به سنگ خورده و دچار مشکل شدند. تلخ و ناگوار است.


حدودا ۷۰ درصد نمایشگاه فرش دبی را شرکت های ایرانی تشکیل می دهند حدودا ۷۰ درصد نمایشگاه فرش دبی را شرکت های ایرانی تشکیل می دهند

فعال صنعت فرش ماشینی: حدودا ۷۰ درصد نمایشگاه فرش دبی را شرکت های ایرانی تشکیل می دهند و همبستگی زیادی بین شرکت های ایرانی وجود دارد که این خود یک مزیت محسوب میشود.


نمایشگاه دموتکس دبی میتواند فرصت مناسبی برای هم افزایی بین شرکت های ایرانی باشد نمایشگاه دموتکس دبی میتواند فرصت مناسبی برای هم افزایی بین شرکت های ایرانی باشد

سعید منزوی زاده فعال صنعت فرش ماشینی: نمایشگاه دموتکس دبی با توجه به شرایطی که در حال حاضر بر کشور حاکم است، میتواند فرصت مناسبی برای هم افزایی بین شرکت های ایرانی و افراد مختلف در سراسر دنیا باشد.


شرکت‌های فرش ماشینی در یک طرح و نقشه خاص گیر می‌کنند! شرکت‌های فرش ماشینی در یک طرح و نقشه خاص گیر می‌کنند!

حمید زارعی، مدرس و طراح فرش: طراحی فرش ماشینی را می‌دانیم از پانچ شروع شده و طرح به آن صورت نبوده که به دستگاه بدهند و بعد به قسمت طراحی رسید و بعد 500 شانه و 700 شانه و 1000 شانه آمدند که باعث شد به طراحی بیشتر اهمیت داده شود.


تولیدکنندگان فرش قاضی‌ آنتپ چشم خود را به هند دوخته‌اند! تولیدکنندگان فرش قاضی‌ آنتپ چشم خود را به هند دوخته‌اند!

این بار صادرکنندگان فرش از قاضی‌ آنتپ، هند را که بیشترین جمعیت جهان را دارد به عنوان بازار هدف تعیین کرده‌اند و هیئت تجاری بخش هند را بین 25 فوریه تا 2 مارس 2024 به این کشور اعزام کردند. هند که سالانه 168 میلیون دلار فرش از سراسر جهان وارد می‌کند، 20 میلیون دلار از این میزان را از ترکیه وارد می‌کند.


شرایط دفاع از بازار آزاد را نداریم! شرایط دفاع از بازار آزاد را نداریم!

محمد آذرباد، فعال فرش ماشینی: اینکه صنعت فرش ماشینی را رها کنیم به حال خودش و از گرفتن این ارز یارانه‌ای محروم کنیم مثل این است که یک طفل شیرخوار را از شیر بگیریم.


برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان به تعویق افتاد برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان به تعویق افتاد

چهارمین نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان که قرار بود از روز گذشته (7اسفندماه) برگزار شود، به دلیل صادرنشدن مجوزهای محلی برای برگزاری نمایشگاه لغو و به تاریخ دیگری موکول شد.


ایران در انتظار تحریم دموتکس آسیا چین! ایران در انتظار تحریم دموتکس آسیا چین!

نمایشگاه دموتکس آسیا 2024 که قرار است از 28 تا 30 می 2024 مطابق با 8 تا 10 خرداد 1403 در مرکز نمایشگاه و همایش ملی (NECC) برگزار شود ، خبرها حاکی از این است که شرکت برگزار کننده دموتکس آسیا در چین ایران را در لیست تحریم های خود قرار داده و شرکت های ایرانی از حضور در این بازار بزرگ محروم خواهند شد.


برگزاری نمایشگاه دموتکس 2024 چین در خرداد ماه 1403 برگزاری نمایشگاه دموتکس 2024 چین در خرداد ماه 1403

نمایشگاه DOMOTEX asia/CHINAFLOOR پیشروترین نمایشگاه کفپوش در منطقه آسیا و اقیانوسیه و دومین نمایشگاه بزرگ کفپوش در سراسر جهان است. نمایشگاه دموتکس آسیا 2024 از 28 تا 30 می 2024 مطابق با 8 تا 10 خرداد 1403 در مرکز نمایشگاه و همایش ملی (NECC) برگزار می‌شود.


صنعت فرش ماشینی به زمستان رسیده است! صنعت فرش ماشینی به زمستان رسیده است!

حسین جمال، فعال صنعت فرش ماشینی: نود درصد اقتصاد کاشان و اران بیدگل مربوط به فرش ماشینی است. اگر آسیب ببیند کاشان فلج خواهد شد! کاشان یکی از شهرهای پولدار ایران است و این به واسطه‌ی این صنعت است.


فرش ماشینی هیچگاه دچار مشکلات صنایع دیگر نمی‌شود فرش ماشینی هیچگاه دچار مشکلات صنایع دیگر نمی‌شود

منصور دیاری، رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی: صنعت فرش ماشینی ایران، صنعت کاملا خصوصی است. مشکلاتی که در صنایع دیگر داریم دچار نخواهد شد. تمام تولیدکنندگان خصوصی هستند و هیچ ردپایی از بخش دولتی نمی‌بینید. بخش خصوصی برای سرمایه‌اش دلسوز است


۸۰ درصد نمایشگاه دموتکس دبی فروخته شد ۸۰ درصد نمایشگاه دموتکس دبی فروخته شد

خانم نارینه آذلبار نماینده شرکت نمایشگاه های هانوفر در ایران: “نمایشگاه دموتکس دبی همانطور که انتظار میرفت بسیار مورد توجه واقع شده و حدود ۳۰ شرکت ایرانی درخواست حضور در این رویداد را داشتند که تعدادی از آنها قطعی و جانمایی شده اند و تعدادی نیز درحال جانمایی و انتخاب لوکیشن هستند. “


برای خروج از بحران صنعت فرش، نیاز به همگرایی است برای خروج از بحران صنعت فرش، نیاز به همگرایی است

حسن اخوان صفایی، فعال صنعت فرش ماشینی: در بحث نمایشگاه خارجی وقتی یک ارباب رجوع و خریدار مراجعه می‌کند، تفاوت یک کالای ثابت چند درصد باید باشد؟


تشکیل پاویون فرش ماشینی ایران در دموتکس دبی تشکیل پاویون فرش ماشینی ایران در دموتکس دبی

پاویون فرش ماشینی ایران، برای سومین بار، با مجوز سازمان توسعه تجارت و همکاری اتاق بازرگانی کاشان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در دموتکس دبی 2024 تشکیل می‌شود.


سیاست ارزی مغایر توسعه صادرات است. سیاست ارزی مغایر توسعه صادرات است.

سیدمرتضی حاج آقامیری، رئیس کمیسیون فرش اتاق ایران: کمیسیون ما برای اولین بار در اتاق بازرگانی تشکیل شده است. صنایع خلاق، فرهنگی و هنر ذیل این کمیسیون قرار می‌گیرد. طراحی در حوزه‌های مختلف، مد و پوشاک و برندینگ را مسئول هستیم.


نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی در کاشان نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی در کاشان

محمود برادران، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی کاشان: نمایشگاه بین‌المللی کاشان یکی از مطالبات دیرینه صنایع کاشان بوده که در سالهای اخیر به واسطه رشد صنعتی که در چند دهه داشتیم نیاز آن بیشتر شکل گرفته است. با مجوز هیئت وزیران کارهای ساختمانی و اجرایی آن شروع شده و خوشبختانه فاز اول نمایشگاه آماده بهره برداری است.


اصفهان رتبه نخست کشور در تولید فرش ماشینی را دارد اصفهان رتبه نخست کشور در تولید فرش ماشینی را دارد

سعید منزوی‌زاده عضو مجمع کارآفرینان ایران: اصفهان در تولید و صادرات فرش ماشینی سرآمد است و در جایگاه نخست کشور قرار دارد، بیشترین تعداد تولیدکنندگان فرش ماشینی متعلق به این استان هستند.


برگزاری نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی در نمایشگاه بین المللی کاشان برگزاری نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی در نمایشگاه بین المللی کاشان

یکی از نمایشگاه هایی که در سالن نمایشگاه بین المللی کاشان برنامه ریزی شده، نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی است که انشالله در روزهای 7 الی 10 اسفندماه 1402 در سالن تازه تاسیس نمایشگاه برگزار خواهد شد.


برندگان جایزه مجموعه سبز دموتکس 2024 هانوفر اعلام شدند برندگان جایزه مجموعه سبز دموتکس 2024 هانوفر اعلام شدند

ده برنده جایزه GREEN COLLECTION در نمایشگاه بین المللی فرش و کفپوش دموتکس هانوفر آلمان معرفی شدند. این جایزه شرکت هایی را که پایداری و حفاظت از محیط زیست را در اولویت قرار می دهند، قدردانی می کند.


افتتاح دموتکس 2024 هانوفر با موضوع پایداری افتتاح دموتکس 2024 هانوفر با موضوع پایداری

دموتکس 2024 هانوفر پنجشنبه 21 دی مطابق با 11 ژانویه در هانوفر آلمان آغاز شد و تا یکشنبه 24 دی، مطابق با 14 ژانویه ادامه دارد. دوره امسال این رویداد شامل 1000 غرفه‌دار از 60 کشور جهان است که 50000 متر مربع از فضای غرفه‌داران را تشکیل می‌دهند. کفپوش‌های نمایش داده شده در این نمایشگاه شامل فرش‌های ماشینی و فرش دستباف، کفپوش چوبی و… است.


نمایشگاهی از محصولات کاشان در عمان برگزار می‌کنیم نمایشگاهی از محصولات کاشان در عمان برگزار می‌کنیم

نمایشگاه و نشست تخصصی با مسئولین نمایشگاه‌های کشور عمان 7 دی در اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد.


افزایش 50 میلیون متر مربعی تولید فرش ماشینی نیازمند رفع موانع افزایش 50 میلیون متر مربعی تولید فرش ماشینی نیازمند رفع موانع

دبیر کمیته ریسندگی پنبه‌ای انجمن صنایع نساجی ایران گفت: اگر موانع تولید فرش ماشینی برطرف شود، ۵۰ میلیون مترمربع ظرفیت بلااستفاده این صنعت به کار گرفته می‌شود. هم اکنون هزار واحد صنعتی با ظرفیت نصب شده حدود ۱۵۰ میلیون مترمربع در حوزه تولید فرش ماشینی فعال است.


نمایشگاه کفپوش، فرش ماشینی، موکت و کالای خواب شیراز 1402 نمایشگاه کفپوش، فرش ماشینی، موکت و کالای خواب شیراز 1402

نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، موکت، پرده و کفپوش شیراز ایران از تاریخ 04 الی 07 بهمن ماه 1402 در نمایشگاه بین المللی شیراز برگزار خواهد شد.


حمایت از فرش آپ جزو برنامه شرکت شهرک‌هاست. حمایت از فرش آپ جزو برنامه شرکت شهرک‌هاست.

مدیر توسعه صنعتی و کارآفرینی شهرک‌های صنعتی اصفهان: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری فعالیت می‌کند. بخش سخت افزاری ساخت شهرک و امکانات زیربنایی شهرک‌ها را انجام می‌دهد.


قیمت نخ در ایران، گران‌تر از نخ ترک قیمت نخ در ایران، گران‌تر از نخ ترک

امیرحسین هفت‌برادران :ما از نظر قیمت نخ تقریبا 50 سنت گران‌تر از ترکیه داریم می‌خریم. با اینکه ما خودمان مواد اصلی پتروشیمی را داریم. حتی همان مواد از ایران به ترکیه می‌آید و تبدیل به نخ می‌شود و با تولید انبوهی که ماشین آلات روز دنیا در ترکیه دارند بهترین نخ را تولید کرده و به ما می‌فروشند


برگزاری نمایشگاه دموتکس 2024 چین در خرداد ماه 1403 برگزاری نمایشگاه دموتکس 2024 چین در خرداد ماه 1403

بیست و ششمین دوره نمایشگاه دموتکس شانگهای چین (Domotex Asia / Chinafloor 2024) در روزهای هشتم الی دهم خرداد ماه 1403 در شانگهای چین برگزار می‌شود.


نمایشگاه فرش استانبول میزبان بیش از 20 هزار بازدیدکننده نمایشگاه فرش استانبول میزبان بیش از 20 هزار بازدیدکننده

به گزارش پایگاه خبری ترکیه، نمایشگاه فرش استانبول در مجموع بیش از 20 هزار بازدیدکننده بود که 6 هزار نفر آنها خارجی از کشورهای هند، بلژیک، آلمان، پاکستان، ایران و اندونزی بودند.


تاریخ دموتکس دوبی مشخص شد | DOMOTEX Middle East 2024 تاریخ دموتکس دوبی مشخص شد | DOMOTEX Middle East 2024

دموتکس دبی از 23 تا 25 آوریل ۲۰۲۴، مطابق ۴ تا ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، پس از تعطیلات عید فطر در مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) برگزار می‌شود.


محدودیت واردات تولیدکنندگان، باعث محدودیت تولید و تورم می‌شود محدودیت واردات تولیدکنندگان، باعث محدودیت تولید و تورم می‌شود

مسعود ابریشمی، فعال اقتصادی در حوزه مواد اولیه فرش ماشینی: دولت سه مشکل عمده به وجود آورده است. اولین مساله تعهد ارزی است. البته در همه دنیا موظف هستند ارز حاصل از صادرات را برگردانند اما باید راه‌هایی باشد که قابل انجام باشد.


اگر مسئولان همکاری کنند، می‌توان دموتکس را در ایران برگزار کرد اگر مسئولان همکاری کنند، می‌توان دموتکس را در ایران برگزار کرد

میدرضا وحدت‌پور : امسال در حوزه نمایشگاه‌های فرش ماشینی و کفپوش منطقه یک سری ناثباتی داشتیم. عدم برگزاری غازی آنتپ و انتقال آن به آنتالیا و اتفاقی که بخاطر ویزا در دموتکس هانوفر افتاد، باعث شد نگاه‌ها به نمایشگاه تهران ویژه تر باشد.


حضور بیش از 400 شرکت در نمایشگاه فرش استانبول(CFE 2023) حضور بیش از 400 شرکت در نمایشگاه فرش استانبول(CFE 2023)

ظهر روز 14 نوامبر، ایلهان اورسوزلو مدیر مرکز نمایشگاهی تویاپ و زینال عابدین کاپلان رئیس انجمن صادرکنندگان فرش جنوب شرقی آناتولی مهمان پخش زنده شبکه تلویزیونی پارا بودند. در این گفتگو درباره نمایشگاه فرش و کفپوش استانبول که از 5 تا 8 دسامبر مطابق با 14 الی 18 اذرماه 1402 در مرکز نمایشگاهی Istanbul Expo Center ترکیه برگزار می‌شود، صحبت شد.


صنعت فرش ماشینی در اوج تحریم هم پویاست صنعت فرش ماشینی در اوج تحریم هم پویاست

سید جواد سجادی بیدگلی، عضو انجمن صنایع نساجی ایران: در دهه اخیر تنوع زیادی در مواد اولیه صنعت فرش داشتیم. در دهه هشتاد و نود بیشتر روی فرش اکریلیک مانور می‌دادیم. از دهه نود، پارامترهای زیادی باعث تنوع مواد اولیه شد.


صنعت فرش ماشینی با کمبود ۱۰ هزار نیروی کار روبروست صنعت فرش ماشینی با کمبود ۱۰ هزار نیروی کار روبروست

رییس اتحادیه ملی تولیدکنندگان فرش ماشینی گفت: صنعت ایران با کمبود جدی نیروی کار روبروست و دولت باید برای حل این مشکل تدبیری بیاندیشد.


رشد ۱۱ درصدی صادرات فرش ماشینی ایران در نیمه نخست سال رشد ۱۱ درصدی صادرات فرش ماشینی ایران در نیمه نخست سال

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در شش ماه نخست امسال صادرات فرش ماشینی در مقایسه با سال گذشته ۱۱.۵ درصد افزایش یافته است.


صادرات ۷۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از آران و بیدگل صادرات ۷۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی از آران و بیدگل

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به جزئیات اقلام غیرنفتی صادر شده در این شهرستان گفت: میلگرد و فولاد با 80 درصد و فرش ماشینی با 15 درصد بیشترین میزان صادرات را در شهرستان آران و بیدگل داشته است.


فرش ایرانی به دلیل ظرافت، بهترین محصول فرش ماشینی دنیاست فرش ایرانی به دلیل ظرافت، بهترین محصول فرش ماشینی دنیاست

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان: صادرات فرش ماشینی سالانه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون دلار بوده که می توان با برنامه ریزی و توجه به این محصول صادراتش را سالانه میتوان به ۱ میلیارد دلار رساند.


غازی‌آنتپ، پیشرو در تولید فرش ماشینی غازی‌آنتپ، پیشرو در تولید فرش ماشینی

غازی‌آنتپ که به مهم‌ترین مرکز تولید فرش در جهان تبدیل شده و همچنان با اختلاف زیادی در این زمینه پیشتاز است، کارهای مهمی را برای حل مشکل کارکنان میانی این بخش و همچنین کارهای نوآورانه انجام داده است. با مطالعات بسیاری با هدف جذب جوانان به بخش فرش توجه را به خود جلب می‌کند.


کمیته فعالین صنف فرش ماشینی در راه مجلس کمیته فعالین صنف فرش ماشینی در راه مجلس

ناصر سراجی، دبیر سمپوزیوم بین‌المللی صادرات فرش ایران اعلام کرد کمیته فعالین صنف فرش ماشینی در مجلس تشکیل خواهد شد.


اطلاعیه فراخوان برگزاری سومین رویداد ملی فرش آپ اطلاعیه فراخوان برگزاری سومین رویداد ملی فرش آپ

شتاب دهنده تخصصی فرش ماشینی مستقر در سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری صاحبات صنایع و سازمانها و ارگانهای تخصصی صنعت فرش ماشینی برگزار می کند.


با حمایت دولت صادرات فرش ماشینی می‌تواند به یک میلیارد دلار برسد با حمایت دولت صادرات فرش ماشینی می‌تواند به یک میلیارد دلار برسد

سید شجاع الدین امامی رئوف، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران، مهم‌ترین مشکل صنعت نساجی تامین مواد اولیه و خرید محصولات پتروشیمی از بورس است. او معتقد است که در محصولاتی همچون پروپیلن که تولیدات صورت گرفته در کشور کافی نیست باید اجازه واردات صادر شود یا بر تعداد واحدهای پتروشیمی که این محصول را تولید می‌کنند، اضافه شود.


دو هزار کارخانه در منطقه کاشان برای ۵۰۰ هزارنفر جمعیت عدد بالاییست/ کاشان پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد دو هزار کارخانه در منطقه کاشان برای ۵۰۰ هزارنفر جمعیت عدد بالاییست/ کاشان پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد

منصور دیاری، رییس سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد، کاشان را قطب فرش ماشینی کشور توصیف کرد و یادآور شد: کاشان و آران وبیدگل دارای دو هزار کارخانه هستند که از این تعداد ۸۵۰ کارخانه فرش ماشینی است.


 برگزاری سمینار تخصصی هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت نساجی و فرش برگزاری سمینار تخصصی هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت نساجی و فرش

سمینار تخصصی هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت نساجی و فرش ماشینی با حضور پرشور دانشجویان ، استادان دانشگاه ، فعالان و کارآفرینان حوزه صنعت فرش ماشینی منطقه کاشان و آران و بیدگل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.


 برگزاری ششمین جلسه شورای سیاست گذاری سرای نوآوری فرش ماشینی برگزاری ششمین جلسه شورای سیاست گذاری سرای نوآوری فرش ماشینی

شامگاه دوشنبه ششم شهریورماه 1402 ششمین جلسه شورای سیاست گذاری سرای نوآوری فرش ماشینی در تالار مرحوم دکتر فخیمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.


 تولید فرش ماشینی مشابه دستباف مانعی ندارد تولید فرش ماشینی مشابه دستباف مانعی ندارد

فعال صنعت فرش ماشینی: در سال‌های اخیر تولیدات فرش ماشینی به سمت تولیداتی رفته که شباهت بسیاری به فرش دستباف دارند و موفق هم بوده‌اند. مقاومت‌هایی هم از طرف اهالی فرش دستباف بوده، اما به نظر من مانعی برای این کار نیست.


 صنعتگران برای پرورش نیروی انسانی با دانشگاه آزاد کاشان مشارکت کنند صنعتگران برای پرورش نیروی انسانی با دانشگاه آزاد کاشان مشارکت کنند

دکتر منصور دیاری، رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی: یکی از دغدغه‌های مهم و بزرگ صنعت در ایران تامین نیروی کار چه در بخش کارگری چه نیروی متخصص است.


نمایشگاه ماشین آلات نساجی ایتما آسیا |‌ ITMA ASIA + CITME 2023 نمایشگاه ماشین آلات نساجی ایتما آسیا |‌ ITMA ASIA + CITME 2023

مرکز کنوانسیون و نمایشگاه ملی در شانگهای از 19 تا 23 نوامبر 2023 میزبان نمایشگاه بین المللی ماشین آلات نساجی چین و نمایشگاه ITMA آسیا خواهد بود.


نمایشگاه بین المللی کف پوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران 1402 نمایشگاه بین المللی کف پوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران 1402

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انواع کف‌پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته در روزهای چهارم الی ششم مهرماه 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می گردد.


نمایشگاه فرش استانبول در دسامبر 2023 و رهبری ترکیه در تجارت فرش ماشینی نمایشگاه فرش استانبول در دسامبر 2023 و رهبری ترکیه در تجارت فرش ماشینی

رییس اتحادیه تولیدکنندگان قاضی انتپ پس از مراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه برپایی نمایشگاه فرش استانبول در دسامبر 2023 گفت: «ما امروز تصمیمی تاریخی برای صنعت فرش ترکیه گرفتیم. ترکیه پس از این تاریخ مرکز تولید و تجارت فرش خواهد بود.»


دچار کمبود نیروی متخصص در صنعت فرش ماشینی هستیم دچار کمبود نیروی متخصص در صنعت فرش ماشینی هستیم

فعال صنعت فرش ماشینی: اعلام نرخ ۲۷ درصد افزایش حقوق انتقادات زیادی در پی داشت. ما دچار کمبود نیروی متخصص هستیم و سفره کارگران کوچک شده است.


شرکت های تولیدی فرش را طبق قرارداد به ما تحویل دهند! شرکت های تولیدی فرش را طبق قرارداد به ما تحویل دهند!

میراحمد مکی، مدیر فروشگاه فرش در کابل افغانستان: از سال 86 از شهرک سلیمان صباحی فرش تهیه می‌کنم و به افغانستان می‌برم. تولیدات فرش آران و بیدگل عالی است و کیفیت و رنگ‌بندی خوبی دارد.


برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی صادراتی فرش ماشینی و موکت ماشین آلات و تجهیزات وابسته تهران برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی صادراتی فرش ماشینی و موکت ماشین آلات و تجهیزات وابسته تهران

دومین نمایشگاه تخصصی بین المللی صادراتی فرش ماشینی و موکت ماشین آلات و تجهیزات وابسته در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب تهران در تاریخ ۲۷ لغایت ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۲ مطابق با ۱۸ تا ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳ برگزار می گردد.


نیروی انسانی با ماهی هفت، هشت میلیون حقوق انگیزه‌ای برای کار ندارد. نیروی انسانی با ماهی هفت، هشت میلیون حقوق انگیزه‌ای برای کار ندارد.

رئیس کمیته فرش ماشینی انجمن نساجی: اینکه برای راندمان دنبال راه حل و عددی یکسان برای همه شرکت‌ها باشیم، مقدور نیست. خیلی از همکاران برای قیمت فرش هم به دنبال یک عدد ثابت برای همه هستند که اساسا شدنی نیست، هر شرکت متناسب با شرایط و کیفیت محصول باید قیمت را تعیین کند.


رشد 13 درصدی صادراتی گمرکات استان اصفهان در سال 1401 | سهم 8درصدی صادرات فرش ماشینی و دستباف رشد 13 درصدی صادراتی گمرکات استان اصفهان در سال 1401 | سهم 8درصدی صادرات فرش ماشینی و دستباف

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: صادرات گمرکات استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ به میزان دو میلیون و ۳۸۵ هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون و ۲۸۹ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از نظر وزنی ۱۱ درصد و از نظر ارزش ۱۳ درصد رشد داشته است.


همایش ملی صنعت فرش ماشینی در دانشگاه آزاد کاشان همایش ملی صنعت فرش ماشینی در دانشگاه آزاد کاشان

دبیرعلمی همایش ملی صنعت فرش ماشینی از برگزاری هفتمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران با شعار "به وقت همگرایی" در 13 اردیبهشت ماه 1402 در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان خبر داد.


برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات فرش ماشینی به شرق آسیا و غرب آفریقا برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات فرش ماشینی به شرق آسیا و غرب آفریقا

در حالی که تا چندی پیش ایران واردکننده فرش بود، حالا برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات به غرب آفریقا و شرق آسیا در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است.


۵۲.۵ درصد سهم صادرات فرش ماشینی از کل صادرات اقلام نساجی ۵۲.۵ درصد سهم صادرات فرش ماشینی از کل صادرات اقلام نساجی

واحد مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، گزارش بررسی آمار واردات و صادرات نساجی کشور طی ده ماه نخست سال ۱۴۰۱ را منتشر کرد.


 زلزله، تاریخ نمایشگاه نخ و الیاف استانبول را تغییر داد. زلزله، تاریخ نمایشگاه نخ و الیاف استانبول را تغییر داد.

نوزدهمین نمایشگاه نخ و الیاف استانبول که قرار بود از ۱۶ تا ۱۸ فوریه (۲۷ تا ۲۹ بهمن) در استانبول برگزار شود، بدلیل زلزله جنوب شرقی ترکیه و درخواست تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان، به تاریخ 1 تا 3 ژوئن (۱۱ تا ۱۳ خرداد ماه 1402) تغییر یافت.


حذف چادرهای نمایشگاهی نمایشگاه قـاضی انتپ ترکیه!! حذف چادرهای نمایشگاهی نمایشگاه قـاضی انتپ ترکیه!!

نارینه آزلبار، نماینده دموتکس در ایران در گفتگو با خبرنگار دوک با اعلام ثبت‌نام 30 شرکت فرش ماشینی برای حضور در دموتکس ترکیه، گفت:« نمایشگاه امسال قاضی آنتپ در تیرماه برگزار می‌شود و بخاطر مشکلات تهویه مطبوع، چادرهای نمایشگاهی حذف شده‌اند.


بهترین زمان برگزاری نمایشگاه های فرش ماشینی بهترین زمان برگزاری نمایشگاه های فرش ماشینی

فعال صنعت فرش ماشینی گفت: شهریورماه بهترین زمان برای نمایشگاه فرش ماشینی تهران است. شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه نیاز به چند ماه زمان برای تولید دارند تا پالت جدید طراحی کنند و ایرادات کار رفع شود. این فرایند در چند ماه اول سال انجام می‌شود تا در شهریور بتوان به نمایش گذاشت.


نمایشگاه دموتکس آلمان 2023 Domotex  Hannover نمایشگاه دموتکس آلمان 2023 Domotex Hannover

نمایشگاه دموتکس در تاریخ 12 الی 15 ژانویه 2023 مصادف با 22 الی 25 دی ماه 1401 در شهر هانوفر آلمان برگزار خواهد شد.


مرحله داوری نهائی و اختتامیه دومین رویداد ملی فرش آپ مرحله داوری نهائی و اختتامیه دومین رویداد ملی فرش آپ

مرحله نهایی داوری و اختتامیه دومین دوره رویداد ملی فرش آپ در حوزه صنعت فرش ماشینی در سطح کشور شامگاه 28 آذرماه 1401 به همت سرای نوآوری فرش ماشینی در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار گردید.


راهیابی ۹ شرکت‌کننده به مرحله نهایی رویداد ملی «فرش‌آپ» راهیابی ۹ شرکت‌کننده به مرحله نهایی رویداد ملی «فرش‌آپ»

عضو کمیته اجرایی دومین رویداد ملی فرش‌آپ از راهیابی ۹ شرکت‌کننده به مرحله نهایی این رویداد خبر داد.


آران و بیدگل به عنوان قطب تولید فرش ماشینی آران و بیدگل به عنوان قطب تولید فرش ماشینی

شهرستان آران و بیدگل به عنوان قطب تولید فرش ماشینی در کشور دارای ۵ شهرک فعال و 1200 واحد تولید فرش ماشینی و دست بافت است.


دومین مرحله داوری دومین رویداد ملی فرش آپ دومین مرحله داوری دومین رویداد ملی فرش آپ

​دومین جلسه داوری هیات محترم داوران دومین رویداد ملی فرش آپ با حضور کلیه اعضای کمیته داوری روز سه شنبه 15 آذر ماه در محل سالن جلسات سرای نوآوری صنعت فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار گردید.


تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه دموتکس آلمان شرکت نمی کنند تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه دموتکس آلمان شرکت نمی کنند

صبح روز شنبه، نشستی با حضوز رئیس اتاق کاشان، اتحادیه فرش ماشینی کاشان، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و جمعی از تولیدکنندگان در اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد. صبح روز شنبه سیزدهم آذرماه 1401، نشستی با حضوز رئیس اتاق کاشان، اتحادیه فرش ماشینی کاشان، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران و جمعی از تولیدکنندگان در اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد.


ارائه ۳ هزار نوع خدمت آزمایشگاهی به صنعت فرش ماشینی در یک سال ارائه ۳ هزار نوع خدمت آزمایشگاهی به صنعت فرش ماشینی در یک سال

شایا محمودیان رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی گفت: مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه تخصصی در یک سال گذشته موفق به ارائه ۳ هزار مورد خدمت آزمایشگاهی به صنایع شده است.


صادرات اصفهان، در آستانه یک میلیارد دلاری شدن، سهم فرش ماشینی و دستباف ۸۰ میلیون دلار صادرات اصفهان، در آستانه یک میلیارد دلاری شدن، سهم فرش ماشینی و دستباف ۸۰ میلیون دلار

رسول کوهستانی‌پزوه گفت: صادرات گمرکات استان اصفهان در هشت ماهه ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۵۱۸ هزارتن کالا با ارزش ۹۹۹ میلیون و ۵۹ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی هشت درصد و از نظر ارزش ۱۵ درصد رشد داشته است.


 اولین جلسه ارزیابی مقدماتی ایده ها در دومین رویداد ملی فرش آپ اولین جلسه ارزیابی مقدماتی ایده ها در دومین رویداد ملی فرش آپ

اولین جلسه ارزیابی کمیته اجرائی دومین رویداد ملی فرش آپ با حضور اعضای دبیرخانه این رویداد در محل سرای نوآوری فرش ماشینی جهت جمع بندی و ارزیابی ایده های ارسالی به دبیرخانه دومین رویداد ملی فرش آپ و رفع نواقص ایده ها برگزار گردید.


۲۵ درصد صادرات استان اصفهان از گمرک کاشان انجام می‌شود، فرش ماشینی عمده‌ترین محصول صادراتی کاشان ۲۵ درصد صادرات استان اصفهان از گمرک کاشان انجام می‌شود، فرش ماشینی عمده‌ترین محصول صادراتی کاشان

مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: ۲۵ درصد از صادرات این استان از گمرک کاشان به خارج از کشور صادر می‌شود، عمده‌ترین محصولات صادراتی این شهرستان در سال‌های اخیر فرش ماشینی و انواع کف‌پوش‌ها بود که به مرور فولاد و آهن در حال جایگزین شدن این کالاها هستند.


رویداد ملی «فرش‌آپ» در ایستگاه دوم رویداد ملی «فرش‌آپ» در ایستگاه دوم

منصور دیاری رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، از برگزاری دومین رویداد ملی فرش‌آپ در آذر ۱۴۰۱ خبر داد.


کاشان محلی برای توسعه صنعتی ندارد کاشان محلی برای توسعه صنعتی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان کاشان ضمن اشاره به استقرار ۱۷ شهرک صنعتی در منطقه گفت: کاشان محلی برای توسعه صنعتی توسط سرمایه‌گذاران ندارد.


دومین رویداد ملی فرش آپ برگزار می گردد دومین رویداد ملی فرش آپ برگزار می گردد

دکتر علی عرشی دبیر اجرائی دومین رویداد ملی فرش آپ با اعلام تاریخ نهایی برگزاری این رویداد در روز چهارشنبه 23 آذرماه 1401 افزود کلیه فعالان و ایده پردازان صنعت فرش ماشینی می توانند ایده های خود را حسب جدول زمانبندی اعلام شده به دبیرخانه این رویداد مستقر در سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان ارسال نمایند.


رونق صادرات فرش ماشینی آران و بیدگل در انتظار شکل‌گیری میزصادرات رونق صادرات فرش ماشینی آران و بیدگل در انتظار شکل‌گیری میزصادرات

منطقه کاشان و آران و بیدگل در حوزه فرش ماشینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد به نحوی که بخش عمده‌ای از تولید فرش ماشینی کشور در این منطقه تولید و عرضه می‌شود و این منطقه را به قطب تولید فرش ماشینی کشور تبدیل کرده است.


صادرات ۴۴۸ میلیون دلار کالا از کاشان به خارج از کشور صادرات ۴۴۸ میلیون دلار کالا از کاشان به خارج از کشور

رئیس اتاق بازرگانی کاشان گفت: در حوزه صادرات با بیش از ۷۰ کشور صادرات داشتیم و سال گذشته ۴۴۸ میلیون دلار صادرات داشتیم و ۵۶۰ هزار تن کیلوگرم وزن محصولات صادراتی بوده است.


توقیف فرش‌های ماشینی بدون برچسب در تهران توقیف فرش‌های ماشینی بدون برچسب در تهران

اداره‌کل استاندارد استان تهران اعلام کرد: برچسب و نشانه‌گذاری فرش‌های ماشینی مشمول مقررات استاندارد اجباری است.


ماجرای استقبال ایرانیان از فرش افغانستان | وضعیت بازار فرش به سامان نیست ماجرای استقبال ایرانیان از فرش افغانستان | وضعیت بازار فرش به سامان نیست

به تازگی رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف از افزایش استقبال ایرانیان از فرش افغانستان خبر داد. همچنین رئیس اتحادیه فرش ماشینی اعلام کرد: فرش ایرانی با برند ترکی تولید می‌شود. اما ماجرا چیست؟


درآمد حاصل از صادرات فرش کاشان ۳۰۰ میلیون دلار است درآمد حاصل از صادرات فرش کاشان ۳۰۰ میلیون دلار است

فرماندار ویژه کاشان گفت: پیش بینی شده منطقه کاشان می تواند در آینده میزان صادرات فرش ماشینی خود را از ۳۰۰ میلیون دلار کنونی به یک میلیارد دلار ارتقا دهد که یقینا می تواند منبع ارزی خوبی برای کشور باشد.


استفاده از دیپلماسی شهری برای برندسازی فرش ماشینی کاشان استفاده از دیپلماسی شهری برای برندسازی فرش ماشینی کاشان

شهردار کاشان: فرش با هویت، فرهنگ و زیست مردم کاشان عجین شده است؛ به عبارت دیگر فرش صرفا یک فعالیت تجاری و اقتصادی نیست؛ بلکه یک عنصر فرهنگی و اجتماعی در منطقه فرهنگی کاشان است.


افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی انواع کف‌پوش، موکت، فرش ماشینی افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی انواع کف‌پوش، موکت، فرش ماشینی

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی انواع کف‌پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته از روز گذشته۱۲ شهریور به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.


رویکرد نمایشگاه چهاردهم فرش ماشینی تمرکز بر صادرات است رویکرد نمایشگاه چهاردهم فرش ماشینی تمرکز بر صادرات است

تولایی، رئیس اتاق کاشان در آستانه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی تهران، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی را برای رشد مناسبات تجاری ضروری دانست.


سهم 4 میلیون دلاری فرش ماشینی ایران در بازار 300 میلیون دلاری استرالیا سهم 4 میلیون دلاری فرش ماشینی ایران در بازار 300 میلیون دلاری استرالیا

حجم مبادلات در سال 2000 به میزان یک میلیارد دلار بود که پس از تحریم ها به مرور کم شد و قبل از شیوع کرونا به 300 میلیون دلار رسید و اکنون به میزان 20 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است ولی مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و استرالیا از طریق کانال های غیررسمی و کشور ثالت در جریان است.


جزئیات آتش سوزی در واحد فرش ماشینی آران و بیدگل جزئیات آتش سوزی در واحد فرش ماشینی آران و بیدگل

آتش سوزی گسترده یک واحد ریسندگی و فرش ماشینی در شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی با تلاش ماموران آتش نشانی مهار شد.


آخرین اخبار از نمایشگاه بین المللی انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی تهران 1401 آخرین اخبار از نمایشگاه بین المللی انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی تهران 1401

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی تهران از تاریخ 12 الی 15 شهربور 1401 در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.


آینده طراحی فرش ماشینی آینده طراحی فرش ماشینی

مجید مینایی، طراح فرش: آموزش طراحی فرش ماشینی به آموزش مکتب‌خانه‌ای تبدیل شده است. آموزش‌ها سلیقه‌ای است. دانشگاهی نیست و از پشتیبانی دانشگاه برخوردار نیست و متولی خاصی ندارد و به حال خود رها شده است.


اولین جلسه هم اندیشی دومین رویداد ملی فرش آپ اولین جلسه هم اندیشی دومین رویداد ملی فرش آپ

اولین جلسه هم اندیشی دومین رویداد تخصصی ملی "فرش آپ" با حضور هیات داوران، حامیان و مدیران صنایع فرش ماشینی و اعضاء کمیته اجرائی رویداد ملی فرش آپ شامگاه دوشنبه 3 مرداد 1401 در تالار زندیاد دکتر فخیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.


آنچه در نشست میز توسعه صادراتی فرش ماشینی گذشت آنچه در نشست میز توسعه صادراتی فرش ماشینی گذشت

نشست میز کشوری توسعه صادرات فرش ماشینی در اتاق کاشان با حضور صاحب نظران این حوزه بصورت مجازی و حضوری برگزار شد.


 اولین جلسه هماهنگی دومین رویداد ملی فرش آپ برگزار گردید اولین جلسه هماهنگی دومین رویداد ملی فرش آپ برگزار گردید

شتاب دهنده تخصصی فرش ماشینی مستقر در سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری صاحبات صنایع و سازمانها و ارگانهای تخصصی صنعت فرش ماشینی برگزار می کند.


نمایشگاه بین المللی انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی تهران 1401 نمایشگاه بین المللی انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی تهران 1401

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی انواع کفپوش، موکت و فرش ماشینی تهران از تاریخ 12 الی 15 شهربور 1401 در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.


مزیت اصفهان برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در بخش فولاد و فرش مزیت اصفهان برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی در بخش فولاد و فرش

امیرحسین کمیلی، رئیس سازمان صمت استان اصفهان : اصفهان با تولید ۴۰ درصد از فولاد کشور، مزیت های بالقوه ای برای سرمایه گذاری در بخش جهانی دارد و نیاز است در این زمینه فعالانه وارد عمل شویم.


جریمه ۱۶ میلیارد ریالی و ضبط ۲ هزار تخته فرش ماشینی قاچاق جریمه ۱۶ میلیارد ریالی و ضبط ۲ هزار تخته فرش ماشینی قاچاق

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از جریمه ۱۶ میلیارد ریالی و ضبط ۲ هزار تخته فرش قاچاق خبر داد.


اولین سمپوزیوم بین المللی صادرات فرش ماشینی ایران اولین سمپوزیوم بین المللی صادرات فرش ماشینی ایران

اولین سمپوزیوم بین المللی صادرات فرش ماشینی ایران در روزهای پایانی خرداد 1401 در محل همایش های بین المللی صدا و سیمای تهران برگزار شد.


انجام رویدادهای فناورانه مشترک بین واحدهای دانشگاهی کاشان و نراق انجام رویدادهای فناورانه مشترک بین واحدهای دانشگاهی کاشان و نراق

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای نراق، دلیجان و کاشان بر استفاده از زیرساخت‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه و صنعت برای انجام پروژه‌های مشترک و رویدادهای فناورانه توافق کردند.


صادرات 390 میلیون دلاری فرش ماشینی در سال گذشته صادرات 390 میلیون دلاری فرش ماشینی در سال گذشته

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: سال گذشته حدود ۶۵۰ میلیون دلار صادرات در حوزه نساجی و پوشاک انجام شده که حدود ۶۰ درصد مربوط به صادرات فرش ماشینی و بقیه مربوط به صادرات بخش پوشاک بوده است.


ظرفیت واقعی صادرات فرش ایران حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار است ظرفیت واقعی صادرات فرش ایران حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار است

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آمار‌های موجود، ظرفیت واقعی صادرات فرش ایران حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار است؛ اما آنچه که ثبت می‌شود، کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار است.


امکان صادرات فرش ماشینی به کنیا امکان صادرات فرش ماشینی به کنیا

برخی از صادرات به عنوان شاه‌کلید توسعه صنایع داخلی یاد می‌کنند و در این بین بحث اقتصاد مکمل یکی موضوعات مهم در تجارتی خارجی محسوب می‌شود.


ورود دو نماینده از استان اصفهان به کارگروه فرش ماشینی صنایع نساجی کشور ورود دو نماینده از استان اصفهان به کارگروه فرش ماشینی صنایع نساجی کشور

دو صنعتگر از کاشان و آران و بیدگل در انتخابات کارگروه فرش ماشینی انجمن صنایع نساجی کشور انتخاب شدند.


اولتیماتوم مدیرکل استاندارد تهران به واحدهای صنفی دو صنعت اولتیماتوم مدیرکل استاندارد تهران به واحدهای صنفی دو صنعت

مدیرکل استاندارد تهران از مهلت یک هفته‌ای به واحدهای صنفی برای جمع‌آوری محصولات غیراستاندارد، خبر داد.


 بازدید معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سرای نوآوری فرش ماشینی بازدید معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سرای نوآوری فرش ماشینی

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت همراه از سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز بازدید کرد و با توضیحات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی در جریان فعالیتهای علمی این مرکز در ارائه خدمات به صنعت نساجی و فرش ماشینی کشور قرار گرفت.


رونمایی از کتاب «بازاریابی و فروش فرش ماشینی» رونمایی از کتاب «بازاریابی و فروش فرش ماشینی»

کتاب بازاریابی و فروش فرش ماشینی و پوستر دومین رویداد فرش‌آپ و تمبر یادبود ارباب حسن تفضلی پدر صنعت نساجی کاشان رونمایی شد.


فرش ماشینی رتبه پنجم صادرات ایران را دارد فرش ماشینی رتبه پنجم صادرات ایران را دارد

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات فرش ماشینی ایران هم‌اکنون دارای رتبه پنجم است که با توجه به روزآمد بودن ماشین‌آلات این صنعت، باید تلاش کرد در جایگاه اول تا سوم قرار گیرد.


شمارش معکوس برگزاری ششمین همایش ملی «صنعت فرش ماشینی ایران» شمارش معکوس برگزاری ششمین همایش ملی «صنعت فرش ماشینی ایران»

ششمین همایش ملی «صنعت فرش ماشینی ایران» فردا و به همت مرکز تحقیقات و سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار می‌شود.


برگزاری جلسه هماهنگی کمیته اجرایی ششمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی برگزاری جلسه هماهنگی کمیته اجرایی ششمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی

پیرو برگزاری هر چه با شکوه تر این همایش ملی در تاریخ بیستم اردیبهشت 1401، جلسه اعضای کمیته اجرائی این همایش جهت هماهنگی و نهائی نمودن برنامه های همایش ظهر روز یکشنبه ١١ اردیبهشت1401 در محل سرای نوآوری فرش ماشینی مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار گردید.


اولین نمایشگاه طراحی فرش انجمن های طراحان فرش سراسر کشور اولین نمایشگاه طراحی فرش انجمن های طراحان فرش سراسر کشور

انجمن های طراحان فرش سراسر کشور و کانون توسعه هنر طراحان فرش کشور با همکاری موزه فرش ایران به منظور نمایش آثار برتر و خلاق اقدام به برپایی اولین نمایشگاه آثار در روز ملی فرش با حضور تولید کنندگان فرش، نموده است.


تقدیر و اهداء جوایز برگزیدگان و عوامل اجرائی رویداد فرش آپ تقدیر و اهداء جوایز برگزیدگان و عوامل اجرائی رویداد فرش آپ

تقدیر و اهداء جوایز برگزیدگان وعوامل اجرائی رویداد فرش آپ در جلسه اختتامیه هفته پژوهش در سال 1400 برگزار شد.


۲۴ دوره آموزشی در حوزه کسب و کارهای نو برگزار می‌شود ۲۴ دوره آموزشی در حوزه کسب و کارهای نو برگزار می‌شود

پنجمین جلسه شورای سیاست‌گذاری سرای فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با حضور اعضای شورا از جمله رؤسای اتاق بازرگانی، استاندارد، صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان و جمعی از صاحبان صنایع و شرکت‌های فرش ماشینی در تالار زنده‌یاد دکتر بابک فخیمی این واحد دانشگاهی برگزار شد.


 ششمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران ششمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران

به همت مرکز تحقیقات فرش ماشینی و سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، ششمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران روز 20ام اردیبهشت ماه 1401 (10 می 2022) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار می گردد.


نمایشگاه فرش و کفپوش قاضی انتپ ترکیه 2022 نمایشگاه فرش و کفپوش قاضی انتپ ترکیه 2022

نمایشگاه فرش و کفپوش قاضی انتپ ترکیه ، یکی از معتبرترین نمایشگاههای ترکیه است که در ارتباط با صنایع فرش و کفپوش در ترکیه برقرار میشود .این نمایشگاه امسال از تاریخ 14 الی 17 می 2022 (24 تا 27 اردیبهشت 1401) در شهر قاضی آنتپ ترکیه برگزار خواهد گردید.


۱۲ هزار فرش سبز جدید در صحن مسجد النبی در مدینه پهن شد ۱۲ هزار فرش سبز جدید در صحن مسجد النبی در مدینه پهن شد

فرش‌های قرمزی که نمازگزاران در صحن مسجد النبی مدینه بر آن‌ها نماز می‌خواندند با ۱۲ هزار فرش سبز رنگ جدید جایگزین شدند.


لغو تحریم ورود فرش ایرانی به آمریکا در انتظار مذاکرات وین و برجام لغو تحریم ورود فرش ایرانی به آمریکا در انتظار مذاکرات وین و برجام

ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی پس از چین، ترکیه، هندوستان، بلژیک، هلند و آمریکا در جایگاه هفتمین صادرکننده بزرگ فرش قرار داشت. ارزش صادرات فرش ماشینی ۳۰۰ میلیون دلار در آن سال تخمین زده شد.


بازار فرش، از افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ تا تعطیلی برخی واحدها بازار فرش، از افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ تا تعطیلی برخی واحدها

رییس اتحادیه فرش فروشان اهواز از افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها فرش نسبت به سال گذشته خبر داد.


حجم بازار جهانی فرش و گلیم تا سال ۲۰۲۶ به ۳۸.۸ میلیارد دلار خواهد رسید حجم بازار جهانی فرش و گلیم تا سال ۲۰۲۶ به ۳۸.۸ میلیارد دلار خواهد رسید

در بحبوحه بحران COVID-19، بازار جهانی فرش و فرش که در سال 2020 حدود 32 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2026 با رشد 3.3 درصدی به عدد 38.8 میلیارد دلار آمریکا برسد.


افزایش ۴۰ درصدی هزینه شست و شوی فرش افزایش ۴۰ درصدی هزینه شست و شوی فرش

رئیس اتحادیه قالیشویان کرج گفت: هر متر فرش ماشینی سال گذشته ۱۳ هزار تومان و امسال ۱۸ هزار تومان شست‌وشو می‌شود.


 دوره مجازی تقویت ایدهای مرتبط با صنعت فرش ماشینی دوره مجازی تقویت ایدهای مرتبط با صنعت فرش ماشینی

اولین دوره مجازی تقویت ایده های مرتبط با صنعت فرش ماشینی برگزار می شود.


برگزاری ششمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران در کاشان برگزاری ششمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران در کاشان

ششمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی ایران با رویکرد چالش ها و نوآوری ها در این صنعت طی روز سه شنبه 4 اسفند ماه 1400 در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار می گردد.


لزوم تفویض اختیار لازم از طرف اصفهان به روسای ادارات کاشان لزوم تفویض اختیار لازم از طرف اصفهان به روسای ادارات کاشان

محمد زارعی، سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: لازم است اختیارات لازم از طرف اصفهان به روسای ادارات کاشان داده شود.


نمایشگاهی از تار و پودهای رنگی در اردبیل نمایشگاهی از تار و پودهای رنگی در اردبیل

نمایشگاه فرش ماشینی و دست باف و تابلو فرش از روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ الی ۱۵ بهمن ماه در نمایشگاه بین المللی اردبیل برپا شده است.


استقبال کشورهای همسایه از فرش ایرانی| نوسانات قیمت، تولید را کاهش داده است استقبال کشورهای همسایه از فرش ایرانی| نوسانات قیمت، تولید را کاهش داده است

بهرام الیاسی فعال صنعت فرش ماشینی ، با اشاره به فعالیت ۱۲ ساله در حوزه تولید و توزیع فرش های ماشینی اظهار کرد: حدود ۵۶ درصد تولیدات ما به کشورهای همسایه صادر می شود و مابقی را در ایران عرضه می کنیم.


نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته به فرش ماشینی در کاشان نمایشگاه بین المللی صنایع وابسته به فرش ماشینی در کاشان

این نمایشگاه همزمان با ششمین همایش صنعت فرش ماشینی ایران با رویکرد چالش های صنعت فرش ماشینی و نواوری های این صنعت از تاریخ 3 لغایت 6 اسفندماه 1400 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار می گردد.


دولت سیزدهم از صنعت فرش حمایت خواهد کرد دولت سیزدهم از صنعت فرش حمایت خواهد کرد

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: به طور قطع رئیس جمهور، معاون اول و معاونان اقتصادی دولت سیزدهم توجه و اهتمام جدی به تولید فرش دستباف و بخش خصوصی در کشور دارند.


مرکز نوآوری فرش راه اندازی می شود مرکز نوآوری فرش راه اندازی می شود

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار فرش دستباف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی مرکز نوآوری حوزه«فرش» خبر داد.


مهاجرت بهترین طراحان فرش ایران به ترکیه! مهاجرت بهترین طراحان فرش ایران به ترکیه!

عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف گفت: بزرگترین طراحان فرش دستباف را در ایران داریم، ولی همه آنها در حال رفتن به ترکیه هستند چون حمایت نمی شوند.


ضرورت حمایت از فعالان صنعت فرش و گردشگری در آران و بیدگل ضرورت حمایت از فعالان صنعت فرش و گردشگری در آران و بیدگل

سرپرست فرمانداری آران و بیدگل گفت: باید از ظرفیت‌های صنعتی به خصوص در حوزه فرش ماشینی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل به بهترین شکل بهره برده و از فعالان این صنعت حمایت کنیم.


میلگرد و فرش ماشینی بیشترین کالاهای صادراتی شهرستان کاشان میلگرد و فرش ماشینی بیشترین کالاهای صادراتی شهرستان کاشان

مسوول واحد ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان گفت: ۳۹۴ هزار و ۲۵۵ تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش ۳۳۱ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۶۳ دلار در ۹ ماه گذشته از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.


رویداد «فرش‌آپ» برگزیدگان خود را شناخت رویداد «فرش‌آپ» برگزیدگان خود را شناخت

رویداد فرش‌آپ تنها رویداد تخصصی در حوزه صنعت فرش ماشینی کشور به همت سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اجرا شد و از بین ۲۲ ایده خلاقانه برگزیدگان خود را شناخت.


نقش زمستانی فرش ایرانی در بازارهای جهانی| ۷۵۰ کارخانه فرش ماشینی غیر فعال شدند نقش زمستانی فرش ایرانی در بازارهای جهانی| ۷۵۰ کارخانه فرش ماشینی غیر فعال شدند

ایران ظرفیت تولید بیش از ۱۵۰ میلیون مترمربع فرش را دارد که این میزان در شرایط کنونی به کمتر از نصف عدد ذکر شده، رسیده است.


دولت صندوق مالی صادرات فرش تشکیل دهد دولت صندوق مالی صادرات فرش تشکیل دهد

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: دولت کمک کند تا به وسیله صندوق‌های مالی مجموعه‌های تولیدی و صادراتی فرش تا پشتوانه‌ای برای صادرات فرش باشد.


صادرات فرش ماشینی کشور کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار است صادرات فرش ماشینی کشور کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار است

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: متاسفانه با وجود ظرفیت‌های بسیار، میزان صادرات فرش ماشینی ما کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار است که رقم قابل قبولی نیست.


درخشش هنر-صنعت فرش ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی درخشش هنر-صنعت فرش ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون۶۰۰ هزار نفر از پاویون جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده اند.


برگزاری 6 نمایشگاه بزرگ فرش ایران در منطقه کردستان عراق برگزاری 6 نمایشگاه بزرگ فرش ایران در منطقه کردستان عراق

6 نمایشگاه بزرگ فرش ایران، در منطقه کردستان عراق برگزار شد.


آمادگی سرای نوآوری فرش ماشینی برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان آمادگی سرای نوآوری فرش ماشینی برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان از آمادگی این سرا برای همکاری با بخش صنعت در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت علمی و فنی از این شرکت‌ها خبر داد.


حذف فرش ماشینی از آمار کالا‌های منتخب وزارت صمت/ وضعیت تولید فرش ماشینی مجهول است حذف فرش ماشینی از آمار کالا‌های منتخب وزارت صمت/ وضعیت تولید فرش ماشینی مجهول است

عضو هیئت مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران گفت: فرش ماشینی که محصول استراتژیک و مهمی در صنعت نساجی است از آمار ماهیانه کالا‌های منتخب وزارت صمت حذف شده‌، ولی الیاف اکریلیک که تولید قابل توجهی ندارد، در آمار موجود است.


چه عواملی تولید فرش ماشینی آران و بیدگل را دستخوش رکود کرده؟ چه عواملی تولید فرش ماشینی آران و بیدگل را دستخوش رکود کرده؟

گرانی مواد اولیه ناشی از افزایش نرخ ارز، کمبود تسهیلات بانکی، کمبود نقدینگی صاحبان صنایع و بی ثباتی بازار مهمترین عوامل کاهش تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل است.


نمايشگاه دموتكس هانوفر كنسل شد! نمايشگاه دموتكس هانوفر كنسل شد!

نمايشگاه دموتكس هانوفر كه بزرگترين رويداد جهان در زمينه فرش و كفپوش است در سال ٢٠٢٢ نيز در هاله اي از ابهام قرار گرفت و كنسل شد.


رویداد استارت‌آپی «فرش‌آپ» برگزار می‌شود رویداد استارت‌آپی «فرش‌آپ» برگزار می‌شود

رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: برای نخستین بار در کشور رویداد استارت‌آپی «فرش‌آپ» در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.


کنسرسیوم صادراتی فرش تشکیل می‌شود کنسرسیوم صادراتی فرش تشکیل می‌شود

مدیر کل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولوزی وزارت صمت اظهار داشت: تولید فرش ماشینی در سال گذشته حدود ۹۴ میلیون متر مربع و صادرات حدود ۶۸ هزار تن بوده و کاهشی هم نسبت به سال قبل نداشته‌ایم.


اختصاص زمین برای برای ایجاد نمایشگاه‌های دائمی فرش ماشینی در آران و بیدگل اختصاص زمین برای برای ایجاد نمایشگاه‌های دائمی فرش ماشینی در آران و بیدگل

بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهرآران و بیدگل زمینی برای ایجاد نمایشگاه‌های دائمی فرش ماشینی دراین شهراختصاص یافت.


صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری فرش ماشینی در نیمه نخست امسال صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری فرش ماشینی در نیمه نخست امسال

معاون وزیر صمت گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۲۸ هزار تن فرش ماشینی معادل ۱۱۰ میلیون دلار، ۱۰ هزار تن موکت معادل ۷ میلیون دلار و ۱۰ تن چمن مصنوعی معادل ۱۴ هزار دلار از کشور صادر شده است.


تولید و صادرات فرش ماشینی آب رفت/ گرانی و اشباع بازار فرش ماشینی تولید و صادرات فرش ماشینی آب رفت/ گرانی و اشباع بازار فرش ماشینی

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش‌های ماشینی می‌گوید: گرانی، قطعی برق و عدم حمایت دولت از صنعت فرش ماشینی تهدید جدی برای کاهش تولید و صادرات این محصولات است. در حالی که تولید کنندگان داخلی قابلیت رقابت با سایر کشور‌ها را دارند، اما موانع هر روز روند کار را مشکل زا کرده است.


زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کف پوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران ۱۴۰۰ زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کف پوش‌ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته تهران ۱۴۰۰

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کف پوش ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته در تاریخ 16 لغایت 16 آبانماه 1400 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.


ترکیه واردات فرش ایرانی را ممنوع کرد! ترکیه واردات فرش ایرانی را ممنوع کرد!

ترکیه ورود فرش ایرانی را ممنوع کرده است. رئیس سابق کنفدراسیون صادرات با اعلام این خبر گفت: پیش از این ترکیه یکی از مقاصد مهم صادرات فرش ایران بوده است.


افت ۲۰ درصدی تقاضا برای فرش ماشینی افت ۲۰ درصدی تقاضا برای فرش ماشینی

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران گفت: میزان تقاضای فرش ماشینی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.


هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با مدیران سرای نوآوری فرش ماشینی هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با مدیران سرای نوآوری فرش ماشینی

نشست هم‌اندیشی استادان دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با مدیران سرای نوآوری فرش ماشینی این دانشگاه برای فعال‌کردن هسته‌های فناور در شتاب‌دهنده تخصصی فرش ماشینی برگزار شد.


قیمت انواع فرش ماشینی در بازار قیمت انواع فرش ماشینی در بازار

در نیمه نخست امسال، قیمت‌ها در بازار فرش، دارای ثبات بوده و تغییرات پرنوسانی را در این بازار شاهد نبوده‌ایم و قیمت‌ها در این هفته، تغییری نسبت به هفته گذشته نداشته است.


اولین واحد تولیدی فرش ماشینی در اردبیل راه اندازی شد اولین واحد تولیدی فرش ماشینی در اردبیل راه اندازی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: نخستین واحد تولیدی فرش ماشینی برای اولین بار در سطح استان راه اندازی شد.


نبود نظارت و افزایش خودسرانه قیمت فرش در لرستان نبود نظارت و افزایش خودسرانه قیمت فرش در لرستان

سبزواری، رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت در خرم‌آباد گفت: سال قبل قیمت فرش به سرعت و به طور لحظه‌ای بالا می‌رفت به گونه‌ای که نرخ یک فرش سه میلیون تومانی به شش تا هفت میلیون تومان رسیده بود.


صادرات شصت میلیون دلاری فرش ماشینی از آران و بیدگل صادرات شصت میلیون دلاری فرش ماشینی از آران و بیدگل

سالانه ۶۰ میلیون دلار فرش ماشینی از تعاونی‌های شهرستان آران و بیدگل به خارج از کشور صادر می‌شود.


فرش ماشینی ایران؛ صنعتی ارز آور و اشتغالزا فرش ماشینی ایران؛ صنعتی ارز آور و اشتغالزا

بیش از ۷۰ درصد بازار فرش ماشینی در جهان توسط ایران تولید می‌شود و باقی مانده آن بیشتر توسط کشور ترکیه روانه بازار اروپا می‌گردد.


سهم ۸۵ درصدی تهران از صادرات فرش سهم ۸۵ درصدی تهران از صادرات فرش

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت که صادرات ۸۵ درصد فرش تولید شده کشور از گمرکات این استان صورت می‌گیرد و بیش از ۴۵ هزار بافنده در سطح استان اشتغال مستقیم دارند.


فرش هوشمند ضدسقوط کیفیت بازی و ورزش را بهتر می‌کند! فرش هوشمند ضدسقوط کیفیت بازی و ورزش را بهتر می‌کند!

محققان دانشگاه ام آی تی یک فرش هوشمند تولید کرده‌اند که بدون نیاز به دوربین حرکت افراد را کنترل کرده، در مورد سقوط هشدار می‌دهد و کیفیت ورزش و اجرای بازی‌های ویدئوی را بهتر می‌کند.


نمایشگاه بین المللی منسوجات خانگی استانبول	نمایشگاه بین المللی منسوجات خانگی استانبول

بیست و ششمین نمایشگاه منسوجات خانگی استانبول(2021 EVTEKS) از تاریخ 29 شهریور الی 02 مهرماه 1400 نمایشگاه CNR – یشیل کوی استانبول برگزار خواهد گردید.


تابلو فرش دستباف المپیک توکیو رونمایی شد. تابلو فرش دستباف المپیک توکیو رونمایی شد.

سفارت ایران در ژاپن در جریان سومین روز رسمی بازی های المپیک‌ توکیو میزبان شرکت کنندگان در مراسم رونمایی از تابلو فرش دستباف المپیک توکیو بود.


نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی پائیز امسال در کاشان برگزار می‌شود. نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی پائیز امسال در کاشان برگزار می‌شود.

راه‌اندازی شتاب‌دهنده تخصصی فرش ماشینی، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی فرش ماشینی ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور و عقد قرارداد با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جذب ۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت بازسازی یکی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی کاشان جهت استقرار سرای نوآوری فرش ماشینی از جمله اقدامات انجام‌شده است.


۲۰۷ میلیون دلار ارز از صادرات میلگرد و فرش ماشینی از آران و بیدگل ۲۰۷ میلیون دلار ارز از صادرات میلگرد و فرش ماشینی از آران و بیدگل

صادرات میلگرد و فرش ماشینی از شهرستان آران وبیدگل به خارج از کشور ۲۰۷ میلیون دلار ارز عاید کشور کرد.


صنعت فرش ماشینی در ترکیه صنعت فرش ماشینی در ترکیه

طی سال‌های اخیر صنعت تولید فرش ماشینی در ترکیه به سرعت در حال پیشروی است. بنابر اعلام مجمع صادرکنندگان ترکیه میزان ارزش صادرات فرش ماشینی در سال 2020 بالغ بر 2.6 میلیارد دلار بوده است.


صادرات بیش از 207 میلیون دلار کالای غیرنفتی از آران و بیدگل صادرات بیش از 207 میلیون دلار کالای غیرنفتی از آران و بیدگل

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: ۲۰۷ میلیون و ۱۳۲ هزار دلار کالای غیرنفتی در سال ۱۳۹۹ از این شهرستان به مقصد کشورهای دیگر صادر شده است.


۱۸۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی از آران و بیدگل صادر شد ۱۸۷ میلیون دلار کالای غیرنفتی از آران و بیدگل صادر شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: ۱۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالای غیرنفتی از ابتدای سال جاری تاکنون از این شهرستان به کشورهای دیگر صادر شده است.


مُهر جعلی استاندارد بر تن فرش ماشینی/ تراکم‌هایی که واقعی نیستند مُهر جعلی استاندارد بر تن فرش ماشینی/ تراکم‌هایی که واقعی نیستند

رئیس اداره استاندارد کاشان با اشاره به استفاده از نقش جعلی استاندارد بر بافت برخی فرش‌های ماشینی گفت: شکایت در خصوص فروش اینترنتی ازسوی مصرف کنندگان فرش ماشینی به وفور وجود دارد.


اخذ استاندارد توسط واحدهای تولیدی فرش در کاشان الزامی است اخذ استاندارد توسط واحدهای تولیدی فرش در کاشان الزامی است

رئیس اداره استاندارد شهرستان کاشان ضمن اشاره به معرفی ۴۶واحد متخلف تولید فرش ماشینی به تعزیرات گفت: اخذ استاندارد توسط واحدهای تولیدی فرش در کاشان الزامی است.


کمک صنایع آران و بیدگل به مناطق زلزله زده سی سخت کمک صنایع آران و بیدگل به مناطق زلزله زده سی سخت

محموله کمک‌ صاحبان صنایع فرش ماشینی آران و بیدگل به مناطق زلزله زده سی سخت ارسال شد.


ترکیه بزرگترین تولید‌کننده فرش ماشینی در جهان ترکیه بزرگترین تولید‌کننده فرش ماشینی در جهان

رئیس صنف تولیدکنندگان فرش مجمع صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد ترکیه بزرگترین تولید کننده فرش ماشینی در جهان است که تقریبا 70 درصد از کل تجارت فرش ماشینی قطعه‌ای در جهان را در اختیار دارد.


سرای نوآوری فرش بزرگ‌ترین حامی حرکت‌های نوآورانه سرای نوآوری فرش بزرگ‌ترین حامی حرکت‌های نوآورانه

حدود هشت هسته فناوری تخصصی فرش در یک سال گذشته در سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد کاشان جذب شده است.


صندوق قرض‌الحسنه فرش ماشینی ایران در آران و بیدگل راه‌اندازی می‌شود صندوق قرض‌الحسنه فرش ماشینی ایران در آران و بیدگل راه‌اندازی می‌شود

فرماندار آران و بیدگل از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه فرش ماشینی ایران در آران و بیدگل پس از اخذ مجوزهای لازم خبر داد.


«تحریم» پا روی «فرش» نگذاشت «تحریم» پا روی «فرش» نگذاشت

با وجود تحریم ها، تولیدکنندگان قطب بین المللی فرش ماشینی کشور در آران و بیدگل همچنان به تولید مشغولند.


نمایشگاه های نساجی ، پوشاک و فرش ماشینی افتتاح شد	نمایشگاه های نساجی ، پوشاک و فرش ماشینی افتتاح شد

آهنگ تولید در چرخ های نساجی و خیاطی در نمایشگاه بین المللی / نمایشگاه های نساجی ، پوشاک و فرش ماشینی با حضور 106 شرکت داخلی و 5 شرکت خارجی نمایشگاه های نساجی و محصولات وابسته آغاز بکار کرد.


برگزاری همزمان سه نمایشگاه بزرگ صنعتی در تهران برگزاری همزمان سه نمایشگاه بزرگ صنعتی در تهران

به گزارش ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه‌ها، صنعت نمایشگاهی کشور از فردا و با برگزاری سه نمایشگاه بین المللی و بزرگ شامل صنعت نساجی، صنعت فرش ماشینی و کف پوش‌ها و صنعت پوشاک؛ جان تازه‌ای می‌گیرد، سه نمایشگاهی که با حضور ده‌ها شرکت داخلی و خارجی برگزار می‌شود.


نمایشگاه کف پوش، موکت و فرش ماشینی تهران نمایشگاه کف پوش، موکت و فرش ماشینی تهران

نمایشگاه کف پوش، موکت و فرش ماشینی تهران از ۱۹ الی ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در شهر تهران کشور ایران برگزار می گردد.


اگزیم بانک کاشان پیشرو در ارائه خدمات به صنعت فرش اگزیم بانک کاشان پیشرو در ارائه خدمات به صنعت فرش

رئیس شعبه کاشان بانک توسعه صادرات ایران گفت: ده مشتری از هجده مشتری برتر شعبه بانک توسعه صادرات ایران در کاشان، از تولیدکنندگان بزرگ فرش ماشینی هستند که ارزش صادراتی تولیدات آنها از 8 تا 24 میلیون دلار بوده است.


سایه مشکلات بر سر صادرات فرش ماشینی اصفهان؛ رقبای خارجی گوی سبقت را ربودند سایه مشکلات بر سر صادرات فرش ماشینی اصفهان؛ رقبای خارجی گوی سبقت را ربودند

استان اصفهان قطب صادرات فرش ماشینی در کشور است و بازار این نوع فرش به اندازه‌ای رونق یافته بود که حتی برخی از آن برای تزیین دیوار منازل استفاده می کنند اما این روزها مشکلات زیادی بر سر راه تولیدکنندگان این حرفه وجود دارد که بر سر این صنعت سنگینی می کند.


تولید سالانه ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در آران و بیدگل تولید سالانه ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: این شهرستان با تولید سالانه ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی توانسته است رتبه نخست تولید فرش ماشینی کشور و رتبه دوم جهان را کسب کند.


گشایش نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی در همدان گشایش نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی در همدان

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی و دوازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی، موکت، کف‌پوش و صنایع دستی از امروز پنجم بهمن ماه 1399 در همدان گشایش می‌یابد.


آیا پلی اکریل به خوبی از فرش حمایت می کند؟ آیا پلی اکریل به خوبی از فرش حمایت می کند؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با بخش خبری ۲۰ شبکه اصفهان در پاسخ به این پرسش، با بیان اینکه مقدار مصرف اکریلیک در کشور ۱۵۰ هزار تن است، گفت: کارخانه پلی اکریل اصفهان، ظرفیت تولید ۱۲۵ هزار تن را دارد؛ البته مشروط بر اینکه این کارخانه به حداکثر ظرفیت خود برسد.


گره واردات بر تار و پود فرش ماشینی ایران/ احیای کارخانه پلی اکریل، صنعت فرش ماشینی را زنده می کند؟ گره واردات بر تار و پود فرش ماشینی ایران/ احیای کارخانه پلی اکریل، صنعت فرش ماشینی را زنده می کند؟

شهرستان آران و بیدگل به عنوان قطب صنعت فرش ماشینی کشور به دلیل مشکل در تامین مواد اولیه گرفتار رکود و کاهش تولید شده است.


کاهش ۱۰ درصدی صادرات فرش ماشینی منطقه کاشان نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰ درصدی صادرات فرش ماشینی منطقه کاشان نسبت به سال گذشته

تقی زاده، کارشناس صنعت فرش ماشینی کاشان گفت: صادرات فرش ماشینی منطقه کاشان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.


نمایشگاه بین المللی نساجی 1399– ایران تکس (IRANTEX) نمایشگاه بین المللی نساجی 1399– ایران تکس (IRANTEX)

هدف از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی آشنا شدن بازدیدکنندگان با شرکت های جدید و محصولات و تجهیزات بروز نساجی است.


کلاهبرداری ۲۱۵ میلیاردی از فروشندگان فرش های ابریشم کلاهبرداری ۲۱۵ میلیاردی از فروشندگان فرش های ابریشم

فرمانده انتظامی استان قم گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان ۴ نفر که با خرید فرش های دستبافت و ماشینی ابریشم ۲۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.


تصمیمات نامتعارف بانک مرکزی سبب کاهش صادرات فرش ماشینی کاشان شد تصمیمات نامتعارف بانک مرکزی سبب کاهش صادرات فرش ماشینی کاشان شد

رئیس اتاق بازرگانی کاشان ضمن اشاره به کاهش ۱۰ درصدی صادرات در قطب تولید فرش ماشینی کشور گفت: تصمیمات نامتعارف بانک مرکزی کاهش صادرات فرش ماشینی را به دتبال داشت.


صادرات کالای غیرنفتی آران و بیدگل ۳۰ درصد افزایش یافت صادرات کالای غیرنفتی آران و بیدگل ۳۰ درصد افزایش یافت

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: صادرات کالای غیرنفتی در ۹ ماهه امسال ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.


فعالیت دست فروشان در مقابل تعطیلی اصناف فعالیت دست فروشان در مقابل تعطیلی اصناف

رئيس اتحاديه فروشندگان فرش ماشيني و موکت تهران اظهار داشت: دولت در راستاي کنترل ويروس کرونا مبادرت به تعطيلي دو هفته‌اي برخي از صنوف نموده است؛ اما آنچه که در مقابل اين تعطيلي شاهد آن هستيم ؟ افزايش فعاليت بسياري از دست فروشان و رفت و آمدهاي زياد افراد در شهر مي باشد.


فرماندار شهرستان آران و بیدگل : ۹۰۰ میلیون دلار، ارزش صادرات شهرستان آران و بیدگل از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون فرماندار شهرستان آران و بیدگل : ۹۰۰ میلیون دلار، ارزش صادرات شهرستان آران و بیدگل از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: این شهرستان حدود ۹۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی با وزن تقریبی حدود ۸۰۰ میلیون کیلوگرم از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به سایر کشورها صادر کرده است.


گزارش تحلیلی مرکز ملی فرش از صادرات ۷۵۰ میلیون دلاری فرش ترکیه به آمریکا گزارش تحلیلی مرکز ملی فرش از صادرات ۷۵۰ میلیون دلاری فرش ترکیه به آمریکا

صادرات ۷۵۰ میلیون دلاری کل کف پوش های این کشور به قاره آمریکا در طول ۱۰ ماه گذشته نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد ۱۱ درصدی صادرات انواع کف پوش ها اعم از دستی، ماشینی و ... را نشان می دهد.


نمایشگاه دموتکس ۲۰۲۱ آلمان به ماه می موکول شد نمایشگاه دموتکس ۲۰۲۱ آلمان به ماه می موکول شد

نمایشگاه دموتکس آلمان که مقرر بود در ژانویه 2021 برگزار شود به دلیل شیوع بیماری Covid19 تاریخ برگزاری آن به تعویق افتاده است و از 20 الی 22 می 2021 مصادف با 30 اردیبهشت الی 1 خرداد 1400 در هانوفر آلمان برگزار می شود.


برگزاری انتخابات مجمع عمومی تولیدکنندگان فرش ماشینی در آران و بیدگل برگزاری انتخابات مجمع عمومی تولیدکنندگان فرش ماشینی در آران و بیدگل

انتخابات مجمع عمومی شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش ماشینی برگزار و پس ازرای گیری ، هفت نفربه عنوان اعضای اصلی ، دونفرعضوعلی البدل ودونفرنیزبه عنوان بازرس انتخاب شدند.


زمان برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کف پوش ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته زمان برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کف پوش ها، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته

رییس ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی و نساجی خبر داد: نمایشگاه بین المللی انواع کف پوش، موکت و فرش ماشینی همراه با نمایشگاه بین المللی ماشین آلات مواد اولیه، منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی در تاریخ مقرر 3 الی 6 آذرماه 1399 با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های دقیق بهداشتی ستاد کرونا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان بازدید کنندگان تخصصی خواهد بود.


صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری سالانه فرش از آران و بیدگل مرهون تلاش کارگران است صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری سالانه فرش از آران و بیدگل مرهون تلاش کارگران است

فرماندار آران و بیدگل ضمن تاکید بر لزوم شناخت بیش از پیش درخواست کارگران و کارفرمایان گفت: صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری سالانه فرش از آران و بیدگل مرهون تلاش کارگران است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان: پایین بودن نرخ بیکاری فرصتی برای برنامه ریزی بهتر در توسعه اقتصادی است مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان: پایین بودن نرخ بیکاری فرصتی برای برنامه ریزی بهتر در توسعه اقتصادی است

کامران کلانی در دیدار با فرماندار شهرستان آران وبیدگل مطرح کرد: پایین بودن نرخ بیکاری در این شهرستان فرصت مناسبی برای برنامه ریزی بهتر در زمینه توسعه اقتصادی فراهم می کند.


معاون رئیس جمهوری: صنعت فرش از واردات ماشین‌آلات بی‌نیاز می‌شود معاون رئیس جمهوری: صنعت فرش از واردات ماشین‌آلات بی‌نیاز می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه صنعت فرش کشور از واردات ماشین آلات بی نیاز می شود، گفت: حوزه فناوری روی فرش ماشینی متمرکز شده است و داخلی‌سازی ماشین‌آلات، تجهیزات و تولید مواد اولیه که رقم واردات آن قابل توجه است را مورد توجه قرار داده تا این صنعت در داخل کشور ایجاد شود.


بهره برداری از دستگاه ژاکارد الکترونیکی بافت فرش در آران وبیدگل بهره برداری از دستگاه ژاکارد الکترونیکی بافت فرش در آران وبیدگل

نخستین دستگاه ژاکارد الکترونیکی بافت فرش با حضور معاون فناوری رییس جمهور در آران وبیدگل به بهره برداری رسید.


صنایع آران و بیدگل افزون بر ۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند صنایع آران و بیدگل افزون بر ۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند

فرماندار آران و بیدگل گفت: افزون بر ۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات به صنایع مستقر در این شهرستان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری پرداخت شده است.


کمبود فرش ماشینی با هجوم عراقی ها به بازار/ قیمت ها لحظه ای گران می شود کمبود فرش ماشینی با هجوم عراقی ها به بازار/ قیمت ها لحظه ای گران می شود

کمالیان؛ رئیس اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: فرش ماشینی ایران با قیمت بسیار نازل به عراقی ها فروخته می شود و همین امر بازار داخل را با مشکل مواجه کرده است اما کسی نیست تا بر این فرآیند نظارت کند.


تولید ۵۰ میلیون متر مربع فرش ماشینی در کاشان تولید ۵۰ میلیون متر مربع فرش ماشینی در کاشان

در شش ماه نخست امسال ۵۰ میلیون متر مربع فرش ماشینی در کاشان تولید شده است.


فروش فرش ماشینی ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد فروش فرش ماشینی ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد

عضو هیات مدیره اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران گفت: رونق کسب و کار و فروش فروشگاه های فرش ماشینی به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.


دلیل گرانی فرش ماشینی مشخص شد دلیل گرانی فرش ماشینی مشخص شد

افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه سبب کاهش تولید "نخ اکریلیک" مورد نیاز کارخانه‌های بافنده فرش ماشینی و در نهایت گرانی محصول نهایی شده است.


کاهش تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل کاهش تولید فرش ماشینی در آران و بیدگل

رییس اتحادیه فروشندگان وبافندگان فرش آران وبیدگل گفت: با افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی قیمت مواداولیه نسبت به ابتدای امسال، تولیدکنندگان فرش ماشینی با توجه به شرایط اقتصادی و قدرت خرید مردم نتوانستند قیمت محصولات خودرا افزایش دهند و به همین دلیل با کاهش تولید ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولیدفرش ماشینی دراین شهرستان مواجه هستیم.


افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت فرش ماشینی افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت فرش ماشینی

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش‌های ماشینی اظهار داشت: اگر همین امروز اعلام کنند صادرات ممنوع است، قیمت فرش نصف می‌شود، چون نزدیک به 80 درصد آن هم اکنون صادر می‌شود.


۱۰۸ میلیون دلار کالا از کاشان صادر شد ۱۰۸ میلیون دلار کالا از کاشان صادر شد

مسئول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان گفت: ۱۷۹ هزار و ۹۲۰ تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش ۱۰۸ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۹۳۵ دلار در ۶ ماه نخست امسال از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد. بیشترین کالاهای صادراتی کاشان در نیمه نخست امسال فولاد شامل ورق و میلگرد و پس از آن فرش ماشینی بود.


شرکت تعاونی صنایع فرش ماشینی آران و بیدگل مانع رکود تولید می‌شود شرکت تعاونی صنایع فرش ماشینی آران و بیدگل مانع رکود تولید می‌شود

فرماندار آران و بیدگل بر ضرورت تشکیل شرکت تعاونی صنایع فرش ماشینی متشکل از شرکت‌های بافنده با هدف راه‌اندازی صنایع ریسندگی و تبدیل الیاف به نخ و جلوگیری از رکود تولید در این شهرستان تاکید کرد.


نخستین جشنواره فروش فرش ماشینی در آران و بیدگل برپا می‌شود نخستین جشنواره فروش فرش ماشینی در آران و بیدگل برپا می‌شود

اسماعیل بایبوردی، فرماندار آران و بیدگل از برپایی جشنواره فروش فرش ماشینی در این شهرستان در بهار ۱۴۰۰ خبر داد.


بی مهری رسانه ها به صنعت فرش ماشینی بی مهری رسانه ها به صنعت فرش ماشینی

تولیدکنندگان ایرانی اکنون فرش هایی 90 رج و 100 رج تولید می کنند که در دنیا بی نظیر است و خلاقیت طراحان داخلی به تولید فرش هایی کمک کرده که چشم ها را خیره می کند. کیفیت و شباهت فرش های ماشینی ایرانی با فرش دستباف به اندازه ای است که برای بعضی، تشخیص این دو از هم کار دشواری است.


کشف دهها تخته فرش دستبافت قاچاق در میان محموله فرش ماشینی + سند کشف دهها تخته فرش دستبافت قاچاق در میان محموله فرش ماشینی + سند

دهها تخته فرض دستباف که اظهارنامه صادراتی آنها در یکی از گمرکات تهران تنظیم شده بود، در مرز خروجی گمرک شهید رجایی با هماهنگی نیروی انتظامی کشف شد.


رشد ۲۵ درصدی صادرات غیر نفتی کاشان نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی صادرات غیر نفتی کاشان نسبت به سال گذشته

خاندایی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: صادرات غیرنفتی شهرستان کاشان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.


بانکها تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان فرش را افزایش دهند بانکها تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان فرش را افزایش دهند

یک کارشناس صنعت نساجی گفت: بانک ها باید تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان فرش را آسان کرده و افزایش دهند.


آزمایشگاه تخصصی فرش ماشینی در قالب همکار استاندارد در خدمت صنایع قرار گرفته است آزمایشگاه تخصصی فرش ماشینی در قالب همکار استاندارد در خدمت صنایع قرار گرفته است

رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد: این مرکز تحقیقاتی با راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و اخذ مجوز همکار استاندارد در حال ارائه خدمات به تعداد زیادی از کارخانجات فرش ماشینی است.


فرش ماشینی چند؟ فرش ماشینی چند؟

رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت فرش ماشینی در پی افزایش نرخ ارز و همچنین کاهش صادرات فرش ماشینی در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت که در حال حاضر قیمت فرش ماشینی شش متری بسته به نوع بافت آن حدود دو تا سه میلیون تومان است.


تأمین بودجه برای ارتقای رتبه سرای فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان تأمین بودجه برای ارتقای رتبه سرای فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت قطعه‌سازی و کاهش وابستگی به محصولات خارجی، به‌منظور تأمین بودجه لازم برای ارتقای رتبه بیشتر سرای فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان قول مساعد داد.


سیستم بافندگی فرش های ماشینی بومی شد سیستم بافندگی فرش های ماشینی بومی شد

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است با بومی‌سازی سیستم بافندگی، تولید فرش ماشینی در کشور را توسعه دهد.


هدف‌گذاری سرای نوآوری فرش ماشینی در کاشان چیست؟/ پیگیری طرح بورسیه دانشجویان نساجی توسط صاحبان صنعت هدف‌گذاری سرای نوآوری فرش ماشینی در کاشان چیست؟/ پیگیری طرح بورسیه دانشجویان نساجی توسط صاحبان صنعت

رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: «هدفگذاری برای تبدیل به بزرگ‌ترین مرکز تخصصی علمی پژوهشی و کارآفرینی حوزه صنعت فرش ماشینی ایران در دستور کار این سرا قرار دارد.»


خروج اقتصاد از بحران تحریم با همدلی دانشگاه و صنعت خروج اقتصاد از بحران تحریم با همدلی دانشگاه و صنعت

رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: «صاحبان صنایع باید با همدلی از بحران ایجادشده به‌واسطه تحریم‌ها به سلامت خارج شوند؛ چراکه شرکت‌های خارجی برای کوچک‌ترین قطعه ماشین‌آلات نساجی ما را با مشکل مواجه کرده‌اند.»


آسیب‌های کرونایی صنف فرش ماشینی و وعده‌های پوشالی دولت آسیب‌های کرونایی صنف فرش ماشینی و وعده‌های پوشالی دولت

رییس اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران گفت: ما در صنف‌مان حدود ۳۰ هزار پرسنل داریم، اگر این عده تعدیل می‌شدند مشکلات زیادی برای سازمان تامین اجتماعی پیش می‌آمد و در این صورت سازمان موظف بود به آن‌ها بیمه بیکاری بپردازد، اما ما واحد‌های صنفی‌مان را در تحمل هزینه حقوق کارگر قانع کردیم.


تولید سالانه ۷۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در آران وبیدگل تولید سالانه ۷۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در آران وبیدگل

رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان آران وبیدگل گفت:آران و بیدگل با تولید سالانه ۷۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در رتبه نخست تولید فرش کشور قرار دارد که سالانه ۲۰۵ میلیون دلار برای شهرستان ارزآوری داشته است.


فرماندار کاشان: واردات کالا از گمرک کاشان تسهیل شود فرماندار کاشان: واردات کالا از گمرک کاشان تسهیل شود

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان، اندیشیدن تدابیر و تمهیداتی در راستای تسهیل واردات کالا به این منطقه را خواستار شد.


جذب ۵ هسته فناور در سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان جذب ۵ هسته فناور در سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان

رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان از جذب ۵ هسته فناور جدید و انعقاد پنج تفاهم‌نامه با سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های خصوصی خبر داد.


آغاز فعالیت سرای نوآوری فرش ماشینی در کاشان آغاز فعالیت سرای نوآوری فرش ماشینی در کاشان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از اخذ مجوز سرای نوآوری فرش ماشینی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان خبرداد و گفت: رییس اتاق بازرگانی کاشان، روسای اداره صنعت معدن و تجارت و استاندارد کاشان، چند تن از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و صاحبان صنایع از اعضای سرای نوآوری فرش ماشینی هستند.


دستگاه بافت و گره‌زن ریشه فرش ماشینی تولید شد دستگاه بافت و گره‌زن ریشه فرش ماشینی تولید شد

یک شرکت دانش بنیان توانست دستگاه بافت و گره‌زن ریشه فرش ماشینی را تولید و دو نمونه رباتیک این دستگاه را نیز بسازد.


تولیدکنندگان کاشانی در انتظار تحقق وعده‌هایی که عملی نشد تولیدکنندگان کاشانی در انتظار تحقق وعده‌هایی که عملی نشد

شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی واحدهای صنفی و تولیدی در کشور به ویژه منطقه کاشان شد و این موضوع باعث شد تا واحدهای تولیدی متحمل ضرر و زیان‌های مختلفی با شیوع ویروس کرونا بشوند که آثار آن روز به روز نمود بیشتری پیدا می‌کند.دولت با شیوع ویروس کرونا مواردی را برای همکاری با تولیدکنندگان در زمینه‌های مختلف وعده داده است اما تاکنون این موضوع محقق نشده است.


کاهش شدید صادرات و راکد شدن تولید فرش در آران و بیدگل کاهش شدید صادرات و راکد شدن تولید فرش در آران و بیدگل

با اجرایی نشدن مصوبات دولتی ، میزان صادرات فرش ماشینی از 70 درصد در سالهای گذشته به کمتر از 25 درصد کاهش یافته است.


اصناف نیاز به چسب زخم ندارد چاره اساسی باید کرد اصناف نیاز به چسب زخم ندارد چاره اساسی باید کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی تهران در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار این صنف اظهار داشت: این صنف تنها سه ماه آخر سال را کسب و کار می کند که آن هم با آمدن کرونا از بین رفت.


گره کرونا بر تار و پود قطب تولید فرش ماشینی کشور گره کرونا بر تار و پود قطب تولید فرش ماشینی کشور

مشکلات کارخانه‌های فرش ماشینی و صنایع وابسته آران‌ و بیدگل، تامین‌کننده تولیدی بیش از ۵۰ درصد فرش کشور با شیوع ویروس کرونا در جامعه دوچندان شده است، مسوولان امر باید برای ادامه فعالیت‌های همه جانبه این واحدها در سال جهش تولید تدابیر ویژه‌ای بیندیشند.


حضور مسئولین شهرستان آران و بیدگل در شرکت فرش پامچال به مناسب روز جهانی کار و کارگر حضور مسئولین شهرستان آران و بیدگل در شرکت فرش پامچال به مناسب روز جهانی کار و کارگر

حضور صمیمانه جمعی از مسئولین شهرستان آران و بیدگل در واحد تکمیل فرش پامچال به مناسب روز جهانی کار و کارگر، در روز پنجشنبه یازدهم اردیبهشت 1399


تقدیر از پرسنل و مدیریت صنایع نساجی پامچال در روز کارگر با حضور روسای اداری و سازمانی شهرستان تقدیر از پرسنل و مدیریت صنایع نساجی پامچال در روز کارگر با حضور روسای اداری و سازمانی شهرستان

حضور صمیمانه جمعی از مسئولین شهرستان آران و بیدگل در واحد تکمیل فرش پامچال به مناسب روز جهانی کار و کارگر، در روز پنجشنبه یازدهم اردیبهشت هزار و سیصد و نود و نه


۲۸ درصد سهم ارزش صادرات استان مربوط به کاشان بوده است ۲۸ درصد سهم ارزش صادرات استان مربوط به کاشان بوده است

رسول کوهستانی پزوه مدیر کل گمرکات استان اصفهان اظهار کرد: ۲۸ درصد از سهم ارزش و ۲۴ درصد از سهم وزن صادرات گمرکات استان مربوط به گمرک کاشان بوده است.


رتبه نخست کاشان در صادرات فرش رتبه نخست کاشان در صادرات فرش

شهرستان کاشان ، با صدور بیش از سه میلیون و 2۰۰ هزار متر مربع فرش جایگاه نخست صادرات فرش ماشینی کشور را دارد.


سهم فرش ماشینی از سبد صادرات آران‌وبیدگل کاهش یافت سهم فرش ماشینی از سبد صادرات آران‌وبیدگل کاهش یافت

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران‌وبیدگل با اشاره به آمار کالاهای صادراتی این شهرستان در سال ۹۸، از کاهش سهم فرش ماشینی و صنایع وابسته نسبت به تولیداتی مانند میلگرد خبر داد.


۲ واحد تولید فرش ماشینی در کاشان پلمب شد ۲ واحد تولید فرش ماشینی در کاشان پلمب شد

رییس کمیته بازرسی، نظارت و تنظیم بازار ستاد مقابله با بیماری کرونا در کاشان گفت: ۲ واحد تولید فرش ماشینی در این شهرستان به دلیل بی‌توجهی به هشدارها و فعالیت برخلاف ضوابط این ستاد پلمب شده است.


صادرات کالا از کاشان ۶۰ درصد رشد داشت صادرات کالا از کاشان ۶۰ درصد رشد داشت

مسوول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان گفت: میزان کالاهای صادراتی در سال ۹۸ هم از نظر ارزش و هم به لحاظ وزن در مجموع نسبت به سال پیش از آن، ۶۰ درصد افزایش داشته است.


ویروس کرونا؛ از طریق شستن فرش در قالیشویی‌ها منتقل می‌شود؟ ویروس کرونا؛ از طریق شستن فرش در قالیشویی‌ها منتقل می‌شود؟

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره احتمال انتقال ویروس کرونا در مراکز قالیشویی، گفت: در این دوره زمانی انجام کار‌هایی مانند سپردن قالی برای شستشو جایز نیست، به این دلیل که احتمال انتشار ویروس در مرحله‌های مختلف مانند انتقال فرش با ماشین و یا حتی تکاندن فرش می‌تواند باعث انتشار ویروس کرونا شود.


افت ٤٠درصدى کسب و کار قالیشویان در نتیجه کرونا افت ٤٠درصدى کسب و کار قالیشویان در نتیجه کرونا

رییس اتحادیه قالیشویان با تاکید بر ثبات نرخ مصوب شست و شوى انواع فرش نسبت به سال گذشته، از افت ٤٠درصدى کسب و کار قالیشویان در پى شیوع ویروس کرونا و وضعیت اقتصادى نامناسب مردم خبر داد.


فرماندار شهرستان آران و بیدگل: راه اندازی شهرک صنایع دستی، فرش ماشینی و گردشگری در این شهرستان ابزاری برای تقویت اشتغال زایی و کارآفرینی است فرماندار شهرستان آران و بیدگل: راه اندازی شهرک صنایع دستی، فرش ماشینی و گردشگری در این شهرستان ابزاری برای تقویت اشتغال زایی و کارآفرینی است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر ضرورت راه اندازی شهرک صنایع دستی، فرش ماشینی و گردشگری در این شهرستان گفت: احداث این شهرک می تواند ضمن تقویت اشتغال زایی و کارآفرینی در معرفی هر چه بیشتر این شهرستان به ایرانیان و مردم دنیا مفید و موثر باشد.


آران و بیدگل قطب تولید فرش ماشینی در خاورمیانه آران و بیدگل قطب تولید فرش ماشینی در خاورمیانه

فرماندار آران و بیدگل: آران و بیدگل با 800 واحد صنعتی که بیش از 500 واحد آن به تولید فرش ماشینی مشغول هستند قطب تولید محصول با ارزش فرش ماشینی در کشور و خاورمیانه است.


آغاز به کار نمایشگاه لوستر، مبلمان و فرش ماشینی اهواز آغاز به کار نمایشگاه لوستر، مبلمان و فرش ماشینی اهواز

نهمین نمایشگاه لوستر و چراغ‌های تزئینی همزمان با هفتمین نمایشگاه مبلمان و جهیزیه و یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی و دستبافت از امروز، ۱۴ بهمن ماه در اهواز آغاز به کار می‌کنند.


نمایشگاه فرش ماشینی، کف پوش و موکت شهرکرد 98 نمایشگاه فرش ماشینی، کف پوش و موکت شهرکرد 98

هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، کف پوش و موکت شهرکرد در تاریخ 14 الی 18 بهمن ماه 98 در نمایشگاه های بین المللی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می گردد.


هجدهمین دوره نمایشگاه لوازم خانگی و فرش ماشینی استان گلستان در حال برگزاری است هجدهمین دوره نمایشگاه لوازم خانگی و فرش ماشینی استان گلستان در حال برگزاری است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان گفت: هجدهمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی، صوتی و تصویری، لوستر و فرش ماشینی گلستان در فضایی به مساحت ۶ هزار مترمربع با حضور ۵۰ تولید کننده در حال برگزاری است.


نشست شورای اداری و نشست با صاحبان صنعت فرش ماشینی و فعالان اقتصادی شهرستان آران و بیدگل نشست شورای اداری و نشست با صاحبان صنعت فرش ماشینی و فعالان اقتصادی شهرستان آران و بیدگل

با حضور استاندار اصفهان، معاونان و جمعی از مدیران استان؛ نشست شورای اداری و نشست با صاحبان صنعت فرش ماشینی و فعالان اقتصادی شهرستان آران و بیدگل تشکیل شد


نمایشگاه بین المللی کالاهای خانگی و فرش ماشینی در همدان نمایشگاه بین المللی کالاهای خانگی و فرش ماشینی در همدان

نوزدهمین نمایشگاه کالاهای خانگی و یازدهمین نمایشگاه فرش مشینی، کفپوش و صنایع وابسته در نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار می شود.


ارسال بزرگترین فرش هزار و 200 شانه کاشان به جاکارتا ارسال بزرگترین فرش هزار و 200 شانه کاشان به جاکارتا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان، بزرگترین فرش هزار و 200 شانه کاشان برای مفروش کردن یکی از مساجد جاکارتا به اندونزی فرستاده شد.


راه‌اندازی شهرک صنایع دستی، فرش ماشینی و گردشگری در شهرستان آران و بیدگل راه‌اندازی شهرک صنایع دستی، فرش ماشینی و گردشگری در شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: راه‌اندازی شهرک صنایع دستی، فرش ماشینی و گردشگری در این شهرستان می‌تواند ضمن تقویت اشتغال‌زایی و کارآفرینی در معرفی هر چه بیشتر این شهرستان مفید باشد


نمایشگاه فرش ماشینی، موکت و کفپوش مشهد 98 نمایشگاه فرش ماشینی، موکت و کفپوش مشهد 98

سه نمایشگاه ویژه لوازم منزل شامل بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی، هفدهمین نمایشگاه بین المللی صوتی و تصویری، دیجیتال و نهمین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موکت و کف پوش دوشنبه شب در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر شد.


افزایش صادرات کالا از آران و بیدگل به خارج از کشور افزایش صادرات کالا از آران و بیدگل به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رئيس اداره صنعت ، معدن و تجارت آران و بيدگل گفت: صادرات كالا از اين شهرستان به مقصد كشورهاي خارجي در 9 ماه گذشته 30 درصد به نسبت مدت مشابه در سال قبل افزايش داشته است.


صادرات بیش از ۴۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی صادرات بیش از ۴۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی

صادرات فرش ماشینی از کاشان امسال بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته است.


کاشان، برخوردار از ظرفیت تقویت روابط اقتصادی تهران و داکا کاشان، برخوردار از ظرفیت تقویت روابط اقتصادی تهران و داکا

سفیر بنگلادش در ایران گفت: کاشان شهری صنعتی به ویژه در زمینه تولید فرش ماشینی است که یکی از واردکنندگان نخ، به عنوان مواد اولیه آن بوده و محل ارتباط اقتصادی بین دو کشور به شمار می‌رود که امیدواریم این ارتباط توسعه یابد.


اختتامیه نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان برگزار شد اختتامیه نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان برگزار شد

اختتامیه نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور، مسئولان منطقه، استانی و کشوری در محل موقت برگزاری نمایشگاه‌های شهرستان کاشان شنبه شب برگزار شد.


نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان منشاء تحولات بزرگ است نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان منشاء تحولات بزرگ است

سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان گفت: نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان منشاء تحولات بزرگ است.


افتتاح نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و صنایع وابسته در کاشان افتتاح نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و صنایع وابسته در کاشان

نمایشگاه ملی فرش ماشینی و صنایع وابسته، روزسه شنبه 26 آذر در کاشان با حضور مسوولین استانی و شهرستانی افتتاح شد. این نمایشگاه با علی اکبرمرتضایی فرماندار ویژه کاشان، افسانه محرابی، مدیرکل دفتر صنعت نساجی و پوشاک ایران، ایرج موفق، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و تنی چند از مدیران استانی و شهرستان کاشان کار خود را آغاز کرد.


نخستین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و صنایع وابسته کاشان نخستین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و صنایع وابسته کاشان

شرکت فرش پامچال از شما دعوت می‌نماید تا جدیدترین‌های حوزه فرش ماشینی را در نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و صنایع وابسته در کاشان مشاهده نمایید.


شانزدهمین نمایشگاه فرش قم گشایش یافت شانزدهمین نمایشگاه فرش قم گشایش یافت

شانزدهمین نمایشگاه فرش قم عصر سه‌شنبه طی آیینی با حضور بهرام سرمست استاندار قم، فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران و جمعی از فعالان و صادرکنندگان فرش دستباف در محل نمایشگاه دائمی استان آغاز به کار کرد.


مأموریت‌های سرای نوآوری فرش با ۲ افق ملی و بین‌المللی مأموریت‌های سرای نوآوری فرش با ۲ افق ملی و بین‌المللی

محمد عصاریان، رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با اشاره به ایجاد سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «سرای نوآوری فرش می‌تواند در دو افق زمانی به تخصصی‌ترین حامی شرکت‌های دانش‌بنیان و مرکز بین‌المللی خلاقیت و کارآفرینی در حوزه علوم و فناوری فرش ماشینی تبدیل شود.»


فرماندار شهرستان آران و بیدگل در دیدار مدیران شبکه ایران کالا؛ خواستار اختصاص برنامه تلویزیونی میز فرش ماشینی و تهیه و پخش مستندی از تولیدات فرش ماشینی و ظرفیت های کشاورزی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل در این رسانه شد فرماندار شهرستان آران و بیدگل در دیدار مدیران شبکه ایران کالا؛ خواستار اختصاص برنامه تلویزیونی میز فرش ماشینی و تهیه و پخش مستندی از تولیدات فرش ماشینی و ظرفیت های کشاورزی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل در این رسانه شد

دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در دیدار مدیران شبکه ایران کالا خواستار اختصاص برنامه تلویزیونی میز فرش ماشینی در شبکه‌های تلویزیونی و ازجمله شبکه ایران کالا به منظور تهیه و پخش مستندی از محصولات فرش ماشینی این شهرستان شد.


گشایش نهمین نمایشگاه خانه ومبلمان مدرن وچهارمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، موکت وکفپوش تبریز گشایش نهمین نمایشگاه خانه ومبلمان مدرن وچهارمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، موکت وکفپوش تبریز

نهمین نمایشگاه خانه ومبلمان مدرن و چهارمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، موکت وکفپوش ایران-تبریز روز سه شنبه 21 آبان ماه 1398 در نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافت.


نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی کاشان نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی کاشان

رئیس اتاق بازرگانی کاشان از برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی از 26 تا 30 آذر در کاشان خبر داد.محمود تولایی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی در آذرماه اظهار داشت: منطقه کاشان ظرفیت بالایی در تولید فرش ماشینی کشور دارد و این پتانسیل می‌طلبد که نمایشگاه بین‌المللی فرش در این منطقه بر پا شود.


اقتصاد تک محصولی وابسته به فرش ماشینی، تهدیدی برای صنعت شهرستان آران‌ و بیدگل است اقتصاد تک محصولی وابسته به فرش ماشینی، تهدیدی برای صنعت شهرستان آران‌ و بیدگل است

دکتر اسماعیل بایبوردی در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد کویر در آران‌ و بیدگل بیان کرد:تک محصولی بودن بخش قابل توجهی از حوزه اقتصاد به فرش ماشینی، تهدیدی برای بخش صنعت این شهرستان به شمار می‌رود، همچنین راه‌اندازی صنایع بالادستی و پایین دستی فولاد در این شهرستان ضروری است چرا که به عنوان صنعت مادر می‌تواند با خارج کردن منطقه از شرایط تک محصولی، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کارخانه و حرفه وابسته را نیز به تحرک وادار کند.


تأسیس سراهای نوآوری فرش و اسانس در واحد کاشان تأسیس سراهای نوآوری فرش و اسانس در واحد کاشان

مریم افتخاری معاون علمی (آموزشی-پژوهشی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان از تأسیس سراهای نوآوری فرش و اسانس در آینده نزدیک خبر داد، همچنین درباره برنامه‌های این واحد در حوزه فناوری و توسعه مراکز رشد اظهار کرد: شهر کاشان در حوزه فرش ماشینی، اسانس و عرقی


«آران و بیدگل» در رتبه دوم تولید فرش ماشینی جهان «آران و بیدگل» در رتبه دوم تولید فرش ماشینی جهان

دکتر «اسماعیل بایبوردی» در حاشیه همایش توسعه صادرات فرش ماشینی گفت: شهرستان آران و بیدگل با تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در رتبه نخست تولید فرش کشور و رتبه دوم تولید فرش ماشینی جهان پس از غازی عینتاب ترکیه قرار دارد.


فرش ماشینی کاشان گل سرسبد صنعت نساجی کشور فرش ماشینی کاشان گل سرسبد صنعت نساجی کشور

رئیس اتاق بازرگانی کاشان گفت:فرش ماشینی کاشان گل سرسبد نساجی کشور از لحاظ به روز بودن ماشین آلات است.


خوشه بازاریابی صنعت فرش ماشینی در کاشان ایجاد شود خوشه بازاریابی صنعت فرش ماشینی در کاشان ایجاد شود

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: برای رونق تولید و افزایش صادرات لازم است خوشه بازاریابی صنعت فرش ماشینی در کاشان ایجاد شود.


نمایشگاه ملی فرش ماشینی در ارزیابی ظرفیت های منطقه کاشان نقش بسزایی دارد. نمایشگاه ملی فرش ماشینی در ارزیابی ظرفیت های منطقه کاشان نقش بسزایی دارد.

رئیس اداره صنعت کاشان از برپایی نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان خبر داد و گفت: نمایشگاه ملی فرش ماشینی در ارزیابی ظرفیت های منطقه کاشان نقش بسزایی دارد.


رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران: قیمت فرش ماشینی در وضعیت مناسبی قرار دارد. رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران: قیمت فرش ماشینی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت درباره بازار فرش ماشینی اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت نخ و الیاف و ثبات قیمت ارز، قیمت ها در بازار کاهش داشته و قیمت فرش ماشینی در وضعیت مناسبی قرار دارد.


تامین مواد اولیه؛ مانعی در مقابل صنعت فرش ماشینی تامین مواد اولیه؛ مانعی در مقابل صنعت فرش ماشینی

محمد هادی کمالیان رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت: هم اکنون تامین مواد اولیه، مشکل اصلی در این صنف به حساب می‌آید.


حضور فرش پامچال در نمایشگاه بین المللی فناوری نانو تهران حضور فرش پامچال در نمایشگاه بین المللی فناوری نانو تهران

نانو فرش پامچال، تنها نماینده صنعت فرش ماشینی در دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانوی ایران.


تولید ۳۵ میلیون مترمربع فرش ماشینی در ۵ ماهه امسال تولید ۳۵ میلیون مترمربع فرش ماشینی در ۵ ماهه امسال

آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال ۳۴ میلیون و ۹۰۱ هزار متر مربع فرش ماشینی تولید شده که نسبت به تولید ۳۳ میلیون و ۹۶۱ هزار متر مربع از این کالا در مدت مشابه سال گذشته ۲.۸ درصد افزایش داشته است


۷ روزمانده تا هفتمین دوره نمایشگاه فرش ماشینی زنجان ۷ روزمانده تا هفتمین دوره نمایشگاه فرش ماشینی زنجان

تا نمایشگاه فرش ماشینی، تابلو فرش، موکت، کفپوش و تزیینات منزل زنجان فقط ۷ روز باقی مانده است .


نمایشگاه فرش و تابلو فرش ماشینی خرم آباد نمایشگاه فرش و تابلو فرش ماشینی خرم آباد

نمایشگاه فرش و تابلو فرش ماشینی خرم آباد آغاز به کار کرد


شبیه‌سازی فرش دستباف قم، خطری جدی برای صنعت فرش شبیه‌سازی فرش دستباف قم، خطری جدی برای صنعت فرش

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش استان قم گفت: مشکل صنعت فرش قم، شبیه‌سازی فرش این شهر توسط تولیدکنندگان فرش ماشینی است.


افزون‌بر ۸۲ میلیون دلار کالا از آران‌ و بیدگل صادر شد افزون‌بر ۸۲ میلیون دلار کالا از آران‌ و بیدگل صادر شد

مجتبی محلوجی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۹۰ درصد صادرات ۶ ماهه نخست امسال از این شهرستان میلگرد، هشت درصد فرش ماشینی و ۲ درصد صنایع وابسته به فرش بود.


نمایشگاه دائمی فرش پامچال به بلوار یک منتقل شد. نمایشگاه دائمی فرش پامچال به بلوار یک منتقل شد.

بطور رسمی نمایشگاه دائمی فرش پامچال از محل دفتر مرکزی و کارخانه فرش پامچال به بلوار کارگر (اصلی یک)، روبه‌روی خیابان سازندگی (فرعی سه)، پلاک ۱۴۲ منتقل شد.


فرش ماشینی ایرانی؛ فاتح بازار کشورهای منطقه فرش ماشینی ایرانی؛ فاتح بازار کشورهای منطقه

یازدهمین نمایشگاه بین­‌المللی فرش ماشینی که از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، نشان داد که صنعت فرش ماشینی ایرانی، به رغم تمامی مشکلات و موانع، توانسته است به صورت تقریباً مطلق، بازارهای ایران را از آن خود کند


فرماندار شهرستان آران و بیدگل؛ در دومین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی در تهران حضور یافت فرماندار شهرستان آران و بیدگل؛ در دومین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی در تهران حضور یافت

دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در دومین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کفپوش، موکت و فرش ماشینی کشور حاضر و از ۲۵ شرکت تولیدکننده فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل در این نمایشگاه بازدید کرد.


افتتاح نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی تهران افتتاح نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی تهران

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی، موکت، کفپوش و صنایع وابسته و همچنین سومین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی قهوه ایرانی، جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار کرد


فرماندار شهرستان آران و بیدگل؛ از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی کشور در تهران بازدید می کند فرماندار شهرستان آران و بیدگل؛ از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی کشور در تهران بازدید می کند

دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل از یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کفپوش، موکت و فرش ماشینی کشور و شرکت های تولیدکننده فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل حاضر در این نمایشگاه بازدید می کند.


کاشان، در سال آینده برگزار کننده نمایشگاه فرش ماشینی می شود کاشان، در سال آینده برگزار کننده نمایشگاه فرش ماشینی می شود

دکتر ساداتی نژاد، نماینده کاشان و آران بیدگل گفت دستور نهایی صادر شد که برنامه ریزی و اجرای نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی جمهوری اسلامی ایران به اتاق بازرگانی کاشان واگذار گردد.


افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی در استان فارس افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی در استان فارس

نخستین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی با حضور معاون وزارت صمت، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس در شیراز افتتاح شد.


کسادی بازار فرش ماشینی کسادی بازار فرش ماشینی

فرش ماشینی و موکت از جمله اقلام مورد نیاز خانوارها، به‌خصوص اقشار با درآمد متوسط و پایین است. با محمدهادی کمالیان- رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت-گفت‌وگو کرده‌ایم.


کاشان میزبان نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و گلاب می‌شود کاشان میزبان نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و گلاب می‌شود

کاشان به عنوان میزبان نمایشگاه ملی تخصصی و فن بازار فرش ماشینی، گل و گلاب و صنایع وابسته در جریان نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد اجرایی این نمایشگاه معرفی شد.


ما به شما ضمانت کتبی کیفیت می‌دهیم! ما به شما ضمانت کتبی کیفیت می‌دهیم!

کارت ضمانت فرش پامچال به لبه‌ی فرش وصل شده و کافیست برای فعالسازی ضمانت‌نامه، اطلاعات فرش را در وبسایت فرش پامچال ثبت کنید.


وابستگی شدید فرش ماشینی به دلار وابستگی شدید فرش ماشینی به دلار

یک تولیدکننده فرش ماشینی گفت: تولید فرش ماشینی در ایران وابستگی زیادی به قیمت دلار دارد.


نخستین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موکت، پرده و کالای خواب جنوب کشور در مرکز استان فارس نخستین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موکت، پرده و کالای خواب جنوب کشور در مرکز استان فارس

نخستین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی، موکت، پرده و کالای خواب جنوب کشور ۶ تا ۹ شهریور در مرکز استان فارس برگزار خواهد شد.


نمایشگاه فرش ، تابلوفرش، لوستر و چراغ‌های تزئینی -کرمانشاه نمایشگاه فرش ، تابلوفرش، لوستر و چراغ‌های تزئینی -کرمانشاه

نمایشگاه فرش دستباف و ماشینی، تابلوفرش، لوستر و چراغ‌های تزئینی با ۴۰ غرفه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه برگزار شد.


افزایش تولید کارتن، چرم و فرش ماشینی در بهار ۹۸ افزایش تولید کارتن، چرم و فرش ماشینی در بهار ۹۸

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از کاهش تولید کاغذ و افزایش تولید کارتن، نئوپان، فرش ماشینی و چرم در بهار امسال دارد.


پیشنهاد نام گذاری روز ملی فرش از سوی مرکز ملی فرش ایران پیشنهاد نام گذاری روز ملی فرش از سوی مرکز ملی فرش ایران

روز ملی هنر- صنعت فرش دستباف ایران در دستور شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت.


امسال میزبان 68 عنوان نمایشگاهی در فارس خواهیم بود امسال میزبان 68 عنوان نمایشگاهی در فارس خواهیم بود

مدیرعامل شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های فارس اعلام کرد که سایت نمایشگاهی فارس واقع در شیراز امسال و با برنامه ریزی دقیق، میزبان 68 عنوان نمایشگاهی خواهد بود.


ظرفیت بالای درخشش فرش ماشینی ایران در بازارهای جهانی ظرفیت بالای درخشش فرش ماشینی ایران در بازارهای جهانی

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی گفت: ارتقا سطح کیفیت تولید نقش موثری در خودنمایی فرش‌ ماشینی در بازار‌های جهانی دارد.


این بار کهنه های دل انگیز  پامچال به بازار آمدند. این بار کهنه های دل انگیز پامچال به بازار آمدند.

فرش های وینتیج به خانواده بزرگ محصولات پامچال اضافه شدند.


بیکاری در آران و بیدگل، حدود پنج درصد بیکاری در آران و بیدگل، حدود پنج درصد

آران و بیدگل با توجه به اینکه قطب تولید فرش کشور است، توانسته نرخ بیکاری خود را به کمتر از پنج درصد برساند.


نمایشگاه مبلمان و فرش ماشینی در اصفهان گشایش یافت نمایشگاه مبلمان و فرش ماشینی در اصفهان گشایش یافت

2 نمایشگاه تخصصی مبلمان راحتی و فرش ماشینی سه شنبه شب با حضور مسئولان استانی در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گشایش یافت.


برپایی دو نمایشگاه مبلمان راحتی و فرش ماشینی در اصفهان برپایی دو نمایشگاه مبلمان راحتی و فرش ماشینی در اصفهان

همزمان با برپایی دو نمایشگاه تخصصی مبلمان راحتی و فرش ماشینی، پل شهرستان میزبان طیف وسیعی از خانواده‌های اصفهانی می‌شود تا از آخرین محصولات این دو بخش بازدید کنند.


افزایش قیمت فرش ماشینی در شرایط اشباع بازار افزایش قیمت فرش ماشینی در شرایط اشباع بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت فرش ماشینی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: قیمت محصولات فرش ماشینی در یک سال اخیر رشد قابل‌ توجهی داشته و این در حالی است که بازار اشباع بوده و در رکود قرار دارد.


حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان در حوزه فرش ماشینی حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان در حوزه فرش ماشینی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه فرش ماشینی تاکید کرد.


رونمایی از کلکسیون های جدید، نقشه آیسا رونمایی از کلکسیون های جدید، نقشه آیسا

تاریخچه نقشه اصفهان به هزاران سال قبل بر می گردد، سیسیل ادواردز در کتاب ارزشمند خود با نام قالی ایران اذعان می‌دارد: “آیا نقوش و اشکال طرح‌های قالی ایران هر یک نمایانگر یک نظریه یا نوعی زندگی و وجود است؟


توسعه بازار فرش‌های نانویی تقویت شده با اکسیدروی توسعه بازار فرش‌های نانویی تقویت شده با اکسیدروی

شرکت فرش پامچال که اخیرا تولید انبوه فرش‌های نانویی را آغاز کرده، به دنبال توسعه بازار خود در خارج از کشور است. توزیع فرش‌های آنتی‌باکتریال این شرکت در داخل کشور آغاز شده و مذاکراتی برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس انجام شده است.


نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی ایران نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی ایران

با همت و کوشش اتاق بازرگانی کاشان،اتحادیه تولید کنندگان فرش ماشینی و صنایع وابسته، انجمن نساجی ایران و شرکت تعاونی فرش ماشینی آران و بیدگل نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی ایران از تاریخ چهارم تا هشتم شهریور ماه در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد.


مزایای نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی شهر آفتاب مزایای نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی شهر آفتاب

رئیس کمیته فرش ماشینی کشور مزایای نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی شهر آفتاب را بر شمرد.


مجوز نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی در شهر آفتاب صادر شد. مجوز نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی در شهر آفتاب صادر شد.

مجوز برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب صادر شد.


فرش ایرانی؛ عاری از باکتری و عوامل بیماری‌زا فرش ایرانی؛ عاری از باکتری و عوامل بیماری‌زا

شرکت فرش پامچال توانسته، با تکیه بر دانش و تجربه کارکنان و کارشناسان خود، با آزمودن فناوری نانو در تولید فرش ماشینی آکریلیک یک فرش نانویی را به تولید برساند.


بیش از ۸۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در کشور تولید شد بیش از ۸۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در کشور تولید شد

آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۸۰ میلیون و ۱۸۱ هزار مترمربع فرش ماشینی از آغاز سال ۹۷ تا پایان بهمن ماه گذشته و کاهش ۵.۴ درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ است.


مردم به جای فرش، موکت می‌خرند/ رییس اتحادیه: افزایش اجباری قیمت خواهیم داشت مردم به جای فرش، موکت می‌خرند/ رییس اتحادیه: افزایش اجباری قیمت خواهیم داشت

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: هایپر فروشان با تبلیغات گسترده که ما با برخی از آنها مخالف هستیم و به صورت کتبی این موضوع را به اتاق اصناف نیز اعلام کرده‌ایم ۷۰ درصد بازار را گرفته‌اند و خرده فروشان سطح شهری را دچار مشکل کرده‌اند


ایران یکی از ۶ کشورقدرتمند صادرکننده فرش ایران یکی از ۶ کشورقدرتمند صادرکننده فرش

فرش ماشینی نیمی از ارزش صادراتی صنایع نساجی ایران را تشکیل می دهد، به طوری که سالانه از حدود 700 میلیون دلار صادرات صنایع نساجی، بیش از 350 میلیون دلار آن مربوط به فرش ماشینی است.


همزمان با هفته کار و کارگر؛ فرماندار شهرستان آران و بیدگل با حضور در چند شرکت تولید فرش ماشینی از کارگران تجلیل کرد همزمان با هفته کار و کارگر؛ فرماندار شهرستان آران و بیدگل با حضور در چند شرکت تولید فرش ماشینی از کارگران تجلیل کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، همزمان با هفته کار و کارگر، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان آران و بیدگل با حضور در چند شرکت تولید فرش ماشینی در شهرک های صنعتی سلیمان صباحی و هلال این شهرستان با تعدادی از کارگران این واحدهاص صنعتی و ت


نمایشگاه بین‌المللی صنایع فرش ماشینی در کاشان افتتاح شد نمایشگاه بین‌المللی صنایع فرش ماشینی در کاشان افتتاح شد

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع فرش ماشینی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان کاشان افتتاح شد.


18 کشور جهان، مقصد فرش های ماشینی تولیدی شهرستان آران و بیدگل 18 کشور جهان، مقصد فرش های ماشینی تولیدی شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان با جمعی از صاحبان صنعت شهرستان های آران و بیدگل و کاشان در اتاق بازرگانی کاشان گفت: 18 کشور جهان، مقصد فرش های ماشینی تولیدی شهرستان آران و بیدگل است.


آغاز ساخت نخستین مرکزتجارت بین المللی فرش ماشینی ایران آغاز ساخت نخستین مرکزتجارت بین المللی فرش ماشینی ایران

ساخت نخستین مرکزتجارت بین المللی فرش ماشینی ایران در آران وبیدگل آغاز شد.


فرش ماشینی ،عمده صادرات آران و بیدگل فرش ماشینی ،عمده صادرات آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل گفت: فرش ماشینی با 81 میلیون و 738 هزار دلار نزدیک به 65 درصد از مجموع میزان صادرات و میلگرد با ارزش ریالی 43 میلیون و 638 هزار دلار نزدیک به 34 درصد میزان صادرات شهرستان آران و بیدگل را تشکیل می دهند.


تامین بیش از ۲۰۰۰۰متر مربع فرش برای مناطق سیل زده کشور تامین بیش از ۲۰۰۰۰متر مربع فرش برای مناطق سیل زده کشور

رئیس کمیته امداد امام (ره) آران و بیدگل گفت: با همکاری شهرهای کاشان و آران و بیدگل بیش از ۲۰۰۰۰متر مربع فرش برای مناطق سیل زده جمع آوری و ارسال خواهیم کرد.


حضور شرکت فرش پامچال در نمایشگاه بین المللی دموتکس ترکیه 2019 حضور شرکت فرش پامچال در نمایشگاه بین المللی دموتکس ترکیه 2019

نمایشگاه فرش و کف‌پوش دموتکس ترکیه 2019 از هفتم تا دهم اردیبهشت ماه 1398 در شهر قاضی انتپ ترکیه برگزار میگردد، فرش پامچال با حضور خود در نمایشگاه دموتکس ترکیه،محصولات خود را به بازدیدکنندگان معرفی می کند.


اهدای۹۳ تخته فرش ماشینی از سوی صنعتگران آران و بیدگل به سیل زدگان شمال کشور اهدای۹۳ تخته فرش ماشینی از سوی صنعتگران آران و بیدگل به سیل زدگان شمال کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آران و بیدگل از ارسال۹۳ تخته فرش، قالیجه و گلیم اهدایی صاحبان صنایع آران و بیدگل به مناطق سیل زده شمال کشور خبر داد و گفت: ارزش این محموله اهدایی یک میلیارد و یکصد میلیون ریال است.


چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی چهارمین دوره نمایشگاه صنایع وابسته فرش ماشینی

نمایشگاه تخصصی بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در دانشگاه آزاد کاشان برگزار می‌شود. این نمایشگاه از روز دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه به همت مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان به‌عنوان اولین وتنها مرجع تخصصی پژوهش های کاربر


ضرورت راه اندازی صنایع نوین در راستای رونق تولید در آران و بیدگل ضرورت راه اندازی صنایع نوین در راستای رونق تولید در آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل با تاکید بر ضرورت راه اندازی صنایع نوین و پیشرفته برای رونق بیشتر تولید در این شهرستان گفت: تک محصولی بودن صنعت فرش ماشینی برای شهرستان فرصت محسوب نمی شود و نیاز به برنامه ریزی جهت استقرار و توسعه دیگر صنایع شهرستان احساس می شود


صادرات فرش ماشینی به کشورهای اروپایی صادرات فرش ماشینی به کشورهای اروپایی

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت از صادرات فرش ماشینی به کشور‌هایی همچون چین، کانادا، افغانستان، عراق و اروپا خبر داد.


چین به بازار‌های اصلی فرش ایرانی اضافه می‌شود چین به بازار‌های اصلی فرش ایرانی اضافه می‌شود

رئیس مرکز ملی فرش گفت: به دنبال این هستیم که در آینده کشور‌های جدیدی از جمله کشور چین را به بازار‌های اصلی خود اضافه کنیم.


حضور شرکت‌های ایرانی در بخش فرش دستباف و ماشینی نمایشگاه بین المللی فرش و کفپوش شانگ‌های 2019 حضور شرکت‌های ایرانی در بخش فرش دستباف و ماشینی نمایشگاه بین المللی فرش و کفپوش شانگ‌های 2019

شرکت‌های تولیدی و صادراتی در بخش فرش دستباف و ماشینی در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی فرش وکفپوش دوموتکس شانگ‌های ۲۰۱۹ در فضایی به وسعت ۳۵۲ مترمربع حضور می‌یابند.


صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از آران و بیدگل به خارج از کشور صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از آران و بیدگل به خارج از کشور

رئیس اداره صنعت، معدن آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل دومین تولید کننده فرش ماشینی در جهان است و سالانه افزون بر ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از این شهرستان به سایر کشورها صادر می شود.


صنایع دانش بنیان؛ راه خروج آران و بیدگل از اقتصاد تک محصولی صنایع دانش بنیان؛ راه خروج آران و بیدگل از اقتصاد تک محصولی

آران و بیدگل قطب تولید فرش ماشینی در کشور است که در شرایط کنونی با چالش هایی روبرو شده، اما کارشناسان حاضر در میزگرد ایرنای کاشان بر این اعتقاد هستند که با ایجاد صنایع تکمیلی و دانش بنیان می توان بر این مشکلات غلبه کرد و منطقه را از اقتصاد تک محصولی


فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت راه اندازی و تقویت کسب و کارهای اینترنتی و ICT پایه در شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد فرماندار شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت راه اندازی و تقویت کسب و کارهای اینترنتی و ICT پایه در شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری آران و بیدگل، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در بازدید جمعی از صاحبان صنعت فرش ماشینی و کارآفرینان شاغل در عرصه های ICT و IT این شهرستان از مراکز نوآوری هم آوا (آما) و شریف استیشن در تهران را تلاشی


وجود 80 شرکت ماشین سازی نساجی در ایران وجود 80 شرکت ماشین سازی نساجی در ایران

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان ماشین آلات و قطعات صنایع نساجی ایران از وجود 80 شرکت ماشین سازی و قطعه سازی در حوزه نساجی کشور خبر داد.


صادرات فرش و صنایع وابسته از آران و بیدگل افزایش یافت صادرات فرش و صنایع وابسته از آران و بیدگل افزایش یافت

اسماعیل بایبوردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: 567 میلیون دلار فرش ماشینی و صنایع وابسته آن از ابتدای دولت یازدهم تا کنون از آران و بیدگل به دیگر کشورهای جهان صادر شده است.


الزامات حضور فرش ایرانی در بازار عراق الزامات حضور فرش ایرانی در بازار عراق

حضور فرش ماشینی ایران در مرکز دایمی نمایشگاهی بازاریابی و صادرات کالاهای ایران در بغداد، بهانه ای شد تا مروری بر الزامات حضور و موفقیت این کالا در بازار عراق داشته باشیم.


برای شست‌وشوی فرش چقدر باید هزینه کرد؟ برای شست‌وشوی فرش چقدر باید هزینه کرد؟

رییس اتحادیه قالی‌شویان تهران بزرگترین معضل این صنف را فعالیت واحدهای غیرمجاز دانست و گفت: در سال جاری با وجود افزایش قیمت مواد شوینده و دستمزد، افزایش نرخ خدمات لحاظ نشده است.


تحریم‌های داخلی به صنعت فرش ضربه می‌زند تحریم‌های داخلی به صنعت فرش ضربه می‌زند

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان فرش دستباف ایران گفت: به راحتی می‌توانیم تحریم را دور بزنیم و تولیدات خود را در بازار‌های هدف عرضه کنیم، اما نمی‌توانیم با محدودیت و تحریم داخلی مقابله کنیم.


فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست اتاق فکر صاحبان صنایع فرش ماشینی این شهرستان؛ بر راه‌اندازی بازار مجازی و نمایشگاه فروش فرش و کریدور پیاده راهی فرش تاکید کرد فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست اتاق فکر صاحبان صنایع فرش ماشینی این شهرستان؛ بر راه‌اندازی بازار مجازی و نمایشگاه فروش فرش و کریدور پیاده راهی فرش تاکید کرد

دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست اتاق فکر صاحبان صنایع فرش ماشینی این شهرستان با تاکید بر ضرورت راه اندازی صنایع نوین و پیشرفته در شهرستان اظهار داشت: تک محصولی بودن صنعت فرش ماشینی برای شهرستان فرصت محسوب نمی شود و نیاز به


صنعت فرش ماشینی ایران پس از انقلاب ‌دگرگون شد صنعت فرش ماشینی ایران پس از انقلاب ‌دگرگون شد

صنعت فرش ایران با قدمتی هزاران ساله به عنوان میراثی ماندگار و هنری با سرپنجه قالی بافان ایرانی در دنیا هنرنمایی می‌کند.


افزايش 10درصدي توليد فرش ماشيني در آران و بیدگل افزايش 10درصدي توليد فرش ماشيني در آران و بیدگل

توليد فرش ماشيني شهرستان آران و بيدگل در مقايسه با پارسال، 10درصد افزايش يافته است.


نمایشگاه فرش ماشینی و تابلو فرش قم نمایشگاه فرش ماشینی و تابلو فرش قم

نمایشگاه فرش ماشینی و تابلو فرش قم که از مهم ترین نمایشگاه های فرش ماشینی در سال ۹۷ قرار است در شهر قم و در مورخه ۹ الی ۱۲ بهمن ماه ۹۷ برگزار شود.


تولید 150 هزار مترمربع فرش ماشینی در سال تولید 150 هزار مترمربع فرش ماشینی در سال

رئیس اتحادیه فروشندگان موکت و فرش‌های ماشینی گفت: در سال ۱۵۰ هزار متر مربع فرش ماشینی در کشور تولید می‌شود.


اولین نمایشگاه تخصصی فرش‌ماشینی جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار می‌شود اولین نمایشگاه تخصصی فرش‌ماشینی جمهوری اسلامی ایران در عراق برگزار می‌شود

اولین نمایشگاه تخصصی موکت، کفپوش و صنایع وابسته ۱۵ الی ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۷برگزار می‌شود.


نمایشگاه فرش‌های محرابی به مناسبت سالگرد افتتاح موزه فرش برگزار می‌شود نمایشگاه فرش‌های محرابی به مناسبت سالگرد افتتاح موزه فرش برگزار می‌شود

نمایشگاه فرش‌های محرابی به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد افتتاح موزه فرش در این موزه برگزار می‌شود.


فرماندار شهرستان آران و بیدگل؛ خواستار برخورد با کم فروشی و احتکار کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید فرش ماشینی در این شهرستان شد فرماندار شهرستان آران و بیدگل؛ خواستار برخورد با کم فروشی و احتکار کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید فرش ماشینی در این شهرستان شد

دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست مشترکی با رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل، هیئت امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی و هلال و رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان گفت: نقش دستگاه های نظارتی مثل تعز


فرماندار شهرستان آران و بیدگل: حفظ صنعت‌فرش در کنار احداث شهرک‌صنایع‌نوین، باعث پویایی اقتصادی منطقه می‌شود فرماندار شهرستان آران و بیدگل: حفظ صنعت‌فرش در کنار احداث شهرک‌صنایع‌نوین، باعث پویایی اقتصادی منطقه می‌شود

اسماعیل بایبوردی، فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تک‌محصولی بودن صنایع در آران و بیدگل، می‌تواند آسیب‌زا باشد و راه‌اندازی شهرک صنایع نوین در راستای پویایی اقتصادی این شهرستان ضروری است.


صادرات ۱۱۵ میلیون دلار فرش ماشینی از آران و بیدگل به سرتاسر دنیا صادرات ۱۱۵ میلیون دلار فرش ماشینی از آران و بیدگل به سرتاسر دنیا

فرماندار آران و بیدگل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱۵ میلیون دلار فرش ماشینی از این شهرستان به نقاط مختلف دنیا صادر شده است.


نمایشگاه کالای ایرانی در رشت برپا شد نمایشگاه کالای ایرانی در رشت برپا شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان گفت:‌ نخستین نمایشگاه کالای ایرانی – خانه ایرانی در راستای تحقق شعار امسال و با هدف حمایت از محصولات داخلی در رشت گشایش یافت.


تغییرات عجیب ارزش صادراتی فرش و صنایع دستی در سال جاری+ جدول تغییرات عجیب ارزش صادراتی فرش و صنایع دستی در سال جاری+ جدول

صادرات فرش و صنایع دستی در ۸ ماه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تفاوتی عجیب و فاحش در زمینه ارزش و وزن صادراتی، از خود به جای گذاشت.


راه اندازی شهرک صنایع نوین در آران و بیدگل ضرورت دارد راه اندازی شهرک صنایع نوین در آران و بیدگل ضرورت دارد

فرماندار آران و بیدگل گفت:با توجه به تک محصولی بودن صنایع در آران و بیدگل (تولید فرش ماشینی) راه اندازی شهرک صنایع نوین در راستای پویایی اقتصادی این شهرستان ضروری است.


تشکیل اتاق فکر صاحبان صنعت فرش ماشینی تشکیل اتاق فکر صاحبان صنعت فرش ماشینی

فرماندار آران و بیدگل در جلسه ای با صاحبان صنایع گفت : صنعتگران می توانند در این اتاق فکر، با ارائه طرح ها و ایده های خود در جهت توسعه هرچه بیشتر صنایع این شهرستان ، مشکلات حوزه تولید و اشتغال خود را مطرح و پیگیری کنند.


فرماندار شهرستان آران و بیدگل: راه انداری شهرک صنایع نوین می تواند فرصتی برای رهایی از تک محصولی در این شهرستان باشد/ اتاق فکر صاحبان صنعت فرش ماشینی در فرمانداری تشکیل می شود فرماندار شهرستان آران و بیدگل: راه انداری شهرک صنایع نوین می تواند فرصتی برای رهایی از تک محصولی در این شهرستان باشد/ اتاق فکر صاحبان صنعت فرش ماشینی در فرمانداری تشکیل می شود

فرماندار شهرستان آران و بیدگل: راه انداری شهرک صنایع نوین می تواند فرصتی برای رهایی از تک محصولی در این شهرستان باشد/ اتاق فکر صاحبان صنعت فرش ماشینی در فرمانداری تشکیل می شود


37 طرح در داوری نخستین رویداد« ایده شو » نساجی یزد شرکت کرد 37 طرح در داوری نخستین رویداد« ایده شو » نساجی یزد شرکت کرد

37 طرح و ایده در نخستین رویداد استارتاپ (فناوری بالا) صنعت نساجی این استان با عنوان « ایده شو » در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی منسوجات خانگی و آیین گشایش سومین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و موکت یزد شرکت کرد.


گشایش نمايشگاه فرش ماشيني و موکت در یزد +آلبوم عکس گشایش نمايشگاه فرش ماشيني و موکت در یزد +آلبوم عکس

در سومین نمایشگاه فرش ماشینی ، موکت و کفپوش 50 شرکت محصولات تولیدی خود را به نمایش گذاشته اند.


صادرات نساجی ۴۰ درصد افزایش یافت صادرات نساجی ۴۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با اشاره به رشد ۲ درصد تولید و ۴۰ درصد صادرات نساجی به خارج از کشور در سال ۱۳۹۷ گفت: هم اکنون هفت هزار و ۹۰۰ واحد نساجی با ۲۶۰ هزار نفر در این بخش از صنعت کشور فعالیت دارد .


نمایشگاه تخصصی منسوجات خانگی در یزد گشایش یافت نمایشگاه تخصصی منسوجات خانگی در یزد گشایش یافت

دومین نمایشگاه تخصصی منسوجات خانگی یزد عصر سه شنبه با حضور مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) آغاز به کار کرد و همزمان سومین نمایشگاه تخصصی فرش ماشینی و موکت استان نیز گشایش یافت .


2 میلیون و 500 هزار بافنده در صنعت فرش کشور فعال هستند 2 میلیون و 500 هزار بافنده در صنعت فرش کشور فعال هستند

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستبافت با جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفری فعال خود، بزرگترین صنعت کشور محسوب می شود.


صنعت فرش ایران تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا صنعت فرش ایران تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا

رسانه آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارشی به بررسی بازار فرش ایران پس از تحریم‌ها پرداخته است.


نمایشگاه دوموتکس مکزیک نمایشگاه دوموتکس مکزیک

نمایشگاه دموتکس مکزیک در تاریخ ۱۵ تا ۱۹ اکتبر سال ۲۰۱۹ در مکزیکوسیتی برگزار خواهد شد.


افزایش ۲۰درصدی صادرات فرش ماشینی افزایش ۲۰درصدی صادرات فرش ماشینی

صادرات شرکت تعاونی تولیدکنندگان فرش ماشینی آران و بیدگل ۲۰درصد افزایش یافت.


مرحله اول موزه صنایع نساجی ایران راه‌اندازی می‌شود مرحله اول موزه صنایع نساجی ایران راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در نشست شورای راهبردی موزه های استان اصفهان از راه اندازی موزه صنایع نساجی ایران در کاشان شهر ملی نساجی ایرانی همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.


ابریشم های تقلبی، آینده فرش را تهدید می کند ابریشم های تقلبی، آینده فرش را تهدید می کند

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه گران شدن مواد اولیه تولید فرش باعث شده جنس تقلبی این مواد وارد بازار شود، گفت: استفاده از این مواد توسط تولیدکنندگان فرش دستباف، کیفیت فرش دستباف اصفهان را کاهش می‌دهد.


نمایش فرش هایی با ترکیب معماری در موزه فرش نمایش فرش هایی با ترکیب معماری در موزه فرش

رئیس موزه فرش تهران از نمایش فرش های دستباف ایدری (ترکیب معماری و قالی بافی) از پنجشنبه ۲۹ آذر در محوطه این مکان تاریخی خبرداد.


نمایشگاه فرش ماشینی و تابلوفرش دستباف در تهران، از امروز آغاز به کار کرد نمایشگاه فرش ماشینی و تابلوفرش دستباف در تهران، از امروز آغاز به کار کرد

نمایشگاه خانه ایرانی ویژه عرضه فرش ماشینی و تابلوفرش دستباف، لوستر، مبلمان، دکوراسیون و کالای خواب از امروز، دوشنبه ۳دی در مجموعه چهلسرای مصلای امام خمینی برپا می‌شود.


ششمین نمایشگاه فرش ماشینی، موکت و کفپوش خرم آبادبرگزار می شود. ششمین نمایشگاه فرش ماشینی، موکت و کفپوش خرم آبادبرگزار می شود.

ششمین نمایشگاه فرش ماشینی، موکت و کفپوش خرم آباد، سوم الی هفتم دی ماه ۱۳۹۷، از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های استان برگزار می شود.


صادرات فرش ماشینی؛ تامین کننده ۱۰درصد صادرات غیرنفتی صادرات فرش ماشینی؛ تامین کننده ۱۰درصد صادرات غیرنفتی

عضو هیئت مدیره ی اتحادیه ی فرش ماشینی: تولیدکنندگان فرش ماشینی توانسته اند ۳۷۴ میلیون دلار فرش صادر کنند لذا ۱۰ درصد از صادرات غیر نفتی ایران مربوط به صنعت فرش ماشینی است.


بازار فرش مشهد رونق ندارد بازار فرش مشهد رونق ندارد

عباس وحیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی چند ماه گذشته صاحبان 70 پروانه کسب در زمینه فروش فرش ماشینی و موکت در مشهد پروانه فعالیت خود را باطل کرده اند.


میز کشوری صادرات فرش ماشینی به استان اصفهان واگذار شد. میز کشوری صادرات فرش ماشینی به استان اصفهان واگذار شد.

نشست میز کشوری توسعه صادرات فرش ماشینی در آینده نزدیک در شهرستان کاشان برگزار می شود.


94 میلیون متر مربع فرش ماشینی در سال 96 تولید شد. 94 میلیون متر مربع فرش ماشینی در سال 96 تولید شد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد در سال گذشته 94 میلیون متر مربع فرش ماشینی در کشور تولید شد.


واحد نمونه بهداشت حرفه‌ای  در سال 1396 واحد نمونه بهداشت حرفه‌ای در سال 1396

تقدیر از کارشناس بهداشت حرفه ای شرکت صنایع نساجی پامچال به عنوان کارشناس نمونه شهرستان آران و بیدگل


تقدیر از پرسنل محترم فرش پامچال توسط مدیرعامل در روز جهانی کار و کارگر تقدیر از پرسنل محترم فرش پامچال توسط مدیرعامل در روز جهانی کار و کارگر

در روز جهانی کار و کارگر از پرسنل محترم فرش پامچال تقدیر بعمل آمد. 11 اردیبهشت برابر با اول مِی سال 2018 میلادی روز جهانی کارو کارگر می باشد.


حضور فرش پامچال  در نمایشگاه دموتکس ترکیه حضور فرش پامچال در نمایشگاه دموتکس ترکیه

4-7 اردیبهشت 1397 - سالن 2 - غرفه A300


همراه ما باشید در نمایشگاه دموتکس ترکیه همراه ما باشید در نمایشگاه دموتکس ترکیه

همراه ما باشید در نمایشگاه دموتکس ترکیه 2018، 4-7 اردیبهشت 1397


همراه فرش پامچال باشید در نمایشگاه دموتکس آلمان همراه فرش پامچال باشید در نمایشگاه دموتکس آلمان

نمایشگاه دموتکس هانوفر یکی از حرفه ای ترین نمایشگاه های تجاری در آلمان و جهان محسوب می شود که به طور انحصاری به صنعت نساجی، طراحی فرش و کفپوش و .... اختصاص داده شده است.


فرش پامچال بیست‌ساله شد. فرش پامچال بیست‌ساله شد.

آبانماه سال 96 بیستمین سال فعالیت موسسین شرکت صنایع نساجی پامچال در حوزه فرش ماشینی است.


 صادرات ۷۴ میلیون دلاری فرش ماشینی در سال ۹۶‎ صادرات ۷۴ میلیون دلاری فرش ماشینی در سال ۹۶‎

صنعت فرش ماشینی سالهاست که جایگاه خود را در میان سایر صنایع زیرمجموعه نساجی یافته و امروز حرفی برای گفتن دارد. مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است صنعت نساجی کشور تاثیر بسیاری در تغییر صعودی شاخص‌های اقتصادی همچون اشتغال و ارزش افزوده دارد.


فرش پامچال،  غرفه‌ی برگزیده در نمایشگاه دموتکس قاضی‌انتپ فرش پامچال، غرفه‌ی برگزیده در نمایشگاه دموتکس قاضی‌انتپ

دموتکس مهم‌ترین رویداد نمایشگاهی فرش و کفپوش دنیاست که هر سال در سه کشور آلمان، چین و ترکیه برگزار می‌شود.


مراسم اهدای جوایز مسابقه مراسم اهدای جوایز مسابقه "هفته سلامت" فرش پامچال

همزمان با هفته سلامت، فرش پامچال مسابقه "سلامت" را برای پرسنل و خانواده های محترم ایشان برگزار کرد.


راه اندازی وبسایت جدید فرش پامچال راه اندازی وبسایت جدید فرش پامچال

وب سایت شرکت فرش پامچال در بهار 1396 با پشتیبانی سه زبان به روز گردید. خوشحالیم به اطلاع مشتریان و همکاران خود برسانیم، وب سایت رسمی شرکت فرش پامچال منتشر، بروز و از این پس در دسترس شما عزیزان قرار گرفت. این وب سایت جهت ارتقاء بهره وری و ایجاد ارتباط


افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش