تفاوت فرش‌های آکریلیک با فرش ابریشمی
امروزه فرش های زیادی هستند که مناسب با نوع نیاز افراد در مکان های مختلف از جنس و کیفیت متفاوتی هم برخوردارند. ما در این مقاله سعی داریم شما را با تفاوت فرش‌های آکریلیک با فرش ماشینی ابریشم آشنا سازیم تا از این طریق بتوانید راحت تر در خرید بهترین فرش

تفاوت فرش‌های آکریلیک با فرش ابریشمی 

 

امروزه فرش های زیادی هستند که مناسب با نوع نیاز افراد در مکان های مختلف از جنس و کیفیت متفاوتی هم برخوردارند. ما در این مقاله سعی داریم شما را با تفاوت فرش‌های آکریلیک با فرش ماشینی ابریشم آشنا سازیم تا از این طریق بتوانید راحت تر در خرید بهترین فرش ماشینی مناسب نیاز و بودجه خود تصمیم بگیرید. امروزه با پیشرفت صنایع ، تولید کنندگان فرش ماشینی نیز دست به تولید جدید ترین فرش های ماشینی با کیفیت بالا زده اند . فرش‌های آکریلیک با توجه به مشخصاتی که دارد می توان جزء بهترین فرش های ماشینی درجه یک دانست که مورد استقبال بسیاری از خریداران فرش ماشینی قرار گرفته است .

فرش ابریشمی چیست ؟ 
یکی از ویژگی های فرش ابریشمی که آن را از دیگر محصولات، متمایز می کند ، ویژگی منشوری بودن آن است . یعنی به گونه ای است که از هر طرفی به آن نگاه کنید ، طیف متفاوتی از رنگ ها را می بینید . فرش ابریشم گونه ، جنس نخ خاب از نوعی ابریشم مصنوعی است که بسیار خاص و ظریف است و به علت لطافت و ظرافت بالایی  که دارد ، بهتر است در مکان های لوکس و فاخر و قسمت پذیرایی منزل، از آن استفاده شود .  این فرش خاص و بسیار  زیبا، جلوه ای شاهانه به محیط می بخشد . 

 

فرش آکریلیک چیست ؟

الیاف آکریلیک ، از پلیمری به نام پلی اکریلو ، ساخته شده اند . ویژگی بارز این الیاف، سبک بودن، گرم و حالتی شبیه به پشم طبیعی را دارند. الیاف مصنوعی آکریلیک، رنگپذیری بالایی دارند و ضد حساسیت و دارای قابلیت بسیار در برابر شست شو هستند. از این الیاف ، علاوه در فرش ، در جوراب ، دستکش ، روسری و پارچه های تزیینی ، پتوو .. استفاده می شود . بسیاری از تولید کنندگان فرش ماشینی، از الیاف آکریلیک به خاطر برتری آن نسبت به الیاف پلی استر و نایلونی استفاده می کنند . از خصوصیات منحصر به فرد این الیاف می توان به شرح زیر نام برد :

• بر خلاف الياف نایلونی و پلی استر ، بوی مواد نفتی و پلاستیک نمی دهد. 

 

• در برابر شست و شو و پاخور شدن و حرارت و نور خورشید مقاوم است.

 

• الیاف آکریلیک را قبل از بافت ، هیت ست می کنند . بدین صورت که نخ آکریلیک را از تونل مملو از گرما و بخار آب عبور می دهند و نخ ، را مقاوم می کنند. 

 

• بسیار نرم ولطیف است.

 

• فرش های توليدي در شركت فرش پامچال را با آکریلیک هیت ست شده می بافند.  

 

این ویژگی ها و خصوصیات ، باعث می شود که سیل عظیمی از خریدارن به خرید فرش آکریلیک روی آورند. 

 

 بیشتر بخوانید:

 فرش ابریشم انتخاب افراد خاص

 روش های امتحان کردن ابریشم فرش

 

 تفاوت فرش ماشینی ابریشمی و فرش آکریلیک چیست ؟

 

1- کیفیت : نمی توان گفت که کیفیت کدام نوع فرش بهتر است . این محصولات را باید با توجه به مکان مورد نظر استفاده کنید. در مکان های پررفت و آمد، بهتر است از فرش ماشینی اکریلیک هیت ست شده استفاده شود ولی اگر فرش برای پذیرایی می خواهید ، فرش ماشینی ابریشمی جلوه بسیار زیبایی به فضایتان می دهد. 

 

2- طول عمر : میزان طول عمر فرش آکریلیک، به خاطر هیت ست شدن بیشتر است.

 

3- شست وشو : در شست و شوی فرش ابریشمی باید بسیار دقت و ظرافت به خرج داد چون الیاف ابریشمی بسیار آسیب پذیر هستند و شست وشوی این محصول را بهتر است افراد خبره و قالیشویی های معتبر انجام دهند و این قالی ممکن است در اثر شست وشو ماهیت خود را از دست بدهد ولی قالی آکریلیک، در برابر شست وشو بسیار مقاوم است.

 

4- طرح های فرش آکریلیک ، بسیار متنوع است و دارای رنگبندی متفاوت می باشد ولی طرح ها و نقشه های قالی ابریشمی بسیار کم است. 

 

5- مقاومت در برابر گرما : الیاف ابریشمی، در برابر حرارت و گرما مقاومت كمتري دارند  ولی محصولات آکریلیک ، در برابر گرما و حرارت مقاوم هستند. 

 

6- ضد حسایت و ضد آلرژی و برای افرادی که از بیماری حساسیت و آلرژی رنج می برند، توصیه می شود از فرش ابريشمي استفاده کنند. 



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش