وجود چه فرش‌هایی در خانه ضروری است؟
خیلی کم پیش می‌آید که کسی از فرش‌های گرد ، کناره و یا پادری در خانه خود استفاده نکند و حداقل یکی از این فرش‌ها در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. این فرش‌ها به ظاهر کوچک و کم اهمیت هستند که تنها برای پر کردن قسمت‌هایی از خانه به کار می‌روند و گاهی حتی موقع خ

وجود چه فرش‌هایی در خانه ضروری است؟

خیلی کم پیش می‌آید کسی از فرش‌های گرد، کناره و یا پادری در خانه خود استفاده نکند و حداقل یکی از این فرش‌ها در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. این فرش‌ها به ظاهر کوچک و کم اهمیت هستند که تنها برای پر کردن قسمت‌هایی از خانه به کار می‌روند و گاهی حتی موقع خرید به اندازه‌ای که به فرش‌های دیگر خانه اهمیت می‌دهیم به این فرش‌ها توجهی نداریم. در حالی که این فرش‌ها اتفاقا می‌توانند به زیبایی خانه و سلامت خانواده کمک کنند بنابراین باید از نمونه‌های مرغوب و با کیفیت انتخاب شوند.

فرش پادری یکی از الزامات هر دکوراسیونی
فرش پادری بر خلاف ظاهر کوچکی که دارد یکی از فرش‌های مهم هر خانه‌ای است که به شدت می تواند از ورود آلودگی‌ها به خانه جلوگیری کند. شاید جالب باشد که این فرش حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد آلودگی‌های کف کفش و یا پای شما را به خود جذب می کند و اجازه ورود آن را به قسمت‌های دیگر خانه نمی‌دهد و به طرز شگفت انگیزی در عدم ورود آلودگی‌های بیرون موثر است. بنابراین اگر تمیزی خانه و سلامت افراد برایتان مهم است حتما از این فرش استفاده کنید.

به علاوه فرش پادری کاربردهای دیگری نیز دارد و از آن می‌توانید برای جلوی درب سرویس بهداشتی استفاده کنید. این موضوع باعث می‎‌شود تا اولا پای خیس شما با سطح کفپوش خانه برخورد نکند و از طرفی از مانع لیز خوردن افراد بر روی زمین می‌شود.

برای استفاده از فرش کناره راه‌های جدید را امتحان کنید.

فرش کناره با ظاهری بلند و باریک به نظر خیلی پرکاربرد نمی‌آید در حالی که اگر کمی خلاقیت به خرج دهید از این فرش در قسمت‌های مختلف خانه می‌توانید استفاده کنید. یکی از فضاهای مناسب برای استفاده از فرش کناره فضای کنار تخت خواب است. این فضا معمولا وسعت زیادی ندارد و فرش‌ها با ابعاد معمولی در این قسمت قرار نمی‌گیرند. از طرفی خالی گذاشتن این فضا خصوصا با کفپوش‌های سرامیکی باعث می‌شود تا پای شما با سطح سرد زمین برخورد کند بنابراین بهترین ایده استفاده از فرش کناره است.

فرش کناره را مانند فرش پادری برای جلوی سینک ظرفشویی در آشپزخانه نیز می‌توانید استفاده کنید؛ این شیوه باعث می‌شود آب و رطوبت ظرف شستن به فرش اصلی آشپزخانه سرایت نکند. به طور کلی در هر فضای مستطیل شکل و طویلی می‌توانید از فرش‌های کناره استفاده کنید اما این تنها راه نیست در بسیاری از دکوراسیون‌ها که فضای وسیعی دارند از فرش کناره همراه با یک میز کوچک یا یک گلدان به عنوان جدا کننده فضا استفاده می‌شود. در واقع این فرش به عنوان خط مرزی می‌تواند مثل دیوار عمل کند و فضای نشیمن و پذیرایی را تفکیک کند.

 بیشتر بخوانید:

 فرش و اصول انتخاب طرح و رنگ
 

 

انتخاب جنس فرش


جنس فرش های گرد، پادری و فرش کناره می‌تواند کاملا با سایر فرش‌های خانه متفاوت باشد اما برای زیبا‌‌تر شدن فضا بهتر است تناسب و تعادل ظاهری بین نوع فرش و همین طور رنگ‌های آن در دکوراسیون ایجاد کنید. 

در نظر داشته باشید برای هر فضایی باید فرشی مناسب با آن فضا تهیه کنید مثلا در انتخاب فرش آشپزخانه دقت کنید که فرش مقاومت بیشتری به رطوبت داشته باشد یا برای اتاق کودک از فرشی استفاده کنید که پرزدهی نداشته و ایجاد حساسیت نکند. به علاوه تمام فرش‌های درجه یک و با کیفیت در انواع مختلف به صورت گرد، کناره و پادری نیز تولید می‌شوند و برای انتخاب جنس فرش گزینه‌های زیادی پیش رو دارید.

 

فرش گرد جزء جذاب‌‌ترین فرش‌هاست!

انتخاب فرش گرد چه در ابعاد کوچک و چه در ابعاد بزرگ جذابیت زیادی دارد چون این فرش به همراه خود حس صمیمی و دوستانه‌ای دارد و از طرفی چیدمان را کمی تغییر می‌دهد. فرش‌های گرد به دلیل خط منحنی و دایره شکلی که دارند ناخواسته فاصله بیشتری از دیوارها پیدا می‌کنند و باعث می‌شوند فضا بیشتر از حد معمول بزرگ به نظر برسد. به علاوه این فرش همه چیز را حول خود قرار می‌دهد و همه اجزای دکوراسیون به یک فاصله از آن قرار می‌گیرند و این موضوع فضا را بهتر نشان می‌دهد.

 


فرش گرد در ابعاد کوچک‌‌تر به عنوان فرش پادری نیز استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید از فرش گرد برای دکوراسیون خود استفاده کنید بهتر است چند نمونه از خطوط منحنی را در دکوراسیون خود به کار بگیرید تا در فضا هماهنگی بیشتری ایجاد شود. فرش‌های گرد به دلیل ظاهر متفاوتی که دارند جذابیت بیشتری در فضا ایجاد می‌کنند.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش