تغییر ارزان در دکوراسیون خانه با فرش گبه ماشینی
طرح‌های فرش‌های دستبافت و سنتی غالبا از هنر اصیل ایرانی نشات گرفته‌اند و هرکدام مفهوم و معنایی جدا دارند. فرش‌هایی که در واقع ریشه در فرهنگ و اصالت یک سرزمین داشته و به دلیل استفاده از نخ‌های طبیعی و هنر دست قیمت بالایی دارند و گران می‌باشند.

تغییر ارزان در دکوراسیون خانه با فرش گبه ماشینی

طرح‌های فرش‌های دستبافت و سنتی غالبا از هنر اصیل ایرانی نشات گرفته‌اند و هرکدام مفهوم و معنایی جدا دارند. فرش‌هایی که در واقع ریشه در فرهنگ و اصالت یک سرزمین داشته و به دلیل استفاده از نخ‌های طبیعی و هنر دست قیمت بالایی دارند و گران می‌باشند.

به طور کلی تأثیری که فرش‌های دستباف و سنتی در دکوراسیون شما می‌گذارند قابل مقایسه با فرش‌های ماشینی نیست.

 

بیشتر بخوانید:گبه چیست؟

امروزه خرید فرش دستباف برای بسیاری از خانواده‌ها مقرون به صرفه نیست و همین موضوع باعث شده تا هجوم بیشتری به سمت فرش‌های ماشینی آورده شود که این یکی از دلایل مهم برای تولید فرش‌های ماشینی با طرح دستباف است. به طور کلی تولیدکنندگان فرش ماشینی تلاش می‌کنند تا فرش‌هایی با کیفیت و زیبا مانند نمونه‌های دستباف تولید کنند که یکی از این محصولات فرش ماشینی گبه است.

بهترین جای خانه که می‌توان از فرش ماشینی گبه استفاده کرد!


طرح و نقش فرش تأثیر زیادی در زیبایی آن دارد و می‌تواند مفهوم و جریان زیبایی را در دکوراسیون عوض کند. در واقع فرش‌ها گاهی فقط به عنوان بستر و پس زمینه دکوراسیون محسوب می‌شوند و گاهی برعکس تنها به عنوان یک وسیله‌ای تزئینی برای تکمیل زیبایی قسمتی از فضا به کار می‌روند.

بیشتر بخوانید:

رنگ آمیزی گبه

معرفی مراکز بافت گبه


فرش گبه ماشینی
از آن دسته از فرش‌های پرطرفدار است که اتفاقاً با فضاهای مختلف دکوراسیون هماهنگ می‌شود. از این فرش در انواع دکوراسیون‌های سنتی می‌توان استفاده کرد چون طرح‌های آن به خوبی یادآور حال و هوای سنتی عشایر و روستاها است و از طرفی سبک طراحی این فرش با اِلمان‌های مدرن نیز هماهنگی دارد. زمینه خلوت فرش ماشینی گبه در کنار نقش و نگاری که متفاوت و ساده هستند، باعث شده تا برای طراحان دکوراسیون مدرن جذاب‌تر باشد همچنین در یک دکوراسیون مدرن و ساده فقط یک عنصر شاد و رنگی با اجزای طبیعی می‌تواند درخششی خیره کننده داشته باشد و فضای محیط را به تکاپو در آورد. شاید تنها در دکوراسیون‌های کلاسیک استفاده از فرش گبه احتیاج به کمی مهارت داشته باشد، چون این دکوراسیون‌ها غالباً از نمادهای سنتی و فانتزی دور هستند در حالی که طرح گبه‌ها با وجود سنتی بودن می‌تواند نوعی ذهنیت فانتزی نیز داشته باشد.

این فرش‌ها تا چه حد رضایت مشتری را جلب می‌کنند؟

خب طبیعتاً وقتی قرار است هزینه‌ای برای خرید کالایی صرف کنید قطعاً به دوام و کیفیت آن نیز اهمیت می‌دهید، این موضوع در مورد فرش ماشینی گبه نیز صدق می‌کند. در بافت فرش‌های گبه ماشینی غالباً از نخ‌های پلی پروپیلن و پلی استر استفاده می‌شود که این نخ‌ها در فرآیندی به نام هیت ست در برابر رطوبت، حرارت، سایش و … مقاوم شده‌اند و به همین دلیل کیفیت خوبی دارند و فاقد پرزدهی هستند.

به طور کلی باید گفت گبه ماشینی از کیفیت مناسبی برخوردار است و قیمت آن متوسط به پایین است. این رنج پایین قیمت گبه در کنار جذابیت ظاهری کمک کرده تا این فرش محبوبیت بیشتری پیدا کند. از طرفی بافت فرش گبه به دلیل استفاده از تار و پود ضخیم‌، نرمی بیش‌تری دارد که باعث شده تا فرش حس راحتی بیشتری داشته باشد. این موضوع انتخاب فرش گبه ماشینی را برای فضای اتاق خواب و اتاق نشیمن مناسب کرده است.

نمونه فرش های ماشینی گبه شرکت فرش پامچال

 


    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش