18 کشور جهان، مقصد فرش های ماشینی تولیدی شهرستان آران و بیدگل
فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان با جمعی از صاحبان صنعت شهرستان های آران و بیدگل و کاشان در اتاق بازرگانی کاشان گفت: 18 کشور جهان، مقصد فرش های ماشینی تولیدی شهرستان آران و بیدگل است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست با استاندار اصفهان عنوان کرد: 18 کشور جهان، مقصد فرش های ماشینی تولیدی شهرستان آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان با جمعی از صاحبان صنعت شهرستان های آران و بیدگل و کاشان در اتاق بازرگانی کاشان گفت: 18 کشور جهان، مقصد فرش های ماشینی تولیدی شهرستان آران و بیدگل است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان آران و بیدگل به نقل از ایرنا دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل در نشست دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان با جمعی از صاحبان صنعت شهرستان های آران و بیدگل و کاشان در اتاق بازرگانی کاشان گفت: سالانه 50 میلیون مترمربع فرش ماشینی در این شهرستان تولید و افزون بر بازارهای داخلی به 18 کشور جهان نیز صادر می شود . 
وی میزان تولید نسبی فرش ماشینی کشور در سال را 132 میلیون مترمربع برشمرد و افزود: شهرستان آران و بیدگل می تواند قطب تولید فرش ماشینی نام بگیرد زیرا پس از کشور ترکیه، در منطقه خاورمیانه جایگاه دوم را در تولید این محصول دارد . 

 

وی اضافه کرد: 40 کیلوگرم زعفران نیز سال گذشته در این شهرستان تولید شد که با زیر کشت رفتن 100 هکتار در افق 1404 این رقم به 400 کیلوگرم خواهید رسید .
فرماندار شهرستان آران و بیدگل یادآور شد: سال های 95 و 96 نزدیک به سه هزار تن پسته در باغ های زیر کشت این محصول در شهرستان تولید شد . 
وی میزان ارزآوری سال گذشته شهرستان آران و بیدگل را 130 میلیون دلار برآورد کرد و تاکید کرد: شهرستان های کاشان و آران و بیدگل هم نماد اجرای اقتصاد مقاومتی و هم نمود واقعی شعار سال مبنی بر رونق تولید هستند . 

 

دکتر بایبوردی ادامه داد: مردم این منطقه با کار و تلاش توانسته اند اعتماد به نفس را جایگزین اعتماد به نفت کنند و از همین رو نرخ بیکاری در آران و بیدگل پنج درصد است . 
وی با تاکید بر لزوم شناسایی و برطرف کردن موانع تولید صنعت، انباشت مقررات را یکی از موانع اصلی تولید در منطقه و حتی کشور دانست و گفت: این مقررات مزاحم موجب شده تا برخی دستگاه ها کارشناسان مزاحم و به دنبال آن مدیرانی مزاحم تولید کنند. 

 

فرماندار آران و بیدگل با مغتنم شمردن رونق تولید به عنوان شعار سال افزود: سرمایه دار را باید به عنوان سردار و قهرمان تولید و سازندگی کشور بدانیم چون شغل ایجاد می کنند و جوانان را از بزهکاری های و آسیب های اجتماعی دور نگه می دارند. 

 به گفته وی، هم اکنون 810 واحد صنعتی در آران وبیدگل با 17 هزار و 100 نفر اشتغال فعالیت دارند که 510 واحد فرش ماشینی تولید می کنند.
منبع:فرمانداری آران و بیدگل



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش