صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از آران و بیدگل به خارج از کشور
رئیس اداره صنعت، معدن آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل دومین تولید کننده فرش ماشینی در جهان است و سالانه افزون بر ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از این شهرستان به سایر کشورها صادر می شود.

رئیس اداره صنعت و معدن آران و بیدگل:
صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از آران و بیدگل به خارج از کشور
آران و بیدگل- رئیس اداره صنعت، معدن آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل دومین تولید کننده فرش ماشینی در جهان است و سالانه افزون بر ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از این شهرستان به سایر کشورها صادر می شود.

مجتبی محلوجی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آران و بیدگل دارای ۸۰۰ واحد صنعتی است که نزدیک به ۹۰ درصد آنها را صنایع تولید فرش و صنایع وابسته تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: تعداد صنایع مستقر در این شهرستان با هشت استان کشور برابری می‌کند و نکته اینجاست که ۱۰۰ درصد این صنایع از سوی بخش خصوصی راه اندازی و مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به صادرات سالانه افزون بر ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از شهرستان آران و بیدگل به مقصد سایر کشورها بیان داشت: این واحدهای تولیدی نزدیک به ۵۰ میلیون مترمربع در سال تولید فرش ماشینی دارند که بیشتر به کشورهای همسایه و اروپایی صادر می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل اضافه کرد: این شهرستان دومین تولید کننده فرش ماشینی در جهان است اما به دلیل وابستگی به خارج در بخش تأمین مواد اولیه و ماشین آلات با مشکلاتی روبرو شده‌ایم که نیاز به حمایت جدی دولت دارد.

وی اضافه کرد: صنعت فولاد هم در شهرستان آران و بیدگل مستقر است که امسال افزون بر ۴۵ میلیون دلار صادرات داشته است و می‌توان از این فرصت برای استقرار صنایع پایین دستی فولاد بهره گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ فعالیت صنعتی پایین دستی فولاد شناسایی شده است و به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و جذب سرمایه گذار در این بخش هستیم.

وی تک محصولی بودن صنعت در شهرستان آران و بیدگل را یک تهدید جدی برشمرد و تصریح کرد: استقرار صنایع پیشرفته و صنایع پایین دستی فولاد می‌تواند تهدید بخش صنعت را به فرصت تبدیل کند که در این زمینه گام‌های خوبی در حال برداشته شدن است.
منبع:مهر



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش