نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: قطعا استحضار دارید یکی از صنعت‌های مهم کشور ما که قدمت بسیار دیرینه‌ای دارد صنعت فرش ایران است که هنرمندان ایران واقعا هنرشان را در بافت انواع فرش‌ها، فرش‌های نفیس و فرش‌هایی که واقعا به عنوان تابلو می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد تعجب برانگیز و اعجاب آور هست.

نمایشگاهی مثل دموتکس موجب ارتقای جایگاه صنعت فرش ما می‌شود

دکتر مهدی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: قطعا استحضار دارید یکی از صنعت‌های مهم کشور ما که قدمت بسیار دیرینه‌ای دارد صنعت فرش ایران است که هنرمندان ایران واقعا هنرشان را در بافت انواع فرش‌ها، فرش‌های نفیس و فرش‌هایی که واقعا به عنوان تابلو می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد تعجب برانگیز و اعجاب آور هست. ما یک زمان طولانی رتبه دار کل جهان بودیم.

 با توجه به تقلیدهایی که کشورهای مختلف از این صنعت فرش ما کردند و متاسفانه برخی از بی تدبیری هایی که مسئولین گذشته در عدم شناساندن این صنعت مهم و هنر اعجاب آورمان از خودشان نشان دادند متاسفانه این رتبه و جایگاه ما تنزل پیدا کرد.

امیدواریم این چنین نمایشگاه هایی مانند دموتکس دبی در واقع ارتقای جایگاه و بازیابی جایگاه صنعت فرش ما منجر شود. علاقمند کند هنرمندان را که بتوانند این صنعت را با هنر بالای خودشان بیش از گذشته بروز و ظهور دهند. لذا ما ضمن حمایت از چنین نمایشگاههایی چه در داخل کشور چه خارج کشور و هرچه که توجه به بازاریابی و صادرات چنین محصول پرقیمت و پر ارزشی بتوانند برای ما ارزآوری هم داشته باشد.

 به هر حال اتکای به صادرات نفت یک منبع پایدار و اطمینان بخشی برای کشور نیست. ما به ناچار باید برویم به سمت و سوی تولیدات داخلی در صنعت ها و هنر مختلف که بتوانیم ارزآوری لازم را برای کشور داشته باشیم.

قطعا چنین کمیته‌ای می‌تواند به عنوان یک کمیته تخصصی که بررسی های لازم را هم از نظر ارتقای کیفیت محصولات تولیدی مان را به روز رسانی کند و در اختیار مسئولین و دست اندرکاران قرار دهد هم زمینه‌های صادرات را بازاریابی هایی که با مشارکت مردمی انجام بگیرد قطعا اثرگذار خواهد بود خصوصا در سالی که آقا هم اسم امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری فرمودند به نظر می‌رسد چنین کمیته‌های مردم نهادی بتواند هم اطلاعات لازم را در اختیار دست اندرکاران قرار دهد و زمینه رشد و ارتقای جایگاه این صنعت مهم به کشورمان و درخشش آن در بازارهای جهانی و همچنین حمایت از تولیدکنندگان به عنوان یک منبع مهم ارز آوری را انشالله مدنظر قرار می‌دهند. 

مجلس قطعا از این موضوع حمایت می‌کند به عنوان یک عامل مهم برای صادرات کشور و ارز آوری حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش