منصور دیاری، رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی: دو سناریو می‌شود برای سال 1403 پیش بینی کرد. اگر شرایط کلی اقتصادی جامعه بهبود پیدا کند، طبیعتا صنعت فرش ماشینی هم از این موضوع متاثر خواهد شد.

صنعتگران فرش ماشینی کمربندها را محکم ببندند

منصور دیاری، رئیس سرای نوآوری فرش ماشینی: دو سناریو می‌شود برای سال 1403 پیش بینی کرد. اگر شرایط کلی اقتصادی جامعه بهبود پیدا کند، طبیعتا صنعت فرش ماشینی هم متاثر خواهد شد از این موضوع و با توجه با قاعده نوساناتی که در سی سال اخیر در صنعت فرش ماشینی داشتیم و معمولا یکی دو سال سال بی رونق و رکودی داشتیم و یکی دو سال باز سال رونقی را داشتیم این میتواند رقم بخورد و سال نسبتا بهتر از 1402 داشته باشیم.

اما چیزی که تحت تاثیر قرار می‌دهد به نظرم تحولاتی است که در عرصه جهانی اتفاق خواهد افتاد به هر حال بخواهیم بپذیریم یا نپذیریم تحولاتی که در جهان اتفاق میفتد روی ما تاثیر میگذارد شاید مهمترین انتخابات آمریکا باشد. به ظاهر بی معنی است اما اینکه کدام رقبا پیروز شوند روی صنعت ما، کسب و کار ما و اقتصاد ما تاثیر میگذارد.

از این باب اگر بخواهیم به موضوع نگاه کنیم دوستان ما در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته باید کمربندها را محکمتر ببندند و توسعه ها را ‌با تفکر و برنامه ریزی دقیقتری و با مشورت انجام دهند.

این به این معنی نیست که اگر به دنبال توسعه هستند توسعه را متوقف کنند ولی هر شرکتی برای تکمیل زنجیره تامین و صادرات و فروش کالا نیاز به توسعه دارد ولی قطعا در سال 1403 هر توسعه ای باید با برنامه ریزی بسیار دقیقتر از سالهای قبل انجام شود.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش