محمد آذرباد، فعال فرش ماشینی: اینکه صنعت فرش ماشینی را رها کنیم به حال خودش و از گرفتن این ارز یارانه‌ای محروم کنیم مثل این است که یک طفل شیرخوار را از شیر بگیریم.

شرایط دفاع از بازار آزاد را نداریم!

محمد آذرباد، فعال فرش ماشینی: اینکه صنعت فرش ماشینی را رها کنیم به حال خودش و از گرفتن این ارز یارانه‌ای محروم کنیم مثل این است که یک طفل شیرخوار را از شیر بگیریم.

الان تفاوت بین ارز یارانه‌ای دولتی و ارز آزاد 25 درصد است. معتقدم این 25 درصد در اقتصاد ایران فسادزا نیست. از آن طرف برای رفع تعهد ارزی برای هر یورو و دلار باید 5 هزار تومان هزینه کنی.

این رفع تعهد ارزی مشکل بزرگی برای صادرکننده ها است. ولی مشکل بزرگتری که داریم این است که در زمینه ارز دولتی و یارانه ای دولت خودش را به روز و واقعی نمی کند و میخواهد از نرخی دفاع کند که قابل دفاع نیست.

شرایط اولیه دفاع از بازار آزاد را نداریم یک مقدار باید در این زمینه تصدی گری دولت را بپذیریم که برای بخش خصوصی سخت است و باید این را بپذیریم که در اقتصادی که 53 میلیارد دلار سال گذشته صادرات داشته و واقعیت این است که فقط 9 درصد سهم بخش خصوصی است. 91 درصد به شکلی به دولت و هلدینگهای خصولتی برمیگردد. پتروشیمی و معدن و برق و انرزی. در این زمینه نمیتوانی اقتصاد ازاد داشته باشی و مسلم است دولت باید تصدی گری خودش را بکند

در ارتباط با صنعت خودمان با توجه به ناترازی که داریم این است که صلاح و مصلحت صنعت ما نیست. ما میلیاردها دلار در شهرستان سرمایه گذاری کردیم و حالا نگران بقیه حوزه های اقتصاد باشیم به نظر من منطقی نیست.

من صنعتگر در درجه اول باید نگران صنعت خودم باشم که آیا تخصیص ارز یورو 43 هزار تومنی به من خواهد داد که دستگاهی که وارد می‌کنم به عنوان مثال 2.5 میلیون یور برای من 130 میلیارد در می آید یا قرار است در بازار رها شده یورور را 100 هزار تومان تامین کنم و دستگاه برای من 250 تا 300 میلیارد تومان تمام شود. من طرفدار کدام یکی هستم؟ مسلما انتخابم اول است در این شرایط.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش