سعید منزوی‌زاده عضو مجمع کارآفرینان ایران: اصفهان در تولید و صادرات فرش ماشینی سرآمد است و در جایگاه نخست کشور قرار دارد، بیشترین تعداد تولیدکنندگان فرش ماشینی متعلق به این استان هستند.

عضو مجمع کارآفرینان ایران:
اصفهان رتبه نخست کشور در تولید فرش ماشینی را دارد

عضو مجمع کارآفرینان ایران گفت: اصفهان قطب اصلی صنعت فرش ماشینی کشور است و رتبه نخست را از نظر کیفیت و تنوع تولید دارد.

سعید منزوی‌زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اصفهان در تولید و صادرات فرش ماشینی سرآمد است و در جایگاه نخست کشور قرار دارد، بیشترین تعداد تولیدکنندگان فرش ماشینی متعلق به این استان هستند.

وی گفت: صادرات فرش ماشینی در سال های اخیر روند افزایشی داشته و از نظر متراژ و حجم هر سال میزان صادرات این محصول رشد داشته است، هرچند با توجه به نوسانات نرخ ارز، برخی مواقع قیمت‌ها بر حسب دلار کاهش می‌یابد که ممکن است از این نظر در مقاطعی به نظر برسد ارزی آوری این صنعت کاهش پیدا کرده است.

عضو مجمع کارآفرینان ایران تصریج کرد: با وجود مشکلات زیاد بر سر راه صنعت فرش ماشینی، صادرکنندگان این محصول روز به روز بیشتر می‌شوند و در مجموعه این صنعت، علاقه به افزایش صادرات بسیار بیشتر از گذشته شده است و افزایش تعداد شرکت‌های ایرانی تولید کننده فرش ماشینی در نمایشگاه های تخصصی بین المللی موید این مطلب است.

وی یادآور شد: مهمترین رقیب صادرکنندگان ایرانی در بازارهای منطقه، تولیدکنندگان فرش ماشینی ترکیه هستند و در مقایسه با رقبای ترکیه‌ای صادرات ما در سطح پایین‌تری قرار دارد ولی در صورت حمایت از تولیدکنندگان داخلی صنعت فرش ماشینی ایران توان رقابت و حضور موثر در بازارهای جهانی را دارد.

مدیرعامل کارخانجات قالی سلیمان خاطرنشان کرد: صادرات این کارخانه در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ میلیون دلار بود و صادرات ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۱۰ درصد داشت.

وی افزود: این مجموعه سالانه حدود ۱.۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی تولید و در حال حاضر محصولات خود را به ۴۰ کشور دنیا صادر می‌کند که عمده آنها کشورهای حوزه خلیج فارس، مالزی، سنگاپور، اندونزی، قزاقستان، روسیه، کانادا و کشورهای اروپایی نظیر اتریش است.

منزوی‌زاده یادآور شد: عمده مشتریان این شرکت، کشورهای حاشیه خلیج فارس به جز عربستان سعودی هستند و انتظار می رود با وجود برقراری ارتباط سیاسی با این کشور در دولت سیزدهم بزودی شاهد برقراری ارتباط اقتصادی با این کشور باشیم.

وی اظهار داشت: فرش ماشینی تولید داخل از جمله کالاهای ایرانی است که با بهترین کیفیت جهانی تولید می‌شود به همین دلیل هیچ انگیزه‌ و توجیهی برای واردات آن وجود ندارد و در صورت حمایت از این صنعت فتح بازارهای جهانی ممکن خواهد بود.

عضو مجمع کارآفرینان ایران گفت: برای به دست آوردن بازارهای صادراتی جدید نیازمند دست‌یابی به آخرین ماشین آلات این صنعت هستیم و بدون تردید تلفیق آخرین فناوری روز جهان با هنر و نبوغ ایرانی می تواند صنعت فرش ماشینی را به صنعتی ممتاز، اشتغال‌زا و ارزآور تبدیل کند.

وی افزود: برخورداری از تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان صنعت فرش ماشینی ضروری است و نباید ناترازی بانک ها بهانه‌ای برای عدم تخصیص تسهیلات به بخش تولید باشد.

به گزارش ایرنا بیشترین تولید فرش ماشینی در کشور پس از استان اصفهان از آن استان‌های مرکزی، خراسان رضوی و یزد است.

کیفیت بیشتر فرش‌های ماشینی تولیدی استان اصفهان قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش