مسعود ابریشمی، فعال اقتصادی در حوزه مواد اولیه فرش ماشینی: دولت سه مشکل عمده به وجود آورده است. اولین مساله تعهد ارزی است. البته در همه دنیا موظف هستند ارز حاصل از صادرات را برگردانند اما باید راه‌هایی باشد که قابل انجام باشد.

محدودیت واردات تولیدکنندگان، باعث محدودیت تولید و تورم می‌شود

مسعود ابریشمی، فعال اقتصادی در حوزه مواد اولیه فرش ماشینی: دولت سه مشکل عمده به وجود آورده است. اولین مساله تعهد ارزی است. البته در همه دنیا موظف هستند ارز حاصل از صادرات را برگردانند اما باید راه‌هایی باشد که قابل انجام باشد. بخشی از صادرات به همسایگان ریالی است. باید توجه شود این فروش ریالی به نرخ ارز باشد.

دیگر مشکل دستورالعمل جدید بانک مرکزی است. 528 کالا را از ارز نیمایی خارج کرده که ناخودآگاه به سمت ارز حاصل از صادرات می‌روند. وادرات شمش طلا و کالاهای گرانبها به جای ارز هم مطرح است.

معضل بعدی متاسفانه محدودیت بانک مرکزی و صمت برای واردات است. محدودیت 85 درصدی دو سال گذشته و 125 درصدی برای تولیدکنندگان گذاشتند. که باعث محدودیت تولید، تورم و کندی سرعت تولید می‌شود.

هرچه چرخ تولید و اقتصاد تندتر بچرخد، سود بیشتری وارد شده و تورم پایین می‌آید. علت این محدودیت تراز تجاری منفی است. دلیل این تراز تجاری خروج ارز بخاطر عدم اطمینان مردم به اقتصاد است که سرمایه‌ها را از کشور خارج کردند. اتاق بازرگانی و حاکمیت باید فکری برای این مشکل کنند.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش