سجاده فرش نماز
زیبایی و ارامش سجاده فرش ها باعث شده تا در بیشتر خانه های مسلمانان از آن استفاده شود و به خاطر طرح های زیبا و آرامش بخش آن باعث شده که فرد در حال عبادت آرامش بسیار زیادی پیدا کند.

سجاده فرش نماز

زیبایی و ارامش سجاده فرش ها باعث شده تا در بیشتر خانه های مسلمانان از آن استفاده شود و به خاطر طرح های زیبا و آرامش بخش آن باعث شده که فرد در حال عبادت آرامش بسیار زیادی پیدا کند.

سجاده فرش نماز ماشینی 


با پیشرفت دستگاه های تولید فرش ماشینی افراد زیادی به فکر تولید جا نماز فرش با استفاده از دستگاه های بافندگی افتادند و حال با استفاده از دستگاه های 700 شانه و 1000 شانه با رنگ بندی متنوع و تراکم متنوع  به تولید سجاده نماز پرداختند و مکان هایی همچون نماز خانه های مدارس ، مساجد و  حسینیه ها را با سجاده فرش کاشان زیبا تر و معنوی تر کرده اند.

 

چرا از سجاده فرش نماز باید استفاده کرد

بیشتر افراد بعد از وضو پای خود را میشویند و شاید در هنگام ورود و خواندن نماز پایشان عرق داشته باشد برای همین بهتر است افراد با استفاده از سجاده نماز خود را بخوانند تا شک و تردیدشان از بین برود.

چگونه سجاده فرش نصب میشود


بعد از سر دوزی و زیگزاگ کردن جا نماز فرش مهمترین مسئله قبله ای مکانی است که باید در آن سجاده فرش نصب شود پس باید در قسمت برش دادن جا نماز فرش نماز دقت زیادی کرد که طبق مکان مورد استفاده بریده شود قسمت هایی که باید سر دوزی شود کناره های سجاده و قسمت هایی است که به ستون ختم میشود .
برای اینکه جا نماز فرش ها را به راحتی بتوانیم جمع کنیم بهتر است از موادی به غیر از چسب استفاده کنیم تا به راحتی فرش را از روی زمین جمع کنیم میتوانید برای چسباندن سجاده نمازاز پیچ یا ترمز فرش استفاده کنید تا جا نماز فرش سر نخورد.

نکات مهم در خرید سجاده فرش


نوع بافت و کیفیت جا نماز فرش


در بیشتر کارخانه جات تولید سجاده فرش از نخ اکرولیک استفاده میکنند که باعث بروز حساسیت میشود و پرزدهی بالایی نیز دارد پس بهتر است اگر حساسیت دارید از جا نماز فرش استفاده نکنید. چرمه دور فرش در زمان های قدیم فرش هایی که بر روی سرامیک یا کاشی انداخته میشد به راحتی سر میخوردند و باعث آسیب دیدن افراد میشدند امروزه پیشرفت علم باعث شده که این مشکل از بین برود چرم که به دور فرش دوخته میشود باعث میشود تا فرش دیگر سر نخورد و مانند ترمز فرش عمل میکند.
انتخاب سجاده فرش دلخواه
توجه داشته باشید که جا نماز فرش نیز مانند فرش ها دارای طرح ها ی متفاوتی هستند و همینطور دارای  تراکم و شانه های متفاوت مانند سجاده فرش 700 شانه و سجاده فرش 1000 شانه و  در ابعاد متنوع قابل دسترسی هستند پس قبل از خرید تمام ویژگی ها را در نظر گرفته و بعد اقدام به خرید کنید.

سجاده فرش را برای چه مکانی میخواهید


باید این مسئله را در نظر داشته باشید که سجاده فرش را میخواهید کجا پهن کنید چرا که برای کار معنوی استفاده میشوند و همه جا نباید انداخته شوند و نکته ی بعد این است که سجاده فرش ها در محیط شلوغ استفاده میشوند یا در محیط خلوت چرا که باید نوع فرش خود را انتخاب کنید تا برای محیطی که مخواهید از سجاده نماز استفاده کنید مناسب باشد و حتی در انتخاب نقشه نیز باید دقت کنید که آیا در محیطی که از آن استفاده میکنید مناسب است مثلا در مدارس باید طرح های شاد و زیبا تر استفاده شود تا دانش آموزان در هنگام خواندن نماز حس خوبی داشته باشند و همینطور در مورد رنگ بندی باید دقت کنید که رنگ های روشن به درد مساجد و مدارس و دیگر مکان ها مناسب نیست زیرا این فرش ها به دلیل پاخور زیاد زود کثیف سیاه میشوند و رنگ های روشن نیز کثیفی را نشان میدهند.

 

نحوه ی استفاده از سجاده فرش ها و احکامی که بهتر است آن را بدانید.

1. قبل از نماز خواندن روی سجاده فرش ابتدا باید بدانید که از آن استفاده میکنید قصبی نباشد و حتما از صاحب آن اجازه بگیرید.

2. اگر بر روی سجاده نماز میخوانید که درون آن اسامی خدا یا کلمات قران نوشته شده باشد هیچ اشکالی ندارد و نماز خواندن روی آن جایز است فقط مواظب باشید که کلمات زیر پای شما قرار نگیرد.

3. اگر سجاده ، زن در هنگام نماز جلوتر از مرد افتاده باشد نماز زن باطل است و باید پشت سر مرد نماز بخواند.

4. چنانچه بر روی سجاده ، موی سگ باشد نماز باطل است.

5. اگر سجاده فرش ، نجس باشد و خیس شده باشد نماز شما باطل است اما اگر سجاده خشک باشد نماز صحیح است.

6. اگر فرد نماز گذار روی سجاده فرشی نماز بخواند که از نخ ابریشم بافته شده باشد مشکلی ندارد ولی اگر لباس نماز گذار از ابریشم باشد نماز باطل است.

بهترین و موثر ترین روش برای اقامه ی نماز استفاده از سجاده نماز است زیرا شما را در یک محیط معنوی قرار میدهد و شمارا مطمئن میکند که شما بر روی یک محیط تمیز نماز میخوانید سجاده فرش نیز بهترین هدیه برای دختران و پسرانی است که به تازگی به سن بلوغ رسیده اند چرا که آن ها را به سوی نماز خواندن جذب میکد و احساس بزرگ شدن به پسران و دختران شما میدهد پس بهترین روش برای رسیدن به یک حالت معنوی استفاده از سجاده است حتی خرید جاده فرش به صرفه تر از فرش است برای مساجد چرا که قیمت مناسب تری نسبت به فرش دارد و برای محیط مساجد و مدارس بهتر از فرش است.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش