فرش اتاق کودک باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟
فرش ها علاوه بر زیبایی باید دارای ویژگی هایی مهم دیگری نیز باشند زیرا فرش ها جزو وسایلی می باشند که با پوست بدن انسان دائما در تماس می باشند مخصوصا کودکانی که توانایی راه رفتن ندارند .کودکان دارای پوست حساس و لطیفی می باشند.

فرش اتاق کودک باید دارای چه ویژگی هایی باشد ؟

فرش ها علاوه بر زیبایی باید دارای ویژگی هایی مهم دیگری نیز باشند زیرا فرش ها جزو وسایلی می باشند که با پوست بدن انسان دائما در تماس می باشند مخصوصا کودکانی که توانایی راه رفتن ندارند .کودکان دارای پوست حساس و لطیفی می باشند. و اگر فرش مورد استفاده در اتاق و یا منزلتان از الیاف نامناسب باشد موجب می شود که به پوست آن ها آسیب برسد .

کودکان در حین بازی ممکن است که وسایل بازی خود را د دهانشان فرو ببرند بنابراین نباید فرش اتاقشان دارای پرزدهی باشد و یا آلودگی را به خود جذب نماید. زیرا اگر چنین باشد باعث می شود که وسایل بازی آن ها نیز در حین تماس با فرش پرز و یا آلودگی  که در فرش وجود دارد را به خود جذب نماید و زمانی که کودک آن وسیله را در دهان خود قرار می دهد آلودگی  پرز وارد دهان کودک شود . این تنها یکی از اهمیت های مهم فرش اتاق کودک می باشد . که نشان دهنده آن است که در زمان خرید فرش برای اتاق کودک باید حساس تر و دقیق تر عمل کنید.

 از طرف دیگر نباید طرح و رنگ آن ها را نادیده بگیرید و تمامی این موارد می توانند در انتخاب صحیح فرش اتاق موثر باشند . در ادامه سعی می کنیم توضیح دهیم که چه مواردی در انتخاب و خرید فرش برای اتاق کودک دارای اهمیت است .

فرش اتاق کودک باید ضد حساسیت و آلرژی باشد
به دلیل این که کودکان دارای پوست حساس و نازک می باشند می توانند هر گونه عفونت و باکتری را جذب کنند . بنابراین در هنگام خرید فرش اتاق کودک به اولین نکته ای که باید توجه کنید . نوع الیاف بکار رفته درآن می باشد و توجه به این نکته ضروری می باشد که به هیچ وجه حساسیت زا نباشد . کودکان در برابر ویروس ها و عوامل خارجی دارای هیچ مقاومتی نمی باشند و به آسانی بیمار می شوند به همین دلیل لازم می باشد که در هنگام انتخاب فرش برای اتاق آن ها فرشی را انتخاب نماید که در آن ها از الیاف های ضد باکتری و ضد آلرژی استفاده شده باشد .

نرم و لطیف بودن اتاق کودک
زمانی که کودکان در حال بازی با وسایلشان می باشند و روی فرشی قرار دارند باید فرش نرم و لطیف باشد و همچنین در برابر سرما و گرما عایق محکمی قرار بگیرد . پوست کودکان اگر در مجاورت با زبری و سفتی قرار بگیرد دچار زخم و خراشیدگی می شود . فرش فانتزی توانسته اند با دارا بودن پرز های بلند ویژگی لطیف بودن و نرمی را به همراه داشته باشند .

 قابل شستشو بودن فرش اتاق کودک
اتاق کودک بیشتر از هر مکانی در معرض ریختن انواع مواد مختلف قرار می گیرد مخصوصا غذا و رنگ های بازی . و به دلیل حساس بودن کودکان نباید روی فرش آلودگی باقی بماند بنابراین احتمال شستشوی فرش اتاق کودک بسیار زیاد است . بنابراین باید الیافی در آن ها مورد استفاده قرار بگیرد که در برابر مواد شوینده و آب مقاوم باشند و در هنگام شستشو دچار تغییر رنگ نشود . بنابراین برای خرید فرش علاوه بر این که فرش انتخابی ضد حساسیت و آلرژی باشد باید در برابر شستشو مقاوم باشد تا زود مستهلک نشود و طول عمر آن کم نشود . و همچنین دارای کیفیت رنگ بالایی نیز باشد .

رنگبندی و مدل فرش اتاق کودک
کودکان در سال های اولی زندگیشان از طریق دیدن چیز های زیادی می آموزند . و به همین دلیل وجود رنگ و طرح در اطراف آن ها دارای تاثیر زیادی در یادگیریشان می باشد . روحیه کودکان یکی از مهم ترین مسائلی می باشد که والدین باید به آن توجه کنند . تا بتوانند بر اساس روحیه آن ها وسایل مورد نیازشان را فراهم کنند و باعث شود که حس خوبی را به آن ها القا کنند . طرح های کودکانه و رنگ های شاد مخصوصا شخصیت کارتونی مورد علاقه آن ها انتخاب مناسبی خواهد بود.

تمامی فرش های که برای اتاق کودکان بافته می شوند از نوع فانتزی می باشند و توانسته که جلوه ی ویژه ای را به تاق کودکان بدهد . زمانی که می خواهید برای اتاق کودک تان فرش انتخاب نمایید حتما به رنگ سایر وسایل استفاده شده در اتاق آن دقت نمایید تا بتوانید رنگ فرش را متناسب با رنگ سایر وسایل انتخاب نماید . سعی کنید رنگ های تیره یا به اصطلاح چرک تاب را انتخاب نمایید تا کثیفی کمتر نشان داده شود نباید رنگ های چرک تاب مانند سبز و قرمز را با رنگ های قهوه ای و مشکی اشتباه گرفت شود . رنگ هایی که در اتاق کودک استفاده می شود در عین حال که چرک تاب است باید گرما و شادابی فضای اتاق را حفظ نمایید .

فرش پسرانه ، فرش دخترانه
به دلیل این که سلیقه ی هر جنسیت تفاوت دارد اتاق پسر و یا دختر نیز با هم متفاوت است . و این تفاوت علاوه بر طرح  و رنگ در چیدمان نیز خودنمایی می کند . به همین خاطر می باشد که انتخاب فرش برای اتاق کودک نیز به جسیت آن وابسته است .  رنگ هایی مانند آبی ، سبز ، یشمی ، سرمه ای ، فیلی ، خاکستری و غیره که جزو رنگ های سرد می باشند برای اتاق پسرا مناسب تر می باشد و رنگ های نارنجی ، قرمز ، زرد ، صورتی و غیره که جزو رنگ های کرم می باشند برای اتاق دختران مناسب تر می باشد .

در مورد طرح فرش ها نیز می توان گفت فرش های که دارای طرح های گل و عروسک می باشند مورد پسند دختران می باشد و فرش هایی که دارای طرح های حیوانات و ماشینی هستند مورد پسند پسران می باشد . در نتیجه فرش در سلامت کودکان دارای نقش بسزایی می باشد چه سلامت جسمی و چه سلامت روحی فرشهایی که دارای بافت فشرده می باشند از نفوذ آلودگی در درون خود جلوگیری می کنند .

فرش هایی که دارای خاب بسیار بلند می باشند موجب ناراحتی کودکان می شوند و فرش هایی که دارای خاب بسیار کوتاه می باشند نیز از نرمی و لطافت برخوردار نیستند . و هچنین به دلیل این که ریشه محل تجمع آلودگی ها می باشند بهتر است فرش با ریشه مناسب را تهیه مایید . 



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش