فرش ابریشم ماشینی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع روح ، رنگ ، جذابیت ، رویا و گرما را به دکوراسیون‌ خانه‌ها می‌آورد و گزینه‌ای مناسب برای دکوراسیون‌ کلاسیک ایرانی می‌باشد.

آشنایی با فرش ابریشم ماشینی 

فرش ابریشم ماشینی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع روح، رنگ، جذابیت، رویا و گرما را به دکوراسیون‌ خانه‌ها می‌آورد و گزینه‌ای مناسب برای دکوراسیون‌ کلاسیک ایرانی می‌باشد. به اعتقاد فرش پامچال بهترین فرش ابریشم ماشینی در کارخانه‌های کاشان بافته می‌شود ؛ کارخانه‌هایی که با به‌کارگیری به‌روزترین و مجهزترین دستگاه‌ها بر تمام مراحل تهیه یک فرش ابریشم ماشینی از نخ‌ریسی تا بافت ، کنترل دارد. این فرش‌ها باوجود تمام معایب و محاسنی که دارند در مغازه‌ها جلوه گری می‌کنند و چشم‌ها را به خود خیره می‌گردانند.

فرش ابریشم ماشینی
این از الیاف صد در صد پلی‌استر یا همان ابریشم مصنوعی که ویسکوز نیز نام دارد بافته می‌شود و به آن ، فرش بلژیکی نیز گفته می‌شود. فرش ابریشم ماشینی در مقایسه با فرش ماشینی اکریلیک عمر کوتاه‌تری دارد چراکه در فرش‌های ماشینی اکریلیک از الیافی محکم‌تر و مقاوم‌تر نسبت به فرش ابریشمی استفاده می‌گردد و به همین دلیل عمر و کیفیت بالاتری نسبت به فرش‌های ماشینی ابریشمی دارند. در ادامه از معایب ، محاسن و ویژگی فرش‌های ابریشم ماشینی خواهیم گفت تا بیشتر با این‌گونه فرش‌ها آشنا شوید و بتوانید انتخابی عالی برای زیبایی بخشی به فضای خانه‌هایتان داشته باشید.

 

محاسن فرش ابریشم ماشینی

فرش ابریشم ماشینی محاسن زیادی دارد که باهم آنها را مرور می‌کنیم :

این فرش تنوع بالایی در رنگ و طرح دارد و با رنگ‌های جذاب سبزآبی ، قرمز ، فیروزه‌ای ، صورتی و… دل از شما خواهد ربود و فضای خانه‌هایتان را رنگین و با طراوت خواهد کرد و برای هماهنگ کردن با رنگ سایر وسایل خانه گزینه‌های زیادی برای شما خواهد داشت ؛ همچنین رنگ‌های این فرش‌ها در برابر نور ثبات قابل قبولی دارد.

 

قیمت پایین‌تر آنها نسبت به فرش‌های دستباف و فرش‌های ماشینی اکریلیک آنها را پرطرفدار کرده است.

 

به دلیل نوع نخی که در بافت این فرش استفاده می‌شود ، براق ، خوش‌رنگ ، چشم‌گیر، لطیف و درخشان است. ظرافت‌های بافت ، این فرش‌ها را به فرش‌های دستباف شبیه کرده است و افراد زیادی را جذب خود می‌کند.

 

این فرش به دلیل نوع نخ و پیوستگی بافت هیچ پرز یا الیافی ایجاد نمی‌کند و گزینه مناسبی برای افرادی است که حساسیت یا بیماری‌های پوستی دارند.

 

این فرش‌ها بر روی کف‌پوش‌های سنگ ، سرامیک و… لیز نمی‌خورند و مدام جا به جا نمی‌شوند و نیاز شما به ترمز فرش را از بین می‌برند.

 

فرش‌های ماشینی ابریشم مصنوعی برای تزئین و دکور کردن خانه‌ها به خصوص خانه تازه عروسان گزینه‌ای عالی هستند و می‌توانید رنگ آنها را با رنگ پرده ، مبلمان ، کاغذدیواری و… ست نمایید و دکوراسیون داخلی زیبایی بیافرینید.

 


معایب فرش ابریشم ماشینی

فرش ابریشم ماشینی نیز مانند هر فرش دیگری همراه با محاسن و مزایایش معایبی نیز دارد. هرچند شفافیت ، ریزبافتی ، ظرافت و رنگ‌های جذاب فرش ماشینی آن را به گزینه‌ای معرکه برای تزئین خانه‌ها تبدیل کرده است اما این فرش‌ها بیشتر جنبه تزئینی دارند و در استفاده‌های طولانی‌مدت عیب‌هایی خواهند داشت :

فرش ابریشم ماشینی به دلیل ظرافت بالا ضخامت کمی دارد و بسیار نرم است بنابراین در برابر شستشو مقاوم نیست و بعد از هر شستشو جلای رنگ‌هایش کمتر می‌شود. خانواده‌های فرزند دار که نیاز به شستشوی مداوم فرش خود دارند ، بهتر است به سراغ فرش دیگری بروند که مقاوم‌تر باشد. در صورت نیاز به شستشوی این فرش‌ها ، شستن باید با مهارت ، ظرافت و توسط قالی‌شویی مطمئن انجام شود.

 

این فرش‌ها بافت محکمی برای تحمل وزن اشیای سنگین مانند میز ، مبل و… ندارند و کیفیت خود را از دست می‌دهند.

 

در برابر دمای محیط ، سرما یا گرمای بیش‌ازحد شکل و ویژگی‌های خود را از دست می‌دهند ؛ به‌طورکلی این فرش‌ها حساس و آسیب‌پذیر هستند.

 

این فرش‌ها ممکن است زودتر آلودگی‌ها را به خود جذب کنند و کدر شوند.

 

فرش‌های ابریشم ماشینی به‌طورکلی کیفیت پایین‌تری نسبت به فرش‌های اکریلیک دارند زیرا کیفیت نخ آنها پایین‌تر از فرش‌های اکریلیک است و به همین دلیل ارزان‌تر هم هستند.

 

 بیشتر بخوانید:

     روش های امتحان کردن فرش ابریشم

     تفاوت فرش‌های آکریلیک با فرش ابریشمی

     

 انتخاب فرش ابریشم ماشینی

انتخاب فرش‌های ابریشم ماشینی را با در نظر گرفتن همه مواردی که ذکر کردیم انجام دهید. اگر در خرید فرش بیشتر جنبه‌های زینت بخشی به خانه ، خاصی ، شیک بودن ، جلوه و لوکس بودن را مدنظر دارید آنها را انتخاب نمایید ؛ اگر می‌خواهید برای سالیان طولانی فرشی باکیفیت ، محکم و مقاوم بخرید سمت فرش ابریشم ماشینی نروید و فرش‌های ضخیم‌تر را انتخاب کنید.

اگر نرمی ، جلا ، رنگ‌آمیزی و لطافت این فرش‌ها شما را وسوسه کرد و آنها را خریدید در نگهداری از آنها بکوشید ، مراقبشان باشید تا نیاز بسیار کمی به شستشو پیدا کنند. این فرش را در مکان‌های پر رفت‌وآمد خانه پهن نکنید ، این فرش‌ها بهتر است جاهایی پهن شوند که پاخور کمتری دارند. فرش ابریشمی ماشینی را بیشتر برای رنگ و طرح و جلوه انتخاب نمایید و از تماشایش لذت ببرید اما خیلی بر آن راه نروید ، بیشتر چشم‌ها و نگاهتان را به آنها بسپارید!!

به هرحال فرش‌ها از مهمترین عناصر برای تکمیل چیدمان و زیباسازی خانه‌ها هستند و انتخاب درست و هوشمندانه آنها زیبایی خانه‌ها را صد چندان می‌کند. برای فضاهای کوچک فرش‌های روشن‌تر را انتخاب کنید تا بزرگ‌تر به نظر برسند. فراموش نکنید انتخاب کارخانه تولیدکننده حرفه‌ای و تراکم و شانه مناسب ، در کیفیت ، عمر و زیبایی فرش ماشینی شما بسیار موثر خواهد بود.



    
 
  نام و نام خانوادگی :
آدرس ایمیل یا شماره تماس :
  دیدگاه :
 
       
   
افتخارات
دريافت گواهينامه ها، استانداردها و تقدیرنامه های ملی و بین المللی
افتخارات فرش ماشینی
فرش پامچال - نانو فرش